Jump to content

Metroscript werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn metroscript werkt niet. Ik word zelfs niet geelektrocuteerd door het spoor.

Script:

PLAYER_PED ClaudeSpeed = (16.0, 12.0, 2.0) 25 270
SET_STATION_INFO ( trak00 , 2 , 1 , 1 )
SET_STATION_INFO ( trak01 , NO_TRAIN )
OBJ_DATA TBlock0 = ( 32.0 , 23.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock1 = ( 212.0 , 22.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock2 = ( 33.0 , 22.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock3 = ( 213.0 , 23.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock4 = ( 213.0 , 223.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock5 = ( 212.0 , 224.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock6 = ( 51.0 , 224.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock7 = ( 50.0 , 223.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock8 = ( 50.0 , 47.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock9 = ( 49.0 , 46.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock10 = ( 33.0 , 46.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
OBJ_DATA TBlock11 = ( 32.0 , 45.0 , 1.0 ) 0 TUNNEL_BLOCKER
LEVELSTART

LEVELEND

Map is attached.

Wat is het probleem?

Geplaatst:

Dat je niet geëlektrocuteerd wordt als je op het spoor loopt komt doordat tile 326 aangemerkt staat als "electrified platform" in plaats van "electrified". Dit lijkt een kleine bug te zijn in GTA2, maar heeft geen invloed op de werking van de metro. In je script heb je wederom alles een block te laag geplaatst: 1.0 is de laag onder de grond, de tunnel_blockers moeten zich dus op niveau 2.0 bevinden. Ook heb je geen rekening gehouden met de afwijking die GTA2 coördinaten hebben: bij alle X- en Y-coördinaten moet je 0.5 optellen om de correcte coördinaten van het exacte midden van het block te krijgen.

Dit alles zou echter geen problemen moeten opleveren bij de werking van de metro. Ik kan geen fouten in het script of de map ontdekken. Wat gaat er precies fout?

Geplaatst: (bewerkt)
Dat je niet geëlektrocuteerd wordt als je op het spoor loopt komt doordat tile 326 aangemerkt staat als "electrified platform" in plaats van "electrified". Dit lijkt een kleine bug te zijn in GTA2, maar heeft geen invloed op de werking van de metro. In je script heb je wederom alles een block te laag geplaatst: 1.0 is de laag onder de grond, de tunnel_blockers moeten zich dus op niveau 2.0 bevinden. Ook heb je geen rekening gehouden met de afwijking die GTA2 coördinaten hebben: bij alle X- en Y-coördinaten moet je 0.5 optellen om de correcte coördinaten van het exacte midden van het block te krijgen.

Dit alles zou echter geen problemen moeten opleveren bij de werking van de metro. Ik kan geen fouten in het script of de map ontdekken. Wat gaat er precies fout?

Oke, ik heb alles een block omhoog geplaatst.

Btw, ik kan geen 32.5 of 32,5 in de zone zetten, hoe doe ik dat?

EDIT: er verschijnen geen treinen op het station, ben wel vergeten om het hele spoor te volgen... ik denk een fout bij een bocht ofzo...

EDIT2: hij ziet er nogal geexplodeerd uit in bocht2 na trk00 :)

EDIT3: probleem opgelost :) het was een muur die ik per ongeluk had geplaatst ;) Ik ga verder met mijn map nu de metro is gebouwd.

by the way, accepteert de gta2 engine spoorwegovergangetjes? Want als ik een road over het spoor laat lopen (maar niet op het spoor zelf) dan gaan de auto's richting de pijlen en dan ramt de trein ze...

Bewerkt: door field33
Geplaatst:

De afwijking hoef je alleen te corrigeren in het script, en niet bij zones.

EDIT3: probleem opgelost :) het was een muur die ik per ongeluk had geplaatst ;) Ik ga verder met mijn map nu de metro is gebouwd.

Ah, ik zie het nu ook. :puh:

by the way, accepteert de gta2 engine spoorwegovergangetjes? Want als ik een road over het spoor laat lopen (maar niet op het spoor zelf) dan gaan de auto's richting de pijlen en dan ramt de trein ze...

Het kan wel, maar het vergt wat onorthodoxe trucjes. Je kunt de spoorbaan en de weg over elkaar heen laten lopen met onzichtbare slopes zodat het spel het niet als kruising herkent. Nadeel hiervan is dat de slope ervoor zorgt dat de trein heel even onzichtbaar is, en dat voertuigen niet stoppen als de trein eraan komt. Zie mijn multiplayerlevel Island Hopper dat een spoorwegovergang bevat.

Wellicht is het mogelijk om een betere spoorwegovergang te maken, waarbij de trein gewoon zichtbaar blijft en voertuigen stoppen voor de trein, maar daar zal een complex script voor nodig zijn.

Geplaatst:

Het kan wel, maar het vergt wat onorthodoxe trucjes. Je kunt de spoorbaan en de weg over elkaar heen laten lopen met onzichtbare slopes zodat het spel het niet als kruising herkent. Nadeel hiervan is dat de slope ervoor zorgt dat de trein heel even onzichtbaar is, en dat voertuigen niet stoppen als de trein eraan komt. Zie mijn multiplayerlevel Island Hopper dat een spoorwegovergang bevat.

Wellicht is het mogelijk om een betere spoorwegovergang te maken, waarbij de trein gewoon zichtbaar blijft en voertuigen stoppen voor de trein, maar daar zal een complex script voor nodig zijn.

Ik heb het gefixt met een bruggetje boven de weg ;)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Spoorovergang = nice, ik gebruik heb nu ook.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...