Jump to content

Xbox 360 aangesloten op internet maar...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heej, ik heb sinds vandaag een xbox 360 pro, heb hem net aangesloten en had al een internet kabel die paste er ook op. Alleen kan ik op een of andere manier niet online, zodra ik naar xbox Live wil gaan krijg ik de melding: 'Can't Connect to Xbox Live'. De stekker zit er goed in, hoe krijg ik dit opgelost?

Ps: heb ook al stekkers bij router erop nieuw in gedaan...

Bewerkt: door .NightFlower
Heej, ik heb sinds vandaag een xbox 360 pro, heb hem net aangesloten en had al een internet kabel die paste er ook op. Alleen kan ik op een of andere manier niet online, zodra ik naar xbox Live wil gaan krijg ik de melding: 'Can't Connect to Xbox Live'. De stekker zit er goed in, hoe krijg ik dit opgelost?

Ps: heb ook al stekkers bij router erop nieuw in gedaan...

Je moet eerst een account aanmaken op je 360 en hiermee eerst Xbox LIVE joinen.

VOORDAT JE DIT DOET: Je moet een e-mail adres op de PC aanmaken dat 18 of ouder is. Dit is van cruciaal belang omdat games die door EA gemaakt zijn en een 16+ rating hebben gekregen je niet online kunt spelen op een account dat jonger is.

(een e-mail adres moet je namelijk invoeren als je LIVE wilt joinen en zo word je leeftijd doorgegeven)

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

VOORDAT JE DIT DOET: Je moet een e-mail adres op de PC aanmaken dat 18 of ouder is. Dit is van cruciaal belang omdat games die door EA gemaakt zijn en een 16+ rating hebben gekregen je niet online kunt spelen op een account dat jonger is.

(een e-mail adres moet je namelijk invoeren als je LIVE wilt joinen en zo word je leeftijd doorgegeven)

Ik heb eerst account gemaakt zo'n gamertag ofzo, met nickname etc. Toen klikte ik dus op Xbox Live Joinen en dan probeert hij verbinding te maken maar dat lukt dus niet dus krijg ik die melding. Heb dan ook nog niet mogelijkheid gekregen om ergens email of leeftijd in te vullen...

Geplaatst:

Ik heb eerst account gemaakt zo'n gamertag ofzo, met nickname etc. Toen klikte ik dus op Xbox Live Joinen en dan probeert hij verbinding te maken maar dat lukt dus niet dus krijg ik die melding. Heb dan ook nog niet mogelijkheid gekregen om ergens email of leeftijd in te vullen...

Ah... Dat verandert de zaak. Heb je misschien draadloos internet in huis? Dat bestaat namelijk uit 2 delen, een router en een modem (of je hebt het in 1). In welke van deze 2 heb jij dat internetkabeltje gepropt (router of modem)?

Ah... Dat verandert de zaak. Heb je misschien draadloos internet in huis? Dat bestaat namelijk uit 2 delen, een router en een modem (of je hebt het in 1). In welke van deze 2 heb jij dat internetkabeltje gepropt (router of modem)?

Ik heb geen draadloos internet, hij zit in de router (modem kan volgens mij niet eens...). Maar heb al met hulp van iemand op msn ip adres handmatig in gevuld (en wat je nog meer kan invullen) ook dat werkt niet. De router is ook al gereset en stekkertjes omgewisseld. Ik begin bang te worden dat er iets stuk is aan die nieuwe xbox, want hij kan ook helemaal geen verbinding maken. Terwijl internet kabel ook goed is en past...

Geplaatst:

Woei, je hebt er een gekocht :V

Hij kan dus helemaal geen verbinding maken met het internet zeg je? Probeer eens om de kabel van de xbox in het gat waar de computer-internetkabel hoort te zitten. Sommige routers hebben onbruikbare poorten. [Tele 2 :duh: ]

Geplaatst:
Woei, je hebt er een gekocht :V

Hij kan dus helemaal geen verbinding maken met het internet zeg je? Probeer eens om de kabel van de xbox in het gat waar de computer-internetkabel hoort te zitten. Sommige routers hebben onbruikbare poorten. [Tele 2 :duh: ]

Ja dat heb ik al geprobeerd, ik heb al die stekkers in de router om lopen wisselen maar maakt niks uit. Wij hebben btw Caiway weet niet of dat wat uitmaakt. Maarja ik heb al op 4 forums/helpdesk bericht over geplaatst maar ben in deze dagen nog niet tot de oplossing gekomen. Vind het echt raar koop je een gloednieuwe xbox pro met alles erbij en dan kan je niet eens op Xbox live, terwijl ons internet wel gewoon werkt.... Iig als iemand nog een suggestie weet, brand maar los in dit topic ^^ Bestaan er btw niet winkels in NL waar je dat kan vragen of kan laten nakijken?

Geplaatst:
Doe eerst een "Test Connection". Dan weet je waar het fout loopt.

Heb ik ook gedaan, maar hij geeft niets meer aan dan 'Disconnected' of 'Can't Connect to Xbox Live'. Volgens mij kan ik dan iets aan klikken waardoor ik een algemeen lijstje krijg met wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Dus niet echt iets zinvols...

Zit de kabel er wel goed in? :V

Ja

Ps; hoe vaak ik die er wel niet opnieuw heb in geklikt :7

Geplaatst:
Zit de kabel er wel goed in? :V

Ja

Ps; hoe vaak ik die er wel niet opnieuw heb in geklikt :7

Kijk eens na het inpluggen van alle zooi of er wel een lampje brandt bij de netwerkzooi van de router én de xbox. :)

Geplaatst:
Kijk eens na het inpluggen van alle zooi of er wel een lampje brandt bij de netwerkzooi van de router én de xbox. :)

Op de router brand het lampje van de xbox niet, maar als ik hem bijv in poort 1 doe dan gaat het lampje ook niet branden. Maar iig bij de pc's branden de lampjes wel, maar heb al 2x geprobeerd om de kabel van de pc in de xbox te doen, maar dan krijg ik gewoon weer het zelfde. Dus dan ligt het toch aan die xbox :{ ?

Geplaatst:

uhm ja... dan moet het wel zo zijn. Denk ik. :mellow:. Neem anders je xbox gewoon naar iemands anders huis en probeer daar. :puh:

Geplaatst:
uhm ja... dan moet het wel zo zijn. Denk ik. :mellow:. Neem anders je xbox gewoon naar iemands anders huis en probeer daar. :puh:

Tja moet ik wel iemand vinden xD Maar ik heb nog even de kabel uit de xbox gelaten en kijken of de foutmelding het zelfde is, dat is dus zo... Oftewel het maakt mijn xbox niet uit of er een internet kabel in zit krijg exact zelfde foutmelding. Bevestigd dit niet dat er waarschijnlijk iets kapot is in die xbox? En kan ik Microsoft bellen of iets om te vragen? (als het maar Nederlands is...). Echt lekker als je een gloednieuw apparaat koopt van 300 euro en hij is nou al stuk op netwerk gebied :ch: Vond het al raar want playstation 2 deedt het wel altijd bij online spelen....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...