Jump to content

Vliegtuig neergestort bij Schiphol


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Laten we het er maar op houden dat Turkish Airlines hierdoor op de rode lijst staat(of schijnt), maar zeker niet veilig is. Zometeen zal ik laten zien waarom.

KLIK, overleven in een vliegtuig is dus al minder dan werd gedacht.

KLIK, in deze uitzending vind je waarom Turkish Air niet zo betrouwbaar is. Op 8:30 word het vooral duidelijk. De rest is meer algemeen.

Bewerkt: door Remi-X
  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    14

  • Dieko

    14

  • Scarface92

    9

  • Wienish

    9

Geplaatst:
Hmmm, als er verdacht veel vliegtuigen van neerstorten.. dan is het toch wel andere koek hoor.. om de 10 jaar is er een vliegtuig van Turkish Airways neergestort.. Hoelang is het geleden dat een NEDERLANDSE passagiers vliegtuig met NEDERLANDSE registratie (Begint dus met Papa Hotel - ... (PH-???)) is neergestort, en moet je meteen ook even kijken naar de aantal van die vliegtuigmaatschappij, het gebeurd bijna nooit joh..

Misschien neem je het een beetje te hoog/zwaar op ofzo.. Maar het is een feit dat er ongeveer om de 10 jaar een vliegtuig neerstort van Turkish Airways, ook Onur Air is niet bepaald de beste, 4 ongelukjes in 3/4 jaar tijd?

Hoevaak gebeuren zulke dingen met Nederlandse vliegmaatschappij'en, nou ik zeg je nu alvast, bijna nooit.

Dat is echt veels te makkelijk, er spelen nog veel meer factoren mee. Daarnaast is de veiligheid van een vliegtuigmaatschappij beoordelen op het aantal crashes pure speculatie, giswerk.

Ik vind het trouwens wel leuk om te zien hoe al die pseudo-experts hier bezig zijn, iedereen denkt de oorzaak te weten terwijl ze totaal geen betrouwbare gegevens hebben. Als de oorzaak bekend is hoor je dat vanzelf wel weer op het journaal, de kans dat je het goed gegokt had is aanwezig maar vrij gering.. :7

Geplaatst:

Vandaag tijdens mens en maatschappij moesten we het ook over deze ramp hebben. M'n mentor zei ''Iedereen loopt maar dingen te verzinnen, het vorige lesuur zei een leerling nog wel dat het vliegtuig achteruit vloog.'' Ik lag toen echt op dat moment dubbel. :schater: Ik weet niet de precieze oorzaak van deze crash maar ik denk dat het verdacht veel op dat er te weinig bezine hebt, ik weet het natuurlijk niet zeker. ;)

Geplaatst:
Vandaag tijdens mens en maatschappij moesten we het ook over deze ramp hebben. M'n mentor zei ''Iedereen loopt maar dingen te verzinnen, het vorige lesuur zei een leerling nog wel dat het vliegtuig achteruit vloog.'' Ik lag toen echt op dat moment dubbel. :schater: Ik weet niet de precieze oorzaak van deze crash maar ik denk dat het verdacht veel op dat er te weinig bezine hebt, ik weet het natuurlijk niet zeker. ;)

Ik ben nog steeds aan het werk met dezelfde 'grap'

Alle leraren vragen "denkt iemand te weten wat er fout ging?"

ik meteen "de landing"

die leraar weer "kan niet, want (blablabla)"

vind et echt lollig

Geplaatst:

Je hebt veel dingen met deze ''crash'' wat voor de hand ligt en waarom mensen dus gelijk gaan speculeren. Ik vind de post van Mania-92 erg goed. Maar wat ik ook denk is dat je best mag speculeren over de oorzaak van deze ramp. Ik zelf denk dat het temaken heeft met de landing die niet goed is ingezet in combinatie met de factoren van het weer de vliegtuig zelf en het weinige benzine wat je na zo'n trip sowieso al snel hebt. Het maakt ook verder niet uit wat het was. Alleen het gaat vaak om de nabestaanden enzovoort die willen weten wat er is gebeurt. En natuurlijk de rest van de landen die er mee te maken hebben.

Geplaatst:

Zojuist is het tussenrapport uitgekomen en zover ik het begrijp is het volgende voorgevallen:

De piloten hebben op 2000 voet de landing ingezet met de automatische piloot, op 1950 voet gaf een hoogtemeter echter aan dat het vliegtuig zich op -8 voet bevond. Hierdoor heeft de automatische piloot drastisch snelheid verminderd, op 150 meter hoogte hebben de piloten ingegrepen en nog vol gas gegeven maar dat was schijnbaar te laat.

Geplaatst:

Van de NOS:

14:58 04 Maart 2009

Vliegtuigcrash door technische fout

bullit_sport.gifDe Boeing van Turkish Airlines is vorige week woensdag neergestort door een technische fout. Dat heeft Pieter van Vollenhoven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid bekendgemaakt.

Uit analyse van de twee zwarte dozen is gebleken dat de linker hoogtemeter niet goed werkte. Die gaf ten onrechte aan dat het toestel al bijna op de grond was. Omdat de Boeing op de automatische piloot vloog, werd de snelheid tot bijna nul teruggebracht. De piloten reageerden daar in eerste instantie niet op.

Toen ze wel gas gaven, was het al te laat. Het vliegtuig viel vlak bij de Polderbaan uit de lucht.

