Jump to content

Printer Server maken Vista+XP

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil een server maken voor een Vista en XP zodat ik alleen mijn printer op een van de 2 hoef aantesluiten is dit mogelijk?

Geplaatst:

Ja dit is mogelijk.

Heb je een router? Zo niet, dan heb je een crossover ethernetkabel nodig. Sluit de computers op elkaar aan, en gebruik de wizard Thuisnetwerk om een netwerk te maken. Vervolgens met de rechter muisknop op de printer en dan kiezen voor Delen.

Geplaatst: (bewerkt)
Ja dit is mogelijk.

Heb je een router? Zo niet, dan heb je een crossover ethernetkabel nodig. Sluit de computers op elkaar aan, en gebruik de wizard Thuisnetwerk om een netwerk te maken. Vervolgens met de rechter muisknop op de printer en dan kiezen voor Delen.

Ja ik heb een routertje een sitecom 'the best a man can get'

Kan je uitleggen?

Bewerkt: door Thelostgta
Geplaatst:
Ja dit is mogelijk.

Kan je uitleggen?

nou, om te beginnen moet je beide computers verbinden met de router (let daarbij op dat je een van de computers niet per ongeluk verbindt met de modem aansluiting in de router). Vervolgens wil ik even weten op welke computer dat je de printer wil aansluiten. Die van XP of van Vista?

Geplaatst:
Ja dit is mogelijk.

Kan je uitleggen?

nou, om te beginnen moet je beide computers verbinden met de router (let daarbij op dat je een van de computers niet per ongeluk verbindt met de modem aansluiting in de router). Vervolgens wil ik even weten op welke computer dat je de printer wil aansluiten. Die van XP of van Vista?

Vista

Geplaatst: (bewerkt)

Dan beginnen we eerst met een werkgroep in te stellen. Dit moet je op beide computers doen.

Vista:

Ga naar Start en klik met de rechter muisknop op Computer, en kies Eigenschappen. In de linkerkolom, kies je voor Geavanceerde Systeeminstellingen. Klik op het tabblad Computernaam en klik op Wijzigen. Bij werkgroep staat een naam. Verander deze door een zelf verzonnen naam, zoals bv 'THUIS'. Vul dit in, en klik op OK bij alle vensters. Je moet nu mogelijk opnieuw opstarten.

XP: Klik met de rechter muisknop op Deze Computer en ga naar Eigenschappen. Klik op het tabblad Computernaam en klik op wijzigen. Vul hier dezelfde werkgroep in als op de andere computer. Nu ook weer opnieuw opstarten.

Nu de printer delen. Ga in Configuratiescherm naar Printers. Als je de printer al hebt geïnstalleerd, dan zal die in het venster verschijnen. Klik er met de Rechter Muisknop op, en kies voor Delen en Beveiliging. Geef hier aan dat je de printer wil delen.

Ga daarna op de XP computer naar Mijn Netwerklocaties en kies in de linker balk voor Werkgroepen. Dubbelklik op de naam van de werkgroep die je verzonnen hebt. Als het goed is, dan staat de naam van de Vista computer in die werkgroep. Als die er in staat, dan ga je bij de XP computer naar Configuratiescherm en dan naar Printers. Kies nu voor Printer toevoegen, en kies Netwerkprinter.

Zo niet, dan moet je ff de Wizard Thuisnetwerk uitvoeren op de XP computer, en kiezen wat er allemaal van toepassing is.

Bewerkt: door RHochstenbach

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...