Jump to content

Wat had je liever anders gehad als je terug denkt aan je PC aankoop?


Limbolander

Recommended Posts

Deze computer is perfect voor 2004.

Tja, maar het is al 4 jaar later dus eh....

Dat is ook het hele doel van het topic, wat had je willen veranderen bij de aanschaf van je pc

Lol. Full specs (originele crap):

Intel Pentium 4 540 @ 3.2GHz [HT enabled]
2X 512MB Apacer Tech. PC3200 DDR SDRAM @ 166MHz [Dual-zooi enabled]
Intel Grantsdale-G i915G chipset @ mobo (Acer nogiets, crap)
i915G integrated GFX (128MB VRAM) die geupgrade is naar een:
XFX GeForce 6600GT [standaard, geen OC's]

Nu:

Intel Pentium 4 540 @ 3.4GHz [HT enabled] [soft OC'd]
2X 512MB Apacer Tech. PC3200 DDR SDRAM @ 172MHz [Dual-zooi enabled]
2X 512MB Kingston K (?), same as above
Intel Grantsdale-G i915G chipset @ mobo (Acer nogiets, crap, geen overclocking mogelijkheden, vandaar soft overclock)
XFX GeForce 8600GT [OC'd][Core 685/Shader 1512/Memory 880]

Ochja, de aanschaf van de 8600GT was toch een miskoop. Een 8800GT voor 50 euro duurder kan dik meer. Had ik dat maar geweten T.T. Ik dacht dat de 8600GT de andere kaarten net zo ass-kickte als de 6600GT toen T.T (toen wist ik niet eens dat de 6600GT een vette kaart was)

Betere pc dan mij(2005):

512 ram

onboard troep videokaart 32 geheugen(kan GTA SA nog niet eens opstarten)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste PC was 4 jaar geleden, een notebook van Acer, weinig snelheid, weinig geheugen, maar een (ventilator-)geluid als van een stofzuiger.

Na 2 jaar gaf ie de geest en ben ik overgestapt op een MacBook van Apple.

Als ik 4 jaar geleden had geweten wat ik nu weet, was ik metéén voor een Mac gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

nog een grote fout die ik eigenlijk heb gemaakt is alleen denken aan de dingen koel te houden, me volgende pc probeer ik iig zo stil mogelijk te maken ^^

Agree. Ik heb niks te klagen over mijn pc maar ik moet hem echt onder mijn bureau zetten want als ik aan het gamen ben maakt hij echt een herrie -.-

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze PC nu een jaar of 2. De PC was behoorlijk basic en ik hem hem zelf uitgebreid.

2 jaar geleden wist ik nog niets van computers en hardware af. Ik heb me toen laten overtuigen dat ik een goede PC kocht. De PC had o.a. de volgende onderdelen:

AMD Athlon X2 3600+ > :-(

1 GB RAM (+ Vista) > :-(

Ge Force 6100 > :-(:-( (Zelfs die Vista 3d flip had maar 3 FPS :-( )

Maargoed, ik wist niets van computers af en vond "Ge Force" wel krachtig klinken. Ik heb voor deze PC toen 440 euro ex BTW (523.6 Incl BTW) betaald. En ik heb me laten aanpraten dat AMD beter is dan Intel. Nu is dat in het verleden altijd zo geweest, maar de Core 2 duo is zeker beter dan AMD. Ik heb nu spijt dat ik niet langer gespaard heb voor een Intel systeem. Ik weet overigens niet hoe de Phenom is tegenover een Core 2 quad.

Ik heb me toen meer verdiept in de computer wereld en weet nu wel hoe een en ander in elkaar steekt. Met wikipedia en andere sites zoals hardware.info kom je al een heel eind. Ik heb dus geprobeerd het beste van deze PC te maken en meb dus met verschillende updates dit samengestelt:

AMD Athlon X2 5000+ > nog steeds een beetje :-( als je het vergelijkt met een Core 2 duo.

2 GB RAM > :-( / :*D , meer een beetje :{

Ge Force 8800GTS 320MB> inmiddels ook alweer :-( met GTA IV

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuw systeem en ik zal het nu zeker beter doen dan voor een standaard PC'tje gaan. Als ik het over zou kunnen doen zou ik zeker meer geld hebben gespaard voor een Intel systeem.

wauw same story alleen heb ik een 3800+ in plaats van een 3600+

Bewerkt: door adilovn
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigenlijk best tevreden over mijn computer. Alleen mijn videokaart is bagger. Maar daar gaat een HD4870 of een GTX 260 voor in de plaats komen. Overigens heb ik over mijn randapparatuur niks te klagen: 19 inch Samsung (ik krijg voor mn verjaardag een 22 ich beeldscherm), Logitech G9 muis, Philips HTS 3000 5.1 dolby digital surround sound (hier ben ik nog het blijst mee). :Y

Onder mn sig staan mn computer specs, die zijn tog best wel aardig?

Grz GTA_MasterNL

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

God ik heb echt een pc die nix is: volgende keer pak ik weer INTEL AMD is 20x niks erg traag zijn ze :(

denk dat ik de volgende keer een Quadcore q6600 pak en die OCen

Plus mn videokaart is niet echt snel voor IV [nivida 9600tje] :o

Dat AMD traag is valt reuze mee, alleen op dit moment is Intel sneller als een AMD.

En een 9600GT kan IV op medium aan als je een fatsoenlijke setup hebt, ikzelf heb een 6000+ X2 met een 9600GT en draai op medium met 40 fps, dus om AMD en een 9600GT langzaam te noemen is ook overdreven.

Link to comment
Delen op andere websites

nog een grote fout die ik eigenlijk heb gemaakt is alleen denken aan de dingen koel te houden, me volgende pc probeer ik iig zo stil mogelijk te maken ^^

Agree. Ik heb niks te klagen over mijn pc maar ik moet hem echt onder mijn bureau zetten want als ik aan het gamen ben maakt hij echt een herrie -.-

Yep, mijn grafische kaart draait helaas altijd op 100%, mijn CPU koeler doet dat ook maar dat maakt toch niks meer uit want die van me grafische kaart komt er nog over qua geluid :puh: iig wordt het wat meer spenderen in me volgende pc, Denk dat ik dan gewoon voor een heatpipe gekoelde grafische kaart ga, en ook een heatpipe gekoelde CPU koeler zoals de Coolermaster Z600.

God ik heb echt een pc die nix is: volgende keer pak ik weer INTEL AMD is 20x niks erg traag zijn ze :(

denk dat ik de volgende keer een Quadcore q6600 pak en die OCen

Plus mn videokaart is niet echt snel voor IV [nivida 9600tje] :o

Dat AMD traag is valt reuze mee, alleen op dit moment is Intel sneller als een AMD.

En een 9600GT kan IV op medium aan als je een fatsoenlijke setup hebt, ikzelf heb een 6000+ X2 met een 9600GT en draai op medium met 40 fps, dus om AMD en een 9600GT langzaam te noemen is ook overdreven.

Ik heb zelf Intel maar ben eigenlijk meer een AMD/ATi fan, AMD heeft op het moment met de intrede van de Phenom II's toch weer de winnende hand want de prijs/kwaliteit van deze X4's is gewoon geweldig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...