Geplaatst:

Eigenlijk hadden ze niet meer met dat vliegtuig moeten gaan vliegen. Want de hoogtemeter was voor dat het vliegtuig neerstortte, al twee keer eerder defect geweest, op twee andere vluchten. Die zijn goed afgelopen, maar die hebben ook anders af kunnen lopen. Ik lees trouwens net dat het toch niet de schuld was van de piloten, maar dat het aan de snelheid lag. Een woordvoerder van Turkisch Airlines vertelde dat als de snelheid onder de 250 km/u komt, kan je niets meer doen. Ze zaten toen al op 178 km/u. Bron: Ziggo

Geplaatst:

Ach Bossinkje, Nederlandse kranten steken het natuurlijk niet op de piloten, koop een Belgische krant(Het Nieuwsblad is een goede) en lees die onzin niet meer...

Het lag dus aan de hoogtemeter, maar ook aan de piloten die het veel te laat doorhadden. Serieus, dat hadden ze echt wel moeten doorhebben...

Geplaatst:

Ik had op het nieuws zo filmpje in 3D gezien. De achterkant ging fout en de snelheid ging opeens traag door de automatische piloot of hoogste meter ofzo en ze merken het eerst niet maar even later hadden ze het gemerkt en probeerden weer omhoog te gaan maar dat ging fout de vliegtuig lande en de piloten waren overleden. Maar ik hoop dat het niet vaker gebeurt maar gelukkig gebeurt het volgens mij gebeurt het ook niet vaak.

Geplaatst:
Eigenlijk hadden ze niet meer met dat vliegtuig moeten gaan vliegen. Want de hoogtemeter was voor dat het vliegtuig neerstortte, al twee keer eerder defect geweest, op twee andere vluchten. Die zijn goed afgelopen, maar die hebben ook anders af kunnen lopen. Ik lees trouwens net dat het toch niet de schuld was van de piloten, maar dat het aan de snelheid lag. Een woordvoerder van Turkisch Airlines vertelde dat als de snelheid onder de 250 km/u komt, kan je niets meer doen. Ze zaten toen al op 178 km/u. Bron: Ziggo

Wie zegt dat ze wisten dat die hoogtemeter al 2 keer eerder niet functioneerde? Dat het 2 keer eerder gebeurd is en dat dat geregistreerd is door de blackbox wil niet zeggen dat de piloten, onderhoudsmensen of enige andere betrokkenen daarvan weet hadden.

Ach Bossinkje, Nederlandse kranten steken het natuurlijk niet op de piloten, koop een Belgische krant(Het Nieuwsblad is een goede) en lees die onzin niet meer...

Het lag dus aan de hoogtemeter, maar ook aan de piloten die het veel te laat doorhadden. Serieus, dat hadden ze echt wel moeten doorhebben...

Hoezo hadden ze het wel door moeten hebben? Voorzover ik het begrijp is het normaal om op de hoogte waarop het probleem zich voordeed de motoren stationair te laten draaien..

Geplaatst:

Nou ja.....het is niet voor niets dat Boeing vanmiddag aan alle vliegtuigmaatschappijen een bericht heeft gezonden om ze weer even te laten kennismaken met de grondbeginselen van het vliegen. En daar hoort ook het checken van hoogtemeters bij. Bij een bemanning van 3 mensen had iemand MOETEN zien dat de rechter hoogtemeter een andere waarde aangaf dan de linker hoogtemeter. En inderdaad hoort bij een bepaalde hoogte een bepaalde snelheid alleen zaten ze helemaal niet op die hoogte....en dan gaat het mis natuurlijk. Ik denk dat het dus in eerste instantie om een mechanische fout ging (de hoogtemeter) die helaas niet snel genoeg is hersteld door de bemanning. Kan gebeuren, we maken allemaal fouten, alleen is het bijzonder triest dat het in dit geval 9 mensenlevens kost :7

Geplaatst:
Nou ja.....het is niet voor niets dat Boeing vanmiddag aan alle vliegtuigmaatschappijen een bericht heeft gezonden om ze weer even te laten kennismaken met de grondbeginselen van het vliegen. En daar hoort ook het checken van hoogtemeters bij. Bij een bemanning van 3 mensen had iemand MOETEN zien dat de rechter hoogtemeter een andere waarde aangaf dan de linker hoogtemeter. En inderdaad hoort bij een bepaalde hoogte een bepaalde snelheid alleen zaten ze helemaal niet op die hoogte....en dan gaat het mis natuurlijk. Ik denk dat het dus in eerste instantie om een mechanische fout ging (de hoogtemeter) die helaas niet snel genoeg is hersteld door de bemanning. Kan gebeuren, we maken allemaal fouten, alleen is het bijzonder triest dat het in dit geval 9 mensenlevens kost :7

Volgens die gast die bij het NOS journaal zat tijdens de persconferentie was het op die hoogte normaal dat de motoren stationair draaide, maargoed volgens mij zit er hier geen piloot op het forum dus daar gaan we niet uit komen.

Geplaatst: (bewerkt)

Achja,

Die piloten zaten gewoon half te slapen of hebben gewoon niet goed opgelet of het lag aan de hoogtemeter. En daardoor hebben ze meer dan 80 gewonden ofzo veroorzaakt. Plus dat ze nu zelf ook dood zijn.

Maar als de vliegtuig eerder problemen had waarom gingen ze even niet checken wat er aan de hand was en repareren in plaats gewoon door te vliegen.

Bewerkt: door Zaahed

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...