Jump to content

De ultieme pc samenstel gids

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Computer samen stel gids

Link: http://rakker126.infoteur.nl/specials/comp...menstellen.html

Druk op de link om hem te bekijken

Het samenstellen van een computer is een aardig karweitje. Er zijn dan ook veel mensen die het daarom maar niet doen. En dat terwijl het erg nuttig kan zijn! Zo krijg je precies de onderdelen die je wilt en tevens is het goedkoper. Vaak kan je de samengestelde computer tegen een kleine vergoeding in elkaar laten zetten. In deze gids leg ik Julie uit hoe je dit per onderdeel kan doen en waar je op moet letten.

Voor wie is de tutorial het best geschikt?

Deze tutorial is vooral bedoeld voor de beinnende computer samenstellers. Als je het nog nooit hebt gedaan dan is dit een goede gids om van ieder onderdeel te leren waar je op moet letten. Ik weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het soms kan zijn en dan kan zo' n gids natuurlijk uitkomst bieden!

Feedback

Ik ben ook maar een mens en ik heb vast wel domme fouten gemaakt, als je er een ziet laat het me dan gewoon even weten!

Benodigde onderdelen

• behuizing
  • grafische kaart
  • harde schijf
  • processor
  • koeling
  • moederbord
  • optische drive
  • voeding
  • werkgeheugen

Optioneel

• Optionele onderdelen
  • beeldscherm
  • besturingssysteem
  • computermuis
  • geluidskaart
  • netwerkkaart

Nawoord

Ik heb meerdere uren gewerkt aan de gids aangezien het dertien artikelen zijn van ieder rond de 500 worden, bij elkaar dus +/- 6000 woorden. Ik heb het met plezier gedaan en ik hoop dat mensen er ook echt wat aan hebben!

Bewerkt: door rakker126
Geplaatst:

Je hebt een PC samenstel topic gemaakt waarin je ongeveer 5 PC's zelf hebt samengesteld waar niemand warm voor loopt. Bovendien hebben veel mensen zoals Scrtz en Taart je geholpen met je, ik hoop, uiteindelijke PC.

Lijkt me nu dus niet een super idee om een tip gids te gaan maken als je er weinig verstand van hebt.

Het lijkt me overigens wel leuk om een beetje te helpen.

Geplaatst:

Ik heb een boel geleerd er over en ondertussen weet ik er een boel van af. Tevens worden de gidsen gepubliceerd op een professionele site die hoger staat dan Wikipedia op Google op het gebied van Page Rank. Tik nu maar eens werk geheugen kiezen in en daar zie je een van de artikelen, helemaal bovenaan ^_^

Zodra hij zo goed als af is bundel ik ze en maak ik er een gids van, en dan plaats ik del link. Op die site worden de artikelen ook na gekeken door echte experts :tu: net als julie!

Geplaatst:

Ik ben geen expert, en ik denk ook niet dat iemand anders hier echt een IT professional is. Bij mij is het gewoon puur een hobby, ik heb er niet voor geleerd. Dat zelfde liedje geld hier voor allemaal denk ik wel.

Laat je gids ook even controleren op helpmij.nl. Daar zitten wél echte ICT'ers die er veel meer verstand van hebben dan ik of jij.

Succes met je gids in ieder geval.

Geplaatst:

Bedankt :7

Het gaat erg goed! De delen van de gids worden voor publicatie door een ICT' er gecontroleerd omdat de site een bepaald kwaliteitszegel heeft.

De site staat niet in het gele vlak, ik bedoel gewoon op Google. Het is immers geen advertentie ^_^

Geplaatst:

Het is een leuk idee maar aangezien er zoveel nieuwe hardware uit komt elke maand etc, en iedereen eigen doeleinden heeft is het erg moeilijk, hardware.info en tweakers.net zijn iig twee sites waarvan ik weet dat ze weleens best buy guides maken.

Geplaatst:

Ik adviseer ook niet een bepaald model maar ik geef algemene tips waarmee je het juiste onderdeel kan uitkiezen. waar moet je op letten en waar kan je opl tetten? :7

Geplaatst: (bewerkt)

Alle optionele zooi zijn ook benodigdheden, of jij wilt gaan computeren met alleen een computer

Een optische drive zou ik gewoon DVD/BluRay speler noemen, en werkgeheugen zou ik RAM van maken

Overigens is een GPU niet helemaal nodig, je hebt ook onboard GPU's (die zitten (als ik de naam moet geloven) op het moederbord)

Waarom is het overigens een special?

Je zegt over voedingen trouwens dat die rond de 100 euro zijn, maar dan heb je ook echt een Zalman, wat een beetje overdreven is. 500 Watt is rond de 60 euro

Zie trouwens net in een kies een muis gids van jou dat een stalen muismat beter voor de muis is dan een stoffen muismat.

Een stoffen is beter voor je muis, niet een ijzeren...

Bewerkt: door Hayte

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...