Sandra Geplaatst: 7 maart 2009 Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 1. //Je teleport commando: if(strcmp(cmdtext, "/tele", true)==0) { SetPlayerPos(playerid, blablabla); GivePlayerWeapon(playerid, wapenID, kogels); retuern 1; } 2. public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { GameTextForPlayer(playerid, "~w~Wasted", 1000, 2); return 1; } Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 ik heb dat met dat wapen gedaan en in het goede stukje in het script gezet maar als ik teleporteer naar die plek dan krijg ik geen parachute hoe kan dat? en nog een vraag: als je auto stuk is kun je hem heel maken maar hoe kun je dat doen bijv. je typt in /fix en dan is je auto heel. hoe moet je dit doen? Reageren
Big Boss Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Het is niet de bedoeling dat wij stukje voor stukje je hele script in elkaar gaan zetten, hè .. Zo leer je niets. http://wiki.sa-mp.com/wiki/GivePlayerWeapon http://wiki.sa-mp.com/wiki/OnPlayerCommandText http://wiki.sa-mp.com/wiki/SetVehicleHealth Reageren
Remi-X Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) damn, te laat.. stomme psp Bewerkt: 8 maart 2009 door Remi-X Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Woow ik ben 1 van de 5 mensen die net 5sec te laat reageerde :S Bewerkt: 8 maart 2009 door D-V-D-K Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 zo leer ik juist wel wat! maar dat met wapen heb ik zo gedaan zo het moest maar ik teleporteer erheen en krijg geen parachute. hoe kan dat dan? Reageren
Sandra Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) Wat heb je als wapenID ingevuld? Laat me raden: 371?? Dit is niet goed, je moet niet het ModelID invoeren, maar het wapenID. In het geval van de parachute is dat 46 Het ModelID gebruik je om pickups te maken. Om wapens te geven gebruik je het WapenID. Dat is het nummer dat helemaal aan de linkerkant staat: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Weapons (en uiteraard spreek je in het geval van de parachute niet over kogels, maar over aantal. Maar volgens mij kan je niet meer dan 1 parachute tegelijk hebben. GivePlayerWeapon(playerid, 46, 1); Bewerkt: 8 maart 2009 door =>Sandra<= Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 (bewerkt) vraagje: ik heb een error: C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(146) : error 035: argument type mismatch (argument 2) C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(147) : error 035: argument type mismatch (argument 2) C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(148) : error 035: argument type mismatch (argument 2) C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(149) : error 035: argument type mismatch (argument 2) C:\SAMP Server\gamemodes\Untitled.pwn(150) : error 035: argument type mismatch (argument 2) en dit zijn de regels die daarbij horen: if(strcmp("/teles", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, "/bikepark - Los Santos Bikepark"); SendClientMessage(playerid, "/lsa - Los Santos airport"); SendClientMessage(playerid, "/lva - Las Venturas airport"); SendClientMessage(playerid, "/ee - skydive at ee"); SendClientMessage(playerid, "/skydive - skydiving!"); return 1; } ik heb al een aantal dingen geprobeerd mar ik kom er niet uit. wie weet wat er mis is? het gaat steeds om de regels met dit ervoor: SendClientMessage(playerid, en het is een tekstcommand Bewerkt: 9 maart 2009 door _Night-Men_ Reageren
Sandra Geplaatst: 9 maart 2009 Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 Dit is een hele handige site voor jouw probleem: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Category:Scripting_Functions Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 (bewerkt) IK HEB ECHT ALLES GEPROBEERD EN DIE SITE HELPT NIKS HEB IK OOK ALLEMAAL GEPROBEERD oeps capslock stond aan Bewerkt: 9 maart 2009 door _Night-Men_ Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 maart 2009 Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 *Zucht* Als je even verder had gekeken dan je neus lang is, had je gezien dat SendClientMessage ook nog een color parameter vereist ... Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 maart 2009 Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 (bewerkt) Je vergeet de kleur SendClientMessage(playerid, KLEUR, "/bladiebla"); /*Of kleur hier gebruiken met een Hexidecimaal, dacht ik dat het heet, of bovenaan je script definen: #define GREEN 0x21DD00FF*/ @hierboven, ja dat dus Bewerkt: 9 maart 2009 door Remi-X Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 weet ik maar kleur hoeft niet perse ik heb nergens kleur maar had het toevalig nat met kleur gedaan maar dat hielp ook niks. Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 maart 2009 Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 Kleur is wel nodig, hoe wil je anders je bericht naar de server zenden? Onzichtbaar? Hier heb je alvast een lijstje met standaard kleuren: #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFFF #define COLOR_GRAY 0xAAAAAAFF #define COLOR_RED 0xFF0000FF #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00FF #define COLOR_BLUE 0x0000FFFF #define COLOR_GREEN 0x00FF00FF Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 if(strcmp("/teles", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, KLEUR_GEEL, "/bikepark - Los Santos Bikepark"); SendClientMessage(playerid, KLEUR_GEEL, "/lsa - Los Santos airport"); SendClientMessage(playerid, KLEUR_GEEL, "/lva - Las Venturas airport"); SendClientMessage(playerid, KLEUR_GEEL, "/ee - skydive at ee"); SendClientMessage(playerid, KLEUR_GEEL, "/skydive - skydiving!"); return 1; } En dan ergens bovenaan: #define KLEUR_GEEL 0xFFFF00AA // Dat laatste getal is de ''kleur-code'' Maar je kan het natuurlijk ook naar KLEUR_RED veranderden, alleen moet je die dan weer opzoeken, dit zijn mijn kleuren: #define COLOR_RED 0xFF0000AA #define COLOR_LIGHTBLUE 0x33CCFFAA #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA #define COLOR_PINK 0xDC00DD96 #define COLOR_BLUE 0x0259EAFF #define COLOR_GREEN 0x00A80096 #define COLOR_ORANGE 0xFF800096 #define COLOR_CYAN 0xFF808096 #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA #define COLOR_DARKBLUE 0x0000A096 #define COLOR_BLACK 0x00000096 #define COLOR_DARKGOLD 0x80800096 #define COLOR_PURPLE 0xFF00FF96 #define COLOR_BROWN 0x80400096 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.