Wienish Geplaatst: 28 februari 2009 Rapport Geplaatst: 28 februari 2009 (bewerkt) Als je niet schiet je niet mis en niet raak (als je het letterlijk opvat.) En daarom is mijn tactiek veel beter. Dan schiet je, raak je, ben je sneller klaar, bespaar je in de kosten en voorkom je een hoop politiek gezeik Ik zal even uitleggen hoe ik erover denk, en hoe ik 't ook zie op tv: Mensen denken véél te onlogisch na en zoeken de oorzaken véél te ver. Weet je wat de onderzoeksteams doen? Ze splitsen zich op in verschillende groepen, waarvan een groep heel blij duizenden foto's gaat maken, misschien zelfs tienduizenden, van íedere milimeter, om een zo goed mogelijke reconstructie te maken. Een ander team trekt van die anti-snij handschoentjes aan en gaat stukjes opgraven in het weiland. Het derde team gaat de "black box" zoeken, en stuurt die op naar Frankrijk als ik me niet vergis. Het vierde team staat gewoon een wit tentje te bouwen en gaat daar de rest van de tijd in koffieleuten. Het vijfde en laatste team krijgt van het derde team brokstukken in hun handen geschoven die naar de vrachtwagens moeten om weg te vervoeren. Tegen de tijd dat de Black Box in dat land waar ie heen gaat arriveert, zijn we al 2 dagen verder, dus dan zou ie gister al lang aangekomen moeten zijn. Het maken van de foto's duurt ook wel een dag of 2, maar dat telt zich niet op omdat ze (ok, toch nog een beetje slim) zich opslitsten in verschillende teams, waarvan team nummero 3 ook staat te koffieleuten in 't witte tentje. Ook hun werk zit erop. Tegelijkertijd gaan in dat land waar die Black Box is mensen aan de slag om alles te noteren en te programmeren op hun computer zodat ze 't goed verstaanbaar kunnen maken enzo. Terug naar Nederland, waar op datzelfde moment nog mensen brokstukken krijgen aangegeven die in vrachtwagens worden gelegd met de hand en met draagbanden en andere hulpmiddelen. Zodra team 1 klaar is met foto's maken gaan ze naar hun houten hutje, hun witte tentje of een of ander groot justitieel laboratorium waar ze gaan beginnen aan een reconstructie.. Het idiote van de regering op dat moment is dat die onderzoeksteams wél foto's mogen maken van elke milimeter, bij wijze van spreken zelfs van elke micrometer, terwijl voorbijrijdende mensen niets mogen filmen of fotograferen. Maar filmpjes maken met verneukte[/font] VGA-camera's vanuit het vliegtuig zelf mogen ineens wel weer. Kort samengevat kun je zeggen dat je de begane fouten weet na ongeveer 4 weken, als je geluk hebt. Natuurlijk kan dit ook altijd 3 jaar duren, maar dat even terzijde. Laten we eens uitgaan van die 4 weken. In die 4 weken gaan vrachtwagentrailerzeilen kapot omdat sommige kleine brokstukken niet goed vastgemaakt kunnen worden en daardoor soms nog wel eens door 't zeil kunnen vliegen. Daar heb je al een klein beetje kosten. Je zult ook nog kosten moeten betalen voor 't vervoeren van de Black Box, het neerzetten van 't tentje, het maken van de foto's (dus eigenlijk de foto's zelf), de kosten voor 't TIJDELIJKE stilstandverbod bij het rampgebied (ok, laten we stellen dat daarvan 2000 euro vergoed word door boetes, tja zo doordacht is de Nederlandse politie dan weer), de lonen van de mensen die er werken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Laten we eens uitgaan dat dit alles 'maar' 25 miljoen euro kost. Oke, dan hebben we dus even heel reëel gekeken, en het vliegtuig zelf niet meegerekent. Nu gaan we eens rekenen. In 4 weken verstrijken 2.419.200 seconden (1x60x60x24x28). Een mens dat goed is in logisch nadenken bedenkt in DRIE seconden dat de landing 'tgene is wat echt mis ging. Als de regering daar ook op zou komen, dan zou dat dus 2.419.197 seconden besparen, die 25 miljoen euro, een hele hoop spanning en wat gerommel met de pers. (Natuurlijk zitten we nu in een crisis, waarin mensen 't liefst zoveel mogelijk werken, dus denkt de regering weer even slim te zijn, helaas jaagt hij hier alleen zichzelf mee op de kosten.. Of ons, want wij moeten belasting betalen op