.NightFlower Geplaatst: 22 februari 2009 Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 Heej, ik heb al een lange tijd dat ik mijn muziek bestanden niet meer kan afspelen door er dubbel op te klikken. Ik moet dan eerst rechter muisknop en dan een programma uitkiezen (openen met ....). Maar ik wil weer dat ik gewoon door dubbel te klikken de pc meteen in media player afspeelt. Alleen hoe stel ik dat in? Als dat kan... Hier een plaatje ervan; Reageren
K.O. Geplaatst: 22 februari 2009 Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 (bewerkt) Ga in dat scherm naar Extra -> Mapopties -> Tabblad 'Bestandstypen' -> MP3 (of welke andere extensie dan ook) -> Wijzigen -> 'Windows Media Player' en 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' -> OK -> OK. Je kunt ook in plaats van op 'Wijzigen' op 'Geavanceerd' klikken en daar alles exact invullen, als je begrijpt wat daar allemaal gevraagd wordt. (Waarschijnlijk is dit trouwens veroorzaakt door je installatie van WinAmp. WinAmp zorgt er automatisch voor dat alle geluidsbestanden met dit programma geassocieerd worden tijdens de installatie. Dit kun je op deze manier handmatig ongedaan maken. Nou ja, handmatig, je kunt ook nog zelf in het Windows register gaan sleutelen, maar dat raad ik je niet aan.) Bewerkt: 22 februari 2009 door K.O. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 februari 2009 Ga in dat scherm naar Extra -> Mapopties -> Tabblad 'Bestandstypen' -> MP3 (of welke andere extensie dan ook) -> Wijzigen -> 'Windows Media Player' en 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' -> OK -> OK.Je kunt ook in plaats van op 'Wijzigen' op 'Geavanceerd' klikken en daar alles exact invullen, als je begrijpt wat daar allemaal gevraagd wordt. (Waarschijnlijk is dit trouwens veroorzaakt door je installatie van WinAmp. WinAmp zorgt er automatisch voor dat alle geluidsbestanden met dit programma geassocieerd worden tijdens de installatie. Dit kun je op deze manier handmatig ongedaan maken. Nou ja, handmatig, je kunt ook nog zelf in het Windows register gaan sleutelen, maar dat raad ik je niet aan.) Als ik je eerste optie probeer dan kan ik in het menu niet op 'wijzigen' klikken, als ik het via 'geavanceerd' probeer snap ik er idd niets meer van... Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 23 februari 2009 Rapport Geplaatst: 23 februari 2009 Wat ik altijd doe (en wat naar mijn mening wat makkelijker is): geef rechtermuisknop op het bestand dat je wilt openen met de WMP. Vervolgens openen met, en dan ga je naar beneden, naar programma kiezen. Daar druk je op, dan selecteer je Windows Media Player uit het lijstje en vervolgens druk je onderaan op het vtje: dit type bestand altijd met dit programma openen. Dan ok, en dit type file zal vanaf nu met Windows Media Player worden geopend! Reageren
.NightFlower Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2009 Wat ik altijd doe (en wat naar mijn mening wat makkelijker is): geef rechtermuisknop op het bestand dat je wilt openen met de WMP. Vervolgens openen met, en dan ga je naar beneden, naar programma kiezen. Daar druk je op, dan selecteer je Windows Media Player uit het lijstje en vervolgens druk je onderaan op het vtje: dit type bestand altijd met dit programma openen. Dan ok, en dit type file zal vanaf nu met Windows Media Player worden geopend! Thnx het is gelukt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.