Jump to content

'Downloads' mapje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een gek probleem en het is moeilijk uit te leggen. Hopelijk kan ik het met wat screens duidelijker maken...

Met Windows Vista heb je natuurlijk je eigen map. Een soort van 'mijn documenten' op Windows XP. In deze map vind je je afbeeldingen, muziek, video's, documenten, opgeslagen spellen, favorieten enz. Windows Vista kenners begrijpen vast wel wat ik bedoel. Ook zit er in die map een mapje genaamd: Downloads. In dit mapjes komen, als je dat hebt ingesteld, automatisch je downloads van je webbrowser.

Nu zijn er dus opeens twee Downloads mapjes in de gebruikersnaam folder.

Ééntje die tussen de andere grote mappen staat (afbeeldingen, video's documenten etc.)

En de ander staat bij 'Mijn documenten':

Elke keer als ik een bestand download, komt deze terecht in de Downloads folder die in 'Mijn documenten' staat. Degene van het laatste plaatje dus. Ik denk dus dat ik de map perongeluk is een keer gekopieerd heb en deze nu vast staat in 'Mijn documenten' ik wil het mapje gewoon weer terug naar de Gebruikersnaamfolder. Waar nu dus die ander staat. Klinkt heel ongelogisch, maar ik hoop dat jullie het nog begrijpen!

Ik heb al geprobeerd om de ene 'Downloads' naar de ander te slepen. En dan vraagt die of ik hem wil samenvoegen. Zodra ik dat doe is het mapje tijdelijk verdwenen in 'Mijn documenten'. Maar zodra ik iets download ontstaat er gewoon weer een nieuw geel mapje 'Downloads' in 'Mijn documenten.

Ik heb even twee pics gemaakt van de mapjes. Misschien worden jullie er iets wijzer van...

De volgende twee pics zijn van het 'Downloads' mapje die in de Gebruikersfolder staan.

De volgende twee pics zijn van het 'Downloads' mapje die in de 'Mijn Documenten' map staan.

Worden jullie hier wijzer van? En kunnen jullie me misschien vertellen wat ik moet doen om gewoon weer het oude vertrouwde blauwe 'Downloads' mapje in de Gebruikersfolder te krijgen? Sorry voor de vele pics, maar het is erg moeilijk om uitteleggen met woorden. Omdat het gauw allemaal zo dubbel klinkt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.

Alvast Bedankt!

paul007 :cya:

Bewerkt: door paul007
Geplaatst:
Dit kan je bij de browser veranderen

Welke browser heb je?

Ik gebruik Google Chrome. Hij stond inderdaad vekeerd. Ik heb hem nu goed ingesteld maar ik zit nu nog wel met een klein probleempje...

Hoe krijg ik dit mapje weer blauw zoals de anderen?

Geplaatst:
Dit kan je bij de browser veranderen

Welke browser heb je?

Ik gebruik Google Chrome. Hij stond inderdaad vekeerd. Ik heb hem nu goed ingesteld maar ik zit nu nog wel met een klein probleempje...

Hoe krijg ik dit mapje weer blauw zoals de anderen?

Maakt het echt uit welk kleurtje dat het is?

Zo kan je hem makkelijker herkennen zou ik zeggen...

Ik heb net een beetje gepuzzeld, maar kon het niet vinden, mischien dat anderen hier je verder kunnen helpen :puh:

>>> Door Thundercover: Afbeelding uit de quote gehaald.<<<

Geplaatst:
Dit blauwe hoort bij het icoontje dus dan zal je een ander icoontje moeten instellen.

Maar ik kan geen icoontje instellen. En ja, het maakt wel degelijk uit dat het een geel icoontje is. Vraag me asjeblieft niet waarom. ^_^

Heeft iemand anders nog een idee?

Dit blauwe hoort bij het icoontje dus dan zal je een ander icoontje moeten instellen.

Maar ik kan geen icoontje instellen. En ja, het maakt wel degelijk uit dat het een geel icoontje is. Vraag me asjeblieft niet waarom. ^_^

Eigenschappen > Aanpassen » Ander pictogram

Dan vervang je dat %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll door %SystemRoot%\system32\imageres.dll (dan krijg je namelijk andere icoontjes) drukt op Ok, en kies dan het juiste icoontje. ;)

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Dan vervang je dat %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll door %SystemRoot%\system32\imageres.dll (dan krijg je namelijk andere icoontjes) drukt op Ok, en kies dan het juiste icoontje. ;)

Ik ken dat trucje maar ik kan hem hier niet op uitvoeren. Want ik kan m'n afbeelding hier niet veranderen. En het staat ook niet bij Aanpassen.

Geplaatst:

Ik ken dat trucje maar ik kan hem hier niet op uitvoeren. Want ik kan m'n afbeelding hier niet veranderen. En het staat ook niet bij Aanpassen.

Maak eens een print screen van wat je ziet dan

Ik kan het namelijk wel veranderen

Geplaatst:

Maak eens een print screen van wat je ziet dan

Ik kan het namelijk wel veranderen

Dit is wat ik zie:

Geplaatst:

Verwijder dat 'download' mapje eens, als het goed is, plaatst windows zelf het mapje terug als je iets download en zal hij een blauw icoontje hebben ^_^ . (althans, bij mij toch :))

Verwijder dat 'download' mapje eens, als het goed is, plaatst windows zelf het mapje terug als je iets download en zal hij een blauw icoontje hebben ^_^ . (althans, bij mij toch :))

Hij ziet de map niet en vraagt meteen of ik hem wil plaatsen in Mijn Documenten. Dus dat heeft niet veel zin...

EDIT: Het is al opgelost. Ik heb eerst het mapje 'Downloads' naar m'n bureaublad geplaats, daar kon ik gek genoeg wel het mapicoontje veranderen. Daarna weer teruggeplaats en ik heb weer een blauw mapje. Toch bedankt iedereen voor jullie hulp! :tu:

Bewerkt: door paul007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...