zo'n beetje alles wat we kopen, en dan nog niet te vergeten: mensen betalen rekeningen, die dus ook weer omhoog gaan). Wat zou je wel niet allemaal kunnen doen in 2.419.197 seconden, en nog leuker, wat zou je kunnen doen met 25 miljoen euro? Laten we stellen dat (nu we 't toch over vliegtuigen hebben) 9/11 uitgevoert werd in zo'n 5 uur. Een vliegtuig kapen is gratis, tweede vliegtuig (jup, ze hebben weer stuntacties bij de American Airlines, Bij Turkish Airlines zullen ze nu ook wel stunacties hebben met de tickets om zichzelf staande te houden, maar dat even terzijde[/font]) is halve prijs, dus ook gratis. De vliegtuigen heel netjes in 2 torens storten kost ook geen rooie cent, tenminste, jij als kaper zult 't niet zo gauw hoeven te betalen, tenzij je 't overleeft natuurlijk. Dan zijn we dus 5x60x60=18000 seconden verder en nog steeds geen cent armer. Dus we hebben nog 2,4 miljoen seconden en 25 miljoen euro te gaan. Opblaaspop voor je zoon van 16, BMW's voor je vriendenkring en je vrouw, bootje, leuk huisje aan de Spaanse kust.. laat ik er maar niet te lang op doorgaan. Dat is dus alvast een klein idee van wat wíj zouden kunnen hebben aan deze besparing. Natuurlijk moet de regering weer de gierige Jaap spelen, dus zij willen die 2.419.197 seconden en die 25 miljoen euro voor zichzelf hebben. Geef iedere politie-regio in het land één politieauto naar keuze, laten we zeggen Lamborghini, Ferrari of beter nog, Bentley (anders krijg je nog meer politieagenten die gaan zeiken dat hun werk niet comfortabel genoeg is). Laten we zeggen dat we dan zo'n 10 miljoen euro kwijt zijn. Die secondes droppen we even, want of je nu 4 weken langer of korter te leven hebt als politiek leider, de enige mensen die 't wat boeit zijn Albert Verlinden, wat Eerste- en Tweede Kamerleden en de koninklijke familie. We hebben dus nog 15 miljoen euro over. Voor de mensen van de regering onder ons die niet kunnen tellen: één 1, één 5 en zés 0'en. Voor dat geld kán de regering de rekeningen wat lager leggen, maar dat doet ie niet omdat we in een crisis zitten en de regering natuurlijk niet wilt dat het land economisch krimpt. Nou, dus gaan ze het geld 'nuttig' besteden. Een Harry Potter-figuur als Balkenende zou zo kunnen zeggen "We moeten dit samen oplossen, dus splitsen we 't geld op." Uiteindelijk zal dan 3 miljoen gaan naar een paar loonsverhogingen binnen de 2e Kamer, vooral naar Balkenende zelf (of toch niet, want dan wordt ineens de Balkenende-Norm te soepel), en de rest naar een of ander goed doel dat 't geld in zijn achterzak stopt en daar leuke hebbedingetjes van koopt, of naar reparaties van bijvoorbeeld Openbaar Vervoersbussen (wat geen enkele zin heeft op sommige plaatsen, zoals in Holtum, bij het smalste punt van Nederland, waar op een rustige dag ca. 35 bussen rondrijden, en er maar 7 personen per dag (exclusief chauffeur) worden vervoert). Uiteindelijk verdwijnt daardoor weer 25 miljoen in de dovenpot, wat het dus nuttiger maakt om de 25 miljoen (én wellicht die 2,4 miljoen seconden) aan één inwoner te geven van een onbekend gehucht ergens in Nederland, laten we voor de meligheid eens een inwoner van Seksbierum noemen, en dat die dan het geld zelf opmaakt. Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Bewerkt: 1 maart 2009 door Wienish Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 28 februari 2009 Rapport Geplaatst: 28 februari 2009 ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? Reageren
dynastus Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 (bewerkt) ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? Ik heb niet de hele tekst gelezen (dat doe ik zo). Maar over het vervoer van die black box weet je wel hoe groot zo'n ding is... Niet groot dus kan makkelijk per fiets worden vervoerd in je mandje voorop.Alleen dat duurt nogal lang. Gewoon 1 heel klein kritiek puntje en ik ga nu de hele tekst lezen en ik edit deze post wel als ik nog iets te zeggen heb. Edit:Ik heb je tekst geheel gelezen en we hebben meer mensen zoals jou nodig in dit land.Want jij denkt tenminste aan alle dingen eromheen. En nog 1 dingetje waarom aan 1 iemand 25 miljoen geven als je aan 500 mensen 50duizend euro kan geven. Bewerkt: 1 maart 2009 door dynastus Reageren
