Jump to content

Wat had je liever anders gehad als je terug denkt aan je PC aankoop?


Limbolander

Recommended Posts

Topicnaam zegt het al, wat had je liever aan je pc veranderd toen je hem aankocht en als je er nu aan terug denkt? Bedoel ik dus niet met dat de dingen nu goedkoper zijn maar met de prijzen van toen en de producten die er toen waren

Zelf had ik liever de heatpipe versie genomen van mijn hd3870, aangezien deze altijd op 100% fanspeed draait en het een zogenaamde PCS ( pro cooling system ) versie is, blijft erg koel maar maakt wel veel geluid.

Aangezien ik een tijdje geleden ben begonnen met overclocken van mijn processor had ik liever een Q6600 gehad, dacht toen ik de PC kocht niet aan overclocken oid, en was allang blij dat ik eens een fatsoenlijke pc had. Q6600 draait standaard op 1066mhz, aangezien me huidige moederbord tot 1600 kan en nu draait had ik aardig ver kunnen gaan met die Q6600.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Tja... Ik had eerder een Desktop gekocht ipv een laptop. Nouja me ouders. Want ik dacht altijd dat je een laptop ook kon upgraden.... Fool :muur::bonk:! Nou niet dus :duh:. Maarja me laptop is op zich wel redelijk voor een LT... 1,5 Ghz is opzich niet slecht. Of wel dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Tja... Ik had eerder een Desktop gekocht ipv een laptop. Nouja me ouders. Want ik dacht altijd dat je een laptop ook kon upgraden.... Fool :muur::bonk:! Nou niet dus :duh:. Maarja me laptop is op zich wel redelijk voor een LT... 1,5 Ghz is opzich niet slecht. Of wel dan?

ligt eraan waarvoor je hem gebruikt, ik weet nog goed dat ik in 2006 ook een laptop wou, uiteinderlijk gegaan voor een 2ehands pc toen die ik goedkoop kon krijgen, ben allang blij dat ik toen niet voor laptop ben gegaan, heb zelf een laptop hier voor school, wel leuk om soms een beetje op de bank of in bed te msnen en een spelletje te doen maar verder vind ik een laptop voor geen meter werken, doe mij maar fijn een desktop. Sowieso krijg je gewoon veel minder waar voor je geld qua specificaties, en ook omdat de snelheden van de processors en moederborden van laptops een stuk lager liggen dan desktops van nu is zelfs een 2/2.5ghz proc nog redelijk zwak.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze PC nu een jaar of 2. De PC was behoorlijk basic en ik hem hem zelf uitgebreid.

2 jaar geleden wist ik nog niets van computers en hardware af. Ik heb me toen laten overtuigen dat ik een goede PC kocht. De PC had o.a. de volgende onderdelen:

AMD Athlon X2 3600+ > :-(

1 GB RAM (+ Vista) > :-(

Ge Force 6100 > :-(:-( (Zelfs die Vista 3d flip had maar 3 FPS :-( )

Maargoed, ik wist niets van computers af en vond "Ge Force" wel krachtig klinken. Ik heb voor deze PC toen 440 euro ex BTW (523.6 Incl BTW) betaald. En ik heb me laten aanpraten dat AMD beter is dan Intel. Nu is dat in het verleden altijd zo geweest, maar de Core 2 duo is zeker beter dan AMD. Ik heb nu spijt dat ik niet langer gespaard heb voor een Intel systeem. Ik weet overigens niet hoe de Phenom is tegenover een Core 2 quad.

Ik heb me toen meer verdiept in de computer wereld en weet nu wel hoe een en ander in elkaar steekt. Met wikipedia en andere sites zoals hardware.info kom je al een heel eind. Ik heb dus geprobeerd het beste van deze PC te maken en meb dus met verschillende updates dit samengestelt:

AMD Athlon X2 5000+ > nog steeds een beetje :-( als je het vergelijkt met een Core 2 duo.

2 GB RAM > :-( / :*D , meer een beetje :{

Ge Force 8800GTS 320MB> inmiddels ook alweer :-( met GTA IV

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuw systeem en ik zal het nu zeker beter doen dan voor een standaard PC'tje gaan. Als ik het over zou kunnen doen zou ik zeker meer geld hebben gespaard voor een Intel systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

God ik heb echt een pc die nix is: volgende keer pak ik weer INTEL AMD is 20x niks erg traag zijn ze :(

denk dat ik de volgende keer een Quadcore q6600 pak en die OCen

Plus mn videokaart is niet echt snel voor IV [nivida 9600tje] :o

Link to comment
Delen op andere websites

Over mijn huidige PC heb ik niks te klagen, over 2 / 3 maanden komt er een randapparatuur upgrade aan en misschien een Intel X25-M (Dat is een SSD)Zeer mooie prestaties maar momenteel nog een te hoge prijs :( De randapparatuur upgrade zal bestaan uit een 22 of 24" scherm. Als het een 24" scherm wordt, dan neem ik een HD4870 of HD4850 1GB, de SSD zal dan vervallen. Veder krijgt de Logitech Z-Cinema een nieuwe eigenaar :D

Als ik over mijn vorige PC mag spreken, heb ik hem te vroeg gekocht. Voor 2GB DDRII PC-6400 ram betaalde ik in 2007 120 euro! 2 weken later was dat 70 euro... Maarja, dat is de wereld van de technologie. Nu koop je 4GB voor 70 euro. En, ik had alles tegelijk moeten kopen i.p.v. de kast + voeding eerst en daarna de rest van de computer. Gelukkig is alles goed gekomen met mijn eerste zelfbouw :puh: Heb hem 1 jaar gebruikt en daarna verkocht.

De computer die ik nu heb krijgt een aantal upgrades. Volgend jaar een Quadcore (of hexa (6kernen), je weet niet hoe snel de technologie gaat). Al met al ben ik tevreden met mijn systeem ^_^

EDIT: Mijn huidige systeem is 27 mei 1 jaar oud...

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

Deze computer is perfect voor 2004.

Tja, maar het is al 4 jaar later dus eh....

Dat is ook het hele doel van het topic, wat had je willen veranderen bij de aanschaf van je pc

Lol. Full specs (originele crap):

Intel Pentium 4 540 @ 3.2GHz [HT enabled]
2X 512MB Apacer Tech. PC3200 DDR SDRAM @ 166MHz [Dual-zooi enabled]
Intel Grantsdale-G i915G chipset @ mobo (Acer nogiets, crap)
i915G integrated GFX (128MB VRAM) die geupgrade is naar een:
XFX GeForce 6600GT [standaard, geen OC's]

Nu:

Intel Pentium 4 540 @ 3.4GHz [HT enabled] [soft OC'd]
2X 512MB Apacer Tech. PC3200 DDR SDRAM @ 172MHz [Dual-zooi enabled]
2X 512MB Kingston K (?), same as above
Intel Grantsdale-G i915G chipset @ mobo (Acer nogiets, crap, geen overclocking mogelijkheden, vandaar soft overclock)
XFX GeForce 8600GT [OC'd][Core 685/Shader 1512/Memory 880]

Ochja, de aanschaf van de 8600GT was toch een miskoop. Een 8800GT voor 50 euro duurder kan dik meer. Had ik dat maar geweten T.T. Ik dacht dat de 8600GT de andere kaarten net zo ass-kickte als de 6600GT toen T.T (toen wist ik niet eens dat de 6600GT een vette kaart was)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...