Jump to content

Killerzero86's nieuwe pc topic

Recommended Posts

Geplaatst:

In navolging van Miek's nieuwe pc topic richt ik er ook maar eentje op. Ik heb ook behoefte aan een nieuwe pc, zij het misschien iets minder als Miek.

Budget: €300,-

Wat heb ik al:

-Kast

-IDE DVD-speler

-SATA 500 GB harde schijf

-OS

en ik kan voor 30 euro een 500 watt voeding van iemand overkopen.

Wat wil ik met de pc:

GTA IV spelen

heel veel programma's tegelijk aan hebben staan.

Kan dus iemand voor mij een goede pc samenstellen?

Geplaatst:

E8400 150

Asus P5KPL SE 59

ati hd3870 89 euro

samen 298 euro, dan komt er nog voor 30 euro bij voor 2gb geheugen, goedkoper kan ik het bijna niet doen want dan krijg je gewoon een te zwakke pc voor gta IV, heb zelf iets betere specs als bovenstaand en gta IV draait bij mij als een zonnetje ;)

Geplaatst:

Waar heb jij hem in mekaar gezet? Want bij Alternate kom ik bijna €50 hoger uit...

En nog 1 algemeen vraagje: Wat is een budgetkaart nu eigenlijk? :$

Geplaatst:

Ik zou sowieso vragen hoe oud die voeding is, 30 euro voor een 3 jaar oude voeding is achterlijk veel, neem gewoon een neiuwe, weet je zeker dat hij goed is.

Ik neem aan dat je ook je scherm bewaart...

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, scherm, toetsenbord en muis zijn allemaal nog goed. De voeding is er eentje van ~1 jaar oud, die hooguit een half jaar in zijn pc heeft gezeten. Een nieuwe kopen is overigens echt heel veel duurder.

Bewerkt: door KillerZero86

€300,- ga je het niet redden, Scrtz heeft namelijk het geheugen er niet bij gezet

Ik heb dit samengesteld, je kan eventueel de Core 2 Quad verranderen in een E8400, als je liever Core 2 Duo hebt.

Bewerkt: door TaartJJ~!

Is deze pc sterker dan de pc die Scrtz me aanraadde? Want deze is wel duurder.

Bewerkt: door KillerZero86

die quadcore is alleen aan te raden als je grotendeels alleen maar gta IV doet of cod4, iig de spellen die meer als 2 cores ondersteunen, en de programma's die meer als 2 cores ondersteunen zoals zware grafische programma's waarbij je moet denken aan photoshop, sony vegas etc, dan zal een quadcore veel meer prestatiewinst geven.

Ben je meer iemand die meer wat oudere spellen doet, dus eigelijk alles voor gta IV, cod4 en voor de rest geen photoshopper of filmmaker bent oid, dan zal een dualcore veel meer prestatiewinst geven voor jou.

PS: voor de mensen die van plan zijn om een i7 te halen of een Q5950 en in die richting, maakt het verschil niet meer zoveel uit, die hebben genoeg cache en sterke individuele cores dat ze voor alles goed zijn.

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Goed als jullie me totaal in de war proberen te krijgen: het begint aardig te lukken :cab: .

Ik was niet per sé van plan om alleen maar nieuwe games te gaan spelen, maar je weet het natuurlijk maar nooit. en is een quad-core op bepaalde fronten ook zwakker dan een dual-core?

Geplaatst:

Ligt eraan, als het programma niet meer dan 2 cores ondersteunt, dan is een Core 2 Duo vaak beter, omdat de E8400 2 cores heeft op 3GHz, en 3MB l2 cache (processoropslagruimte) tegenover een Core 2 Quad (Q8200) die zich dan gedraagt als Core 2 Duo @ 2,33GHz en 2MB L2 cache.

Dan is de Core 2 Duo vanzelfsprekend sneller.

Geplaatst:

Zijn er ook programma's waarmee je een quad core tijdelijk om kan vormen naar een dualcore? Want dan word je spel weer net zo snel. :eten:

Geplaatst:
Zijn er ook programma's waarmee je een quad core tijdelijk om kan vormen naar een dualcore? Want dan word je spel weer net zo snel. :eten:

Doet een programma automatisch, maar het is dan niet zo snel. De Quad houdt namelijk zijn eigen specificaties.

Dus dan word het 2 cores @ 2,33GHz 4MB L2 Cache (Q8200) vs 2 cores @ 3,0GHz 6MB L2 Cache (E8400)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...