Wienish Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? Ik heb niet de hele tekst gelezen (dat doe ik zo). Maar over het vervoer van die black box weet je wel hoe groot zo'n ding is... Niet groot dus kan makkelijk per fiets worden vervoerd in je mandje voorop.Alleen dat duurt nogal lang. Gewoon 1 heel klein kritiek puntje en ik ga nu de hele tekst lezen en ik edit deze post wel als ik nog iets te zeggen heb. Edit:Ik heb je tekst geheel gelezen en we hebben meer mensen zoals jou nodig in dit land.Want jij denkt tenminste aan alle dingen eromheen. En nog 1 dingetje waarom aan 1 iemand 25 miljoen geven als je aan 500 mensen 50duizend euro kan geven. Beter idee dan nog: Iedere inwoner €1,56 (25.000.000:16.000.000) Dan houd de regering per 4 inwoners 1 cent over. Dus 4 miljoen eurocent is 40000 euro. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? Reageren
Wienish Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? Geen idee, maar 't gaat toch om de grootste gemaakte fouten? Aangezien de landing helemaal mislukte lijkt 't me wel logisch dat die in 't rijtje past bij de gemaakte fouten Reageren
Zaahed Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 Ik hoop niet het vaker gebeurt dat vliegtuigen neerstorten of verkeerd landen. Dan word het vliegen onveilig en onbetrouwbaar. Reageren
Cabyon Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? De landing (zou) fout kunnen gegaan hebben omdat een paar minuten voordat de vlucht TK 1951 vanuit Istanbul naar Amsterdam zou landen, een groter vliegtuig met (groter vliegtuig = groter = zwaarder) en als ik het goed begrijp is daardoor de lucht, tja, dat laat ik even achterwege omdat ik dat helaas niet, weet, maar in ieder geval is het toestel helaas gechrasht doordat er opeen s een windvlaag kwam opzetten, en het vliegtuig wou landen, toen die windvlaag kwam aanwaaien, en die piloten wouden opstijgen, maar toen was de wind helaas te sterk voor het vliegtuig. Bij de crash is de staart als eerste neergekomen en grobreken, toen het middenstuk (de vleugels en de motoren) en toen is de kop en het middenstuk gebroken... Reageren
Dieko Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 Ik hoop niet het vaker gebeurt dat vliegtuigen neerstorten of verkeerd landen.Dan word het vliegen onveilig en onbetrouwbaar. Vliegen is heel betrouwbaar Als je in een auto rijd is de kans groter op een ongeluk, maar als er een ongeluk gebeurd in een vliegtuig staat vaak je leven op het speel Reageren
Wienish Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 Ik hoop niet het vaker gebeurt dat vliegtuigen neerstorten of verkeerd landen.Dan word het vliegen onveilig en onbetrouwbaar. Vliegen is heel betrouwbaar Als je in een auto rijd is de kans groter op een ongeluk, maar als er een ongeluk gebeurd in een vliegtuig staat vaak je leven op het speel Ik heb al 6 jaar lang niemand van de fiets zien flikkeren, en ik zelf ben ook maar één keer gevallen, toen 't extreem glad was en ik beetje wilde uitsloven voor een meisje dat aan de andere kant van de weg reed.. En je gaat me niet vertellen dat er in die 6 jaar minder dan 1 ongeluk(ken) zijn/is gebeurt Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Hier hebben ze helemaal niets aan, concluderen dat het door de landing komt zonder feiten en bewijzen kunnen niet voorkomen dat zoiets weer kan gebeuren. Wat ook een rede is om te onderzoeken hoe het gebeurd is. Reageren
