Jump to content

Plaatje moet minder pixellig

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik heb een probleempje met PS CS3. Ik wil namelijk een signature maken van het Electro Choc logo maar bij het eerste de beste wat ik deed (plaatje vergroten) kwam dit er uit:

electrochoc.gif

Boven in beeld heb ik de 'Width' en 'Height' nu allebei op 200% gezet aangezien het dan precies past.

Nogal pixellig vond ik maar ik heb geen flauw idee hoe ik die pixelbrei ( :puh: ) kan wegwerken. Hoe doe je zoiets?

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

Een plaatje heeft érg veel pixels, hoe kleiner de plaatje hoe mooier. Vergroot je die plaatje dan worden de pixels groter, máár dan wordt het plaatje wat lelijker omdat die pixels breder beginnen te worden. Uitrekken, je kan dit proberen: Filter >>> Sharpen. En dan kan je uit dingen kiezen hoe scherp je ze wilt hebben. =]

Geplaatst:

Misschien een tip voor de toekomst, je kan "Topaz Vivacity" gebruiken.

Dit is een plugin voor Photoshop, een trial van 21 dagen, waarbij je over verschillende extra

filters beschikt. 1 daarvan is "Topaz enlarge 2x" (ofzoiets) waarbij je iets 2x kan vergroten zonder

(al te veel) kwaliteitsverlies, of pixels die te zien zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...