Dieko Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Bij alle vluchten moeten piloten een handtekening zetten op een brief. Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 (bewerkt) Bij alle vluchten moeten piloten een handtekening zetten op een brief. Ja, en ze moeten ook vlak voor elke landing drie keer 'ameland mijn ameland' zingen, en drie kiwi's tegen het zijraampje kwakken. Jij bent d'r zeker weer eentje van de Wilde Ganzen... [/font] Bewerkt: 25 februari 2009 door Pennywise The Clown Reageren
Scarface92 Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Bij alle vluchten moeten piloten een handtekening zetten op een brief. Ja, en ze moeten ook vlak voor elke landing drie keer 'ameland mijn ameland' zingen, en drie kiwi's tegen het zijraampje kwakken. Jij bent d'r zeker weer eentje van de Wilde Ganzen... [/font] Douwtje toch, pest hem niet zo. Reageren
Dieko Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 (bewerkt) Als er een Wilde Gans door de motor was gevlogen Nieuwste filmpje met nieuwste beelden die ik kon opnemen. Bewerkt: 25 februari 2009 door Dieko Reageren
Cabyon Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Ik zou eigenlijk wel de oorzaak willen weten van de crash...... Die dus in de ''Black Box'' verborgen zit, die ze nu aan het afluisteren en onderzoeken zijn. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Ik las net de krant, en op de voorpagina stond er in koeienletters: "Drama in Schiphol" Maar doe nou effe serieus, 9 doden, is dat nou veel? Bij een 'echte' vliegtuigchrash is meestal bijna iedereen dood. Okee, 9 doden is wel erg, maar om het nou een drama te noemen? Het kon honderdmaal zo erg zijn geweest, ik spreek van geluk, en niet van een drama... Reageren
Remi-X Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Ik las net de krant, en op de voorpagina stond er in koeienletters: "Drama in Schiphol" Maar doe nou effe serieus, 9 doden, is dat nou veel? Bij een 'echte' vliegtuigchrash is meestal bijna iedereen dood. Okee, 9 doden is wel erg, maar om het nou een drama te noemen? Het kon honderdmaal zo erg zijn geweest, ik spreek van geluk, en niet van een drama... Een drama hoeft niet altijd een ramp te zijn. Een drama kan ook al voorkomen als je ruzie hebt, zonder doden. Het aantal doden heeft dus niks met een drama te maken, lijkt mij. Drama heb je ook in een soort comedy.. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Ik las net de krant, en op de voorpagina stond er in koeienletters: "Drama in Schiphol" Maar doe nou effe serieus, 9 doden, is dat nou veel? Bij een 'echte' vliegtuigchrash is meestal bijna iedereen dood. Okee, 9 doden is wel erg, maar om het nou een drama te noemen? Het kon honderdmaal zo erg zijn geweest, ik spreek van geluk, en niet van een drama... Als jij nou even de familieleden van de dodelijke slachtoffers belt en ze vertelt wat een geluk ze hebben gehad zijn we daar ook weer vanaf....... Het neerstorten van een vliegtuig is altijd een drama, zeker als daar slachtoffers bij zijn. En of dat er nou 9 of 235 zijn doet niet zoveel terzake in mijn ogen....... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 (bewerkt) Als jij nou even de familieleden van de dodelijke slachtoffers belt en ze vertelt wat een geluk ze hebben gehad zijn we daar ook weer vanaf....... Het neerstorten van een vliegtuig is altijd een drama, zeker als daar slachtoffers bij zijn. En of dat er nou 9 of 235 zijn doet niet zoveel terzake in mijn ogen....... Er sterven zovaak mensen in een auto, maar dat is altijd minder erg...Een vlietuigchrash is altijd erg, ja, zeker als je nagaat hoevaak een vliegutig gecontroleerd wordt. Een schroefje wordt door 3 verschillende mensen bekeken(gezien op een documentaire @ tv), maar dat het dan waarschijnlijk door brandstoftekort komt is nogal lullig, en zoals Hackman al zei is het nog lulliger aangezien ze net gingen landen... Wat ik dan niet snap is dat het vliegtuig als een steen naar beneden vloog. Het is mij toch wel duidelijk dat die piloot niet ervaren genoeg was om een vliegtuig even te laten zweven. Jaa, de piloot was ervaren, maar er was naar het schijnt een leerling bij hem, en die zou even gevlogen hebben, maar de piloot zou op het laatste overgenomen hebben, maar het was al te laat. Allemaal speculaties eigenlijk, al lijkt me dat van die piloot het geloofwaardigste, hoe kan een vliegtuig nu zonder brandstof geraken...(nee, ik hoef geen reactie van een of andere persoon die denkt slim te zijn, ik ben op de hoogte van die drukke luchthaven in Amerika waar vliegtuigen moeten rondjes vliegen om te landen...) Hoe het ook mag gebeurd zijn, het ongeval is onacceptabel en ligt volledig aan die maatschappij. Zonder brandstof vallen = amateuristisch + onacceptabel. Een leerling aan de hendel laten = amateuristisch + onacceptabel. Bewerkt: 26 februari 2009 door MegaPilot Reageren
