Jump to content

Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoho, dat is Schiphol z'n schuld niet. Het vliegtuig werd gecontroleerd op dat fluthaventje van die flutmaatschappij...;) Overigens vind ik het doden en gewonden best meevallen...:)

• Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

14

• Dieko

14

• Scarface92

9

• Wienish

9

Geplaatst:
Heb er iets van gehoord op skievakantie, ik dacht dat het was neergestort in een of ander Oostblokland, maar in schiphol. Jongens toch dat is toch wel erg vind ik, al die doden en de gewonden dan ook nog. En dat dan nog op zo'n goed beveiligde en gecontroleerde luchthaven als Schiphol, ik hoop dat dit soort dingen in de toekomst nooit meer zullen gebeuren.

Wat heeft dat met de veiligheid op Schiphol te maken dan? :7

Geplaatst: (bewerkt)

Er moet een algemeen vliegtuig ongeluk of crash topic komen :7

m1ezm1wa7tyf.jpg

m1bztvma1dae.jpg

umbojet belandt naast baan in Maastricht

Uitgegeven: 17 maart 2009 09:01

Laatst gewijzigd: 17 maart 2009 09:43

AMSTERDAM - Een vrachtvliegtuig is dinsdagochtend kort na de landing in Maastricht naast de landingsbaan terechtgekomen. Het neuswiel van het vliegtuig is deels weggezakt in het grasveld naast de baan.

NU.nl/Maarten van den Bosch

Vliegtuig naast de baan

Geen van de bemanningsleden van de Boeing 747-400 raakte gewond. Dat zegt een woordvoerder van Maastricht Aachen Airport.

De jumbojet van Cargolux kwam rond 08.45 uur aan uit Nairobi in Kenia en kwam tijdens het taxiën door nog onbekende oorzaak in het gras terecht.

Gesloten

Het vliegtuig staat een halfuur later nog op de plek van het ongeluk. De schade is onbekend, maar lijkt mee te vallen. De enige start- en landingsbaan van het vliegveld is tot nader order gesloten.

Over de vracht van het vliegtuig kan de woordvoerder van het vliegveld niets zeggen. Volgens de regionale omroep L1 gaat het om bloemen.

Bewerkt: door Dieko
Geplaatst:

Post hierboven met de foto. Denk dat het erger had kunnen aflopen erg veel mazzel gehad. Als het wiel was afgebroken waren er meer problemen ontstaan, Maar goed ik neem aan dat het vliegtuig bij Schiphol nu ook compleet weg is. Heb er tot nu toe nog niks over gehoord, maar dat kan ook aan mij liggen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...