Timske Geplaatst: 23 februari 2009 Rapport Geplaatst: 23 februari 2009 Ik heb een vraagje over een wapen. Hoeveel edges en faces mag je minimaal hebben voor ingame. Want bij mij als ik rond de 7 duizend edges zit die ik alleen een soort wireframe. Alvast bedankt Reageren
Remi-X Geplaatst: 23 februari 2009 Rapport Geplaatst: 23 februari 2009 Je ziet een wireframe ingame wil je zeggen? BTW: Je let meestal niet op edges en faces voor San Andreas, maar op Poly's. Zodra je naar een .3DS formaat exporteert krijg je results te zien van de export. Dan zie je bij 3DS results Triangles staan, wat staat voor polys's. Daarachter zie je dus het aantal poly's. De DFF van je model mag volgens mij tot de 50000 Poly's komen, meer accepteerd Kams niet (dacht ik, alhoewel ik van Puma ooit hoorde dat hij er veel meer had). Je COL kan beter de 6000 niet overschreiden, maar met de COL hoef je meestal niks te doen voor een wapen. Wel, heb ik ook zelf, High poly models werken minder lekker dan low poly's. Of je hiervan een wireframe dan krijgt ingame weet ik niet, maar het zou best kunnen. Wat je misschien kan doen, om zonder te exporteren kan kijken hoeveel poly's je hebt, dit is HEEL grof geschat! Aantal Edges X 3 = HEEL grof geschat aantal poly's. Dit klopt dus niet altijd, kijk maar naar een plat vierkant. 4X3=2? Neej dus.. Reageren
Timske Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2009 Je ziet een wireframe ingame wil je zeggen?BTW: Je let meestal niet op edges en faces voor San Andreas, maar op Poly's. Zodra je naar een .3DS formaat exporteert krijg je results te zien van de export. Dan zie je bij 3DS results Triangles staan, wat staat voor polys's. Daarachter zie je dus het aantal poly's. De DFF van je model mag volgens mij tot de 50000 Poly's komen, meer accepteerd Kams niet (dacht ik, alhoewel ik van Puma ooit hoorde dat hij er veel meer had). Je COL kan beter de 6000 niet overschreiden, maar met de COL hoef je meestal niks te doen voor een wapen. Wel, heb ik ook zelf, High poly models werken minder lekker dan low poly's. Of je hiervan een wireframe dan krijgt ingame weet ik niet, maar het zou best kunnen. Wat je misschien kan doen, om zonder te exporteren kan kijken hoeveel poly's je hebt, dit is HEEL grof geschat! Aantal Edges X 3 = HEEL grof geschat aantal poly's. Dit klopt dus niet altijd, kijk maar naar een plat vierkant. 4X3=2? Neej dus.. Probleem opgelost.. Remi wat jij zei wist ik het meeste al van. Ik moest gewoon iets afvinken van de options bij exporteren Reageren
FerryN Geplaatst: 4 maart 2009 Rapport Geplaatst: 4 maart 2009 (bewerkt) Je ziet een wireframe ingame wil je zeggen?BTW: Je let meestal niet op edges en faces voor San Andreas, maar op Poly's. Zodra je naar een .3DS formaat exporteert krijg je results te zien van de export. Dan zie je bij 3DS results Triangles staan, wat staat voor polys's. Daarachter zie je dus het aantal poly's. De DFF van je model mag volgens mij tot de 50000 Poly's komen, meer accepteerd Kams niet (dacht ik, alhoewel ik van Puma ooit hoorde dat hij er veel meer had). Je COL kan beter de 6000 niet overschreiden, maar met de COL hoef je meestal niks te doen voor een wapen. Wel, heb ik ook zelf, High poly models werken minder lekker dan low poly's. Of je hiervan een wireframe dan krijgt ingame weet ik niet, maar het zou best kunnen. Wat je misschien kan doen, om zonder te exporteren kan kijken hoeveel poly's je hebt, dit is HEEL grof geschat! Aantal Edges X 3 = HEEL grof geschat aantal poly's. Dit klopt dus niet altijd, kijk maar naar een plat vierkant. 4X3=2? Neej dus.. Heel grof geschat ja, want 3 edges maakt 1 poly -_-' . En je 4X3=12, en niet 2. Bewerkt: 4 maart 2009 door FerryN Reageren
Remi-X Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Heel grof geschat ja, want 3 edges maakt 1 poly -_-' .En je 4X3=12, en niet 2. Dat weet ik ook wel hoor Maar ik bedoel, een vierkant heeft 2 polys, maar 4X3=geen 2. Maar, aan deze schatting ben ik gekomen toen k models ging exporteren. Als voorbeeld had ik een model met 1000 edges, na het exporteren had ik 2987 polys bijvoorbeeld. Ongeveer X 3 dus En ik zeg ook, dit is niet altijd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.