thedutchrocks Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Beste, Ik heb een probleem mij schrijf iets onder 80gb is bijna vol ik wil me foto`s en oude game goede verwijderen maar behalve dat het moelijke is(niet de foto`s) vind ik ook beetje zonder en eng om al die info op cd de zetten ik ben bang voor beschading en overig. Mij vraag is volgen ik zag een hardisk voor 55euro van 650gb dit lijk mij beetje de goede deal mij vraag is is het een hardisk of zit er mischien een trucje achter??? En me volgende vraag als een noob in hardware ken je 3hardisk in je computer hebben zonder moeite of iets de kopen????(behalve de hardisk natuurlijke hahaha) En volgende vraag is het moelijke hardisk in pc de zetten??? Reageren
Remi-X Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Tja, wat is je voeding? Als je voeding niet sterk genoeg is, en je plaats er een harde schijf bij, kan het zijn dat je PC gewoon niet opstart omdat hij niet genoeg stroom levert. Ook moet je kijken of je nog genoeg slots hebt in je moederbord, meestal kunnen er maar 1 of 2 harde schijven in. Harddisk in je PC zetten is niet moeilijk, het past toch maar op 1 manier. Natuurlijk moet je niet gaan rossen en rammen in je PC, en zorg ook dat je hardware zo min mogelijk probeert aan te raken. Als jij namelijk ook maar een beetje statisch geladen bent kan je PC naar de knoppen gaan. Reageren
FerryN Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Beste,Ik heb een probleem mij schrijf iets onder 80gb is bijna vol ik wil me foto`s en oude game goede verwijderen maar behalve dat het moelijke is(niet de foto`s) vind ik ook beetje zonder en eng om al die info op cd de zetten ik ben bang voor beschading en overig. Mij vraag is volgen ik zag een hardisk voor 55euro van 650gb dit lijk mij beetje de goede deal mij vraag is is het een hardisk of zit er mischien een trucje achter??? En me volgende vraag als een noob in hardware ken je 3hardisk in je computer hebben zonder moeite of iets de kopen????(behalve de hardisk natuurlijke hahaha) En volgende vraag is het moelijke hardisk in pc de zetten??? Ligt eraan, als je Moederbord IDe en S-ATA ondersteunt, kun je 8 hardeschijven erin zetten, 4x IDE en 4x S-ATA. Heb je alleen IDE, dan kan je 4 Hardeschijven erin zetten. Natuurlijk heb je ook 1 of 2 cd/dvd-spelers/branders(Verschilt bij iedereen), dus dan worden het er 3 of 2, dus het kan wel, maar ligt aan die factors . Reageren
rakker126 Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Je kan voor extern gaan, 1 TB voor 95 euro... Reageren
thedutchrocks Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Allebei bedankt maar hoe kom ik er achter wat ik heb? Reageren
FerryN Geplaatst: 25 februari 2009 Rapport Geplaatst: 25 februari 2009 Allebei bedankt maar hoe kom ik er achter wat ik heb? Naar je moederbord kijken, rechts van je moederbord zit meestal je IDE's, herkenbaar aan de lange sleuven met heleboel pinnetjes, die zijn meestal zwart en blauw van kleur: En de S-ATA aansluitingen zien er zo uit(Deze zitten meestal aan de onderkant van je moederbord): Hier zijn ze geel, maar normaal gesproken zijn ze zwart of rood. Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Als je niet weet hoe je harde schijf moet installeren raad ik een Externe zeer aan ! Makkelijk te installeren. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 4 maart 2009 Rapport Geplaatst: 4 maart 2009 (bewerkt) Als je niet weet hoe je harde schijf moet installeren raad ik een Externe zeer aan !Makkelijk te installeren. Dat ligt er puur aan wat je ermee wilt gaan doen. Als je er programma's op wilt gaan zetten is een externe harde schijf geen optie. Een externe is veel langzamer, en verder krijgt Windows ook nog al eens problemen als je vergeet de externe aan te zetten voordat je de pc opstart. Als je alleen losse data (plaatjes documenten enzovoorts) erop wilt zetten is een exteren wel een goed idee, maar een externe is wel duurder dan een interne. En het aansluiten van een harde schijf is niet moeilijk, je moet gewoon rustig aan doen. Iedere stekken past maar op 1 plek dus niet te hard duwen is het devies. Verder kun je ook in de handleiding van je moederbord kijken welke aansluitingen er op je moederbord zitten. als er SATA aansluitingen opzitten raad ik ten zeerste aan een SATA schijf te kopen. Een SATA schijf is namelijk sneller en ook nog makkelijker aan te sluiten omdat SATA met kaartjes werkt en niet met pinnetjes die je veel te makkelijk verbuigd. Natuurlijk wel eerst even controleren of je nog wel lege poorten hebt. Bewerkt: 4 maart 2009 door KillerZero86 Reageren
.Senne Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Als je niet weet hoe je harde schijf moet installeren raad ik een Externe zeer aan !Makkelijk te installeren. Dat ligt er puur aan wat je ermee wilt gaan doen. Als je er programma's op wilt gaan zetten is een externe harde schijf geen optie. Een externe is veel langzamer, en verder krijgt Windows ook nog al eens problemen als je vergeet de externe aan te zetten voordat je de pc opstart. Als je alleen losse data (plaatjes documenten enzovoorts) erop wilt zetten is een exteren wel een goed idee, maar een externe is wel duurder dan een interne. En het aansluiten van een harde schijf is niet moeilijk, je moet gewoon rustig aan doen. Iedere stekken past maar op 1 plek dus niet te hard duwen is het devies. Verder kun je ook in de handleiding van je moederbord kijken welke aansluitingen er op je moederbord zitten. als er SATA aansluitingen opzitten raad ik ten zeerste aan een SATA schijf te kopen. Een SATA schijf is namelijk sneller en ook nog makkelijker aan te sluiten omdat SATA met kaartjes werkt en niet met pinnetjes die je veel te makkelijk verbuigd. Natuurlijk wel eerst even controleren of je nog wel lege poorten hebt. Tegenwoordig start zo goed als elke schijf op met windows, zonder enige vorm van knop aan/af te moeten zetten. Heel simpel: je start op en de schij start op, je sluit af en de schijf gaat ook uit. En dat ie trager is, is vaak een fabeltje waar je haast niets van merkt. Of ik nu photoshop draai op m'n pc of op m'n externe schijf, 't start even snel op en werkt even vlot. Zelfde voor Call Of Duty 4. Dus als je niet je pc wil opensmijten, koop je gewoon een externe hdd. Voor een desktop pc is dit handig, je steekt het in een usb en zet het achter/op/... je pc, je hebt er geen last mee. Met wat geluk heb je al een 1 terabyte grote hdd voor 90 euro. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.