Jump to content

vragen


Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb 2 wat vragen. hier zijn ze:

1. hoe kun je instellen hoeveel geld je krijgt als je spawned?

2. als je in de server komt staat er tekst, hoe kun je invullen wat er moet staan?

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • _Night-Men_

    26

  • Remi-X

    16

  • Big Boss

    10

  • Sandra

    7

Geplaatst:

Als een speler de server binnenkomt, dan word de callback "OnPlayerConnect(playerid)" gestart.

Met GivePlayerMoney(playerid, bedrag); geef je een speler geld, en met

SendClientMessage(playerid, kleur, tekst); zend je een bericht naar de chat van een speler (linksbovenin).

Om een speler geld te geven en een bericht te verzenden als de speler de server binnenkomt, zet je die 2 functies in de OnPlayerConnect-callback:

public OnPlayerConnect(playerid)
{
GivePlayerMoney(playerid, 10000);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, "Welkom in de server van _Night-Men_!!!");
return 1;
}

Geplaatst:
spawned

Als je wil dat het geld komt op het moment dat je spawnt zet je de GivePlayerMoney niet onder de OnPlayerConnect regel, maar onder OnPlayerSpawn. Zelf ben ik meer van de OnPlayerConnect versie, omdat je bij de OnPlayerSpawn callback het geld nog zit optellen. Maar als je dat juist leuk vind kan dat ook :puh:

Geplaatst:

Niet erg hoor, het werkt toch hetzelfde ^_^ . Het enige verschil is dat je bij OnPlayerConnect het geld al hebt, en bij OnPlayerSpawn je het nog aan het krijgen bent :puh:

Geplaatst:

ik bedoel trouwens met die tekst dat het op beeld komt te staan en niet in chat, want als je in een server komt staat er weleens tekst op het scherm en niet in de chat maar hoe kun je dat doen? tekst op het scherm?inplaats van in de chat

Geplaatst: (bewerkt)
ik bedoel trouwens met die tekst dat het op beeld komt te staan en niet in chat, want als je in een server komt staat er weleens tekst op het scherm en niet in de chat maar hoe kun je dat doen? tekst op het scherm?inplaats van in de chat

Dit word je OnPlayerConnect:

public OnPlayerConnect(playerid)
 {
  GivePlayerMoney(playerid, 10000);
  GameTextForPlayer(playerid, 0xFFFF00AA, "Welkom in de server van _Night-Men_!!!"); //Dit verandert dus!
  return 1;
 }

GivePlayerMoney kan je dus ook in OnPlayerSpawn zetten, maakt niet uit. Volgens mij geld hetzelfde voor GameTextForPlayer.

Dat 0xFFFF00AA kan je netter houden, door de kleur bovenin je GM te defineren. Je zet dan bovenin je script, onder #include <a_samp> :

#define KLEUR 0xFFFF00AA

Dan kan je KLEUR dus gebruiken in plaats van die moeilijke code.

Dus dan maak je van GameTextForPlayer dit:

GameTextForPlayer(playerid, KLEUR, "Welkom in de server van _Night-Men_!!!");

Een stuk makkelijker dus, als je dan die kleur wilt wijzigen, heb je dus in 1 keer alles gewijzigd die deze code gebruikt ;)

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Juist, en bovendien moet je bij GameTextForPlayer nog de tijd in milliseconden en gametext-stijl aangeven

GameTextForPlayer(playerid, "Tekst", tijd, stijl);

Geplaatst: (bewerkt)

wat betekent deze error?

C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(65) : error 035: argument type mismatch (argument 2)

Bewerkt: door _Night-Men_
Geplaatst: (bewerkt)

Als je nou gewoon in je error kijkt:

C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(65) : error 035: argument type mismatch (argument 2)
Bewerkt: door Remi-X

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...