Wienish Geplaatst: 1 maart 2009 Rapport Geplaatst: 1 maart 2009 (bewerkt) Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Hier hebben ze helemaal niets aan, concluderen dat het door de landing komt zonder feiten en bewijzen kunnen niet voorkomen dat zoiets weer kan gebeuren. Wat ook een rede is om te onderzoeken hoe het gebeurd is. Als ze 't willen voorkomen moeten ze 't zeggen :') Ik heb op tv namelijk niemand horen zeggen "wij willen dit in de toekomst voorkomen".. nee, hooguit "we zijn aan het onderzoeken wat er fout gegaan is", en het antwoord daarop is heel simpel, zoalsje al ziet in datgene wat je quote ...*Een hele boel tekst*Laat ik nogmaals kort samenvatten: De regering is zo stom bezig in deze crisis. Het wil geld en tijd besparen, terwijl ze juist miljoenen betalen, weken geduld moeten hebben terwijl ze ook gewoon gratis en voor niks na 3 seconden logisch nadenken de grote fout kunnen ontdekken: DE LANDING. Bespaart tijd en geld. En tijd is geld, dus bespaart 't nog meer geld. Waardoor is de landing fout gegaan? De landing (zou) fout kunnen gegaan hebben omdat een paar minuten voordat de vlucht TK 1951 vanuit Istanbul naar Amsterdam zou landen, een groter vliegtuig met (groter vliegtuig = groter = zwaarder) en als ik het goed begrijp is daardoor de lucht, tja, dat laat ik even achterwege omdat ik dat helaas niet, weet, maar in ieder geval is het toestel helaas gechrasht doordat er opeen s een windvlaag kwam opzetten, en het vliegtuig wou landen, toen die windvlaag kwam aanwaaien, en die piloten wouden opstijgen, maar toen was de wind helaas te sterk voor het vliegtuig. Bij de crash is de staart als eerste neergekomen en grobreken, toen het middenstuk (de vleugels en de motoren) en toen is de kop en het middenstuk gebroken... Ok Einstein, en nu vertel mij eens waarom 't achterste gedeelte van de zitplaatsen omhoog wijst? Als ik jouw theorie moet geloven, dan lijkt 't me het meest logisch dat de 3 delen récht liggen. Het middenstuk ligt níet recht Edit: Leuke woordspeling op 3fm net: "Op de A9 bij het vliegtuigwrak zijn vandaag verschillende kop-staartbotsingen gebeurt." Bewerkt: 1 maart 2009 door Wienish Reageren
-Wesley- Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Turkish Airlines is WEL de VEILIGSTE. Kom op zeg, kans is klein dat er WEER een vliegtuig neerstort!! Alsof de nederlandse vliegtuigen zooooooo superieur zijn hoor! Jullie kunnen zeuren man -.- Maar een ongeluk, betekent niet dat ALLE vliegtuigen van TURKISH AIRLINES gaan neerstorten!!! wedden als er een nederlandse vliegtuig zou neerstorten dan was het dit: o ja maar een klein foutje, kan gebeuren, is de veiligste Reageren
njeg0d Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Op basis waarvan kun jij zeggen dat Turkish Airlines de veiligste vliegtuigmaatschappij is? Zie hier: Turkish Airlines wordt door meerdere experts (o.a. AirSafe.com en het Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre) ingedeeld bij de minder veilige luchtvaartmaatschappijen van Europa. http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines Reageren
Wesley Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Turkish Airlines is WEL de VEILIGSTE.Kom op zeg, kans is klein dat er WEER een vliegtuig neerstort!! Alsof de nederlandse vliegtuigen zooooooo superieur zijn hoor! Jullie kunnen zeuren man -.- Maar een ongeluk, betekent niet dat ALLE vliegtuigen van TURKISH AIRLINES gaan neerstorten!!! wedden als er een nederlandse vliegtuig zou neerstorten dan was het dit: o ja maar een klein foutje, kan gebeuren, is de veiligste Hmmm, als er verdacht veel vliegtuigen van neerstorten.. dan is het toch wel andere koek hoor.. om de 10 jaar is er een vliegtuig van Turkish Airways neergestort.. Hoelang is het geleden dat een NEDERLANDSE passagiers vliegtuig met NEDERLANDSE registratie (Begint dus met Papa Hotel - ... (PH-???)) is neergestort, en moet je meteen ook even kijken naar de aantal van die vliegtuigmaatschappij, het gebeurd bijna nooit joh.. Misschien neem je het een beetje te hoog/zwaar op ofzo.. Maar het is een feit dat er ongeveer om de 10 jaar een vliegtuig neerstort van Turkish Airways, ook Onur Air is niet bepaald de beste, 4 ongelukjes in 3/4 jaar tijd? Hoevaak gebeuren zulke dingen met Nederlandse vliegmaatschappij'en, nou ik zeg je nu alvast, bijna nooit. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.