Mania-92 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Als jij nou even de familieleden van de dodelijke slachtoffers belt en ze vertelt wat een geluk ze hebben gehad zijn we daar ook weer vanaf....... Het neerstorten van een vliegtuig is altijd een drama, zeker als daar slachtoffers bij zijn. En of dat er nou 9 of 235 zijn doet niet zoveel terzake in mijn ogen....... Er sterven zovaak mensen in een auto, maar dat is altijd minder erg...Een vlietuigchrash is altijd erg, ja, zeker als je nagaat hoevaak een vliegutig gecontroleerd wordt. Een schroefje wordt door 3 verschillende mensen bekeken(gezien op een documentaire @ tv), maar dat het dan waarschijnlijk door brandstoftekort komt is nogal lullig, en zoals Hackman al zei is het nog lulliger aangezien ze net gingen landen... Wat ik dan niet snap is dat het vliegtuig als een steen naar beneden vloog. Het is mij toch wel duidelijk dat die piloot niet ervaren genoeg was om een vliegtuig even te laten zweven. Jaa, de piloot was ervaren, maar er was naar het schijnt een leerling bij hem, en die zou even gevlogen hebben, maar de piloot zou op het laatste overgenomen hebben, maar het was al te laat. Allemaal speculaties eigenlijk, al lijkt me dat van die piloot het geloofwaardigste, hoe kan een vliegtuig nu zonder brandstof geraken...(nee, ik hoef geen reactie van een of andere persoon die denkt slim te zijn, ik ben op de hoogte van die drukke luchthaven in Amerika waar vliegtuigen moeten rondjes vliegen om te landen...) Hoe het ook mag gebeurd zijn, het ongeval is onacceptabel en ligt volledig aan die maatschappij. Zonder brandstof vallen = amateuristisch + onacceptabel. Een leerling aan de hendel laten = amateuristisch + onacceptabel. Oh jij weet de volledige details van het ongeluk zonder verklaring of onderzoek van mensen die er verstand van hebben? Zouden wij ook eens in je glazenbol mogen kijken? :$ Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 (bewerkt) Oh jij weet de volledige details van het ongeluk zonder verklaring of onderzoek van mensen die er verstand van hebben? Zouden wij ook eens in je glazenbol mogen kijken? :$ Ik had niks te doen en heb de krant maar uitgelezen...Er zijn al onderzoeken van specialisten vrijgegeven hoor, oftewel loopt de krant die jij leest nogal achter... Bewerkt: 26 februari 2009 door MegaPilot Reageren
Mania-92 Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Oh jij weet de volledige details van het ongeluk zonder verklaring of onderzoek van mensen die er verstand van hebben? Zouden wij ook eens in je glazenbol mogen kijken? :$ Ik had niks te doen en heb de krant maar uitgelezen... Van die speculaties op tv en in kranten moet je je gewoon verre houden. Ook die journalist heeft er de ballen verstand van en kan nooit een enigzins nuttige uitspraak doen. Reageren
Dieko Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Het vliegtuig is volgens mij neergestort door stall. Veel ooggetuigen zagen dat de vliegtuig als een baksteen naar beneden viel. Overtrek (Engels: stall) is het proces waarbij, door vergroting van de invalshoek van een vliegtuig, de luchtstroom het profiel van de vleugel niet meer kan volgen. De vleugel verliest dan grotendeels zijn lift, waardoor het vliegtuig - indien de piloot niet ingrijpt - hard naar beneden zal zakken. 1. De neusstand is hoog. 2. Veel vliegtuigen beginnen te trillen doordat de turbulente luchtstroom die door het overtrekken ontstaat tegen de staartvlakken botst. 3. Vanwege de lage snelheid reageert het toestel minder snel op roeruitslagen. 4. Door middel van een akoustisch signaal (stall warning) wordt de piloot gewaarschuwd voor het naderen van de overtrek. 5. Een (eventueel aanwezige) "stickshaker" attendeert de piloot op een naderende overtrek. Reageren
killerfist Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Als jij nou even de familieleden van de dodelijke slachtoffers belt en ze vertelt wat een geluk ze hebben gehad zijn we daar ook weer vanaf....... Het neerstorten van een vliegtuig is altijd een drama, zeker als daar slachtoffers bij zijn. En of dat er nou 9 of 235 zijn doet niet zoveel terzake in mijn ogen....... Er sterven zovaak mensen in een auto, maar dat is altijd minder erg...Een vlietuigchrash is altijd erg, ja, zeker als je nagaat hoevaak een vliegutig gecontroleerd wordt. Een schroefje wordt door 3 verschillende mensen bekeken(gezien op een documentaire @ tv), maar dat het dan waarschijnlijk door brandstoftekort komt is nogal lullig, en zoals Hackman al zei is het nog lulliger aangezien ze net gingen landen... Wat ik dan niet snap is dat het vliegtuig als een steen naar beneden vloog. Het is mij toch wel duidelijk dat die piloot niet ervaren genoeg was om een vliegtuig even te laten zweven. Jaa, de piloot was ervaren, maar er was naar het schijnt een leerling bij hem, en die zou even gevlogen hebben, maar de piloot zou op het laatste overgenomen hebben, maar het was al te laat. Allemaal speculaties eigenlijk, al lijkt me dat van die piloot het geloofwaardigste, hoe kan een vliegtuig nu zonder brandstof geraken...(nee, ik hoef geen reactie van een of andere persoon die denkt slim te zijn, ik ben op de hoogte van die drukke luchthaven in Amerika waar vliegtuigen moeten rondjes vliegen om te landen...) Hoe het ook mag gebeurd zijn, het ongeval is onacceptabel en ligt volledig aan die maatschappij. Zonder brandstof vallen = amateuristisch + onacceptabel. Een leerling aan de hendel laten = amateuristisch + onacceptabel. Blijkbaar niet genoeg, wat een lulverhaal Reageren
Bossinkje Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 Heb vanmiddag Paul & Witteman gekeken, daar was ook een heel gesprek over de crash. Het bleek dus (volgens mij) dat het vliegtuig neer zou storten, doordat er twee motoren uitvielen. De piloot gaf nog heel veel gas, waardoor de neus naar boven ging, en de achterkant naar beneden hing. Dat was de reden dat hij neerstortte. Volgens mij. Of ik heb het verkeerd begrepen. :puh: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.