hommelkip Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 (bewerkt) hoi, Ik weet dat je in sa die billboards langs de snelweg kan veranderen maar ik snap niet hoe. Ik had TXDworkshop gedownload maar ik weet niet zeker of het daar mee moet. En ik begreep er ook geen notenkraker van xD Pls help meeeee Bewerkt: 26 februari 2009 door hommelkip Reageren
K.O. Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 De textures van alle billboards staan in gta3.img. In dit bestand staan echter ongelofelijk veel textures, dus je moet er eerst achter komen welk bestandje je moet hebben. Zelf doe ik dit altijd met Steve-M's mapviewer. Als je de naam van het bestand weet moet je het uit het spel halen met IMG Tool 2.0. Dan kun je de afbeelding uit de texture halen met TXD Workshop. De afbeeldingen kun je dan weer bewerken in Paint of Photoshop of je laadt er gewoon een hele nieuwe afbeelding in. Deze zet je dan weer in het texture bestand met TXD Workshop en de nieuwe texture zet je weer ingame met IMG Tool. Voor meer uitleg over het modden van textures kun je in de Master Tutorial List kijken. Reageren
hommelkip Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 De textures van alle billboards staan in gta3.img. In dit bestand staan echter ongelofelijk veel textures, dus je moet er eerst achter komen welk bestandje je moet hebben. Zelf doe ik dit altijd met Steve-M's mapviewer. Als je de naam van het bestand weet moet je het uit het spel halen met IMG Tool 2.0. Dan kun je de afbeelding uit de texture halen met TXD Workshop. De afbeeldingen kun je dan weer bewerken in Paint of Photoshop of je laadt er gewoon een hele nieuwe afbeelding in. Deze zet je dan weer in het texture bestand met TXD Workshop en de nieuwe texture zet je weer ingame met IMG Tool. Voor meer uitleg over het modden van textures kun je in de Master Tutorial List kijken. Ik had die mapviewer gedownload maar moet ik die bestanden in gta sa map zetten die ik heb gedownload want als ik hem aanklik komt er een zwart scherm Reageren
K.O. Geplaatst: 26 februari 2009 Rapport Geplaatst: 26 februari 2009 (bewerkt) Bij het programma zit een 'ReadMe.txt' bestand. Ik raad je aan om daar eens bij het 'Getting Started' stukje te kijken. Het komt er op neer dat je eerst een bestandje aan moet maken met daarin de exacte locatie van je GTA. Dus bijvoorbeeld: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City Dit bestandje sla je dan op als 'games.cfg'. Vervolgens start je de mapviewer en klik je op F1 om GTA SA te laden (want die stond op de eerste regel) en op F2 om GTA VC te laden (want die stond in mijn voorbeeld op de tweede regel). Het maakt niet uit waar je al deze bestanden van mapviewer neerzet, maar ik zou er een apart mapje van maken en ze niet allemaal los in de GTA SA map neerzetten. Dat werkt namelijk niet echt overzichtelijk. Bewerkt: 26 februari 2009 door K.O. Reageren
hommelkip Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 (bewerkt) Bij het programma zit een 'ReadMe.txt' bestand. Ik raad je aan om daar eens bij het 'Getting Started' stukje te kijken.Het komt er op neer dat je eerst een bestandje aan moet maken met daarin de exacte locatie van je GTA. Dus bijvoorbeeld: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City Dit bestandje sla je dan op als 'games.cfg'. Vervolgens start je de mapviewer en klik je op F1 om GTA SA te laden (want die stond op de eerste regel) en op F2 om GTA VC te laden (want die stond in mijn voorbeeld op de tweede regel). Het maakt niet uit waar je al deze bestanden van mapviewer neerzet, maar ik zou er een apart mapje van maken en ze niet allemaal los in de GTA SA map neerzetten. Dat werkt namelijk niet echt overzichtelijk. Ik had de readme gelezen en ik denk dat ik games.cfg in me sa map moest zetten en daarin al die mapviewer bestanden maar ik snap er geen bal vaan ook! en hij laat een zwart scherm zien en die readme begrijp ik ook geen aars van dit staat er in het nederlands: Open (of creër) games.cfg en gaan tot 4 wegen aan uw spelen GTA in. Slechts worden de eerste vier lijnen gecontroleerd, moet er één weg per lijn zijn, de commentaren worden niet toegestaan. Wanneer het programma loopt, kunt u tot de spelkaarten toegang hebben door F1 aan F4 te drukken. Als u problemen hebt die tot games.cfg leiden, lees dit: http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...t&p=3114086 PS:@*&%!!!! Bewerkt: 27 februari 2009 door hommelkip Reageren
K.O. Geplaatst: 27 februari 2009 Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 Open (of creër) games.cfg en gaan tot 4 wegen aan uw spelen GTA in. Slechts worden de eerste vier lijnen gecontroleerd, moet er één weg per lijn zijn, de commentaren worden niet toegestaan. Wanneer het programma loopt, kunt u tot de spelkaarten toegang hebben door F1 aan F4 te drukken. Als u problemen hebt die tot games.cfg leiden, lees dit: http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...t&p=3114086 En dat is precies waarom je nooit met Babelfish moet vertalen. Daar komt geen zinnig woord uit. Het is makkelijker als je zelf Engels kunt:Open (of maak) games.cfg en voer tot maximaal 4 paths in van jouw GTA games. Alleen de eerste 4 regels worden gecontroleerd, er moet één path per regel staan, commentaar is niet toegestaan. Wanneer het programma gestart is kun je toegang tot de maps verkrijgen door op F1 t/m F4 te drukken. Dat staat er letterlijk. Ik heb niet echt moeite gedaan om er een mooi verhaal van te maken, zo is het volgens mij ook wel duidelijk. Als je dat nog niet begrijpt zal ik hier even stap voor stap uitleggen wat je moet doen: 1. Zoek uit waar GTA SA geïnstalleerd is. In de meeste gevallen is dit C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\ 2. Start Kladblok en open een nieuw bestand. 3. Typ op de allereerste regel de exacte locatie van waar jij GTA geïnstalleerd hebt. Bijvoorbeeld zo: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas 4. Ga naar Bestand -> Opslaan Als -> Zorg ervoor dat bij 'Opslaan als type' NIET 'Tekstdocumenten (*.txt)' staat, maar WEL 'Alle bestanden'. Noem het bestand 'games.cfg'. 5. Sla het bestand op in dezelfde map als waar alle andere mapviewer bestanden staan. Anders kan mapviewer het bestand niet vinden. Dit hoeft NIET dezelfde map als de GTA SA map te zijn. 6. Open mapviewer door te dubbelklikken op 'MapViewer.exe'. Als het goed is zie je nu een zwart scherm. 7. Druk op je toetsenbord op 'F1'. Als het goed is wordt de map nu geladen. 8. Vlieg in de mapviewer naar het billboard dat je wilt wijzigen. Houdt de rechtermuisknop dan ingedrukt en zorg ervoor dat het billboard geselecteerd is. 9. In de titelbalk kun je nu de naam van de texture aflezen. Reageren
hommelkip Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 Open (of creër) games.cfg en gaan tot 4 wegen aan uw spelen GTA in. Slechts worden de eerste vier lijnen gecontroleerd, moet er één weg per lijn zijn, de commentaren worden niet toegestaan. Wanneer het programma loopt, kunt u tot de spelkaarten toegang hebben door F1 aan F4 te drukken. Als u problemen hebt die tot games.cfg leiden, lees dit: http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...t&p=3114086 En dat is precies waarom je nooit met Babelfish moet vertalen. Daar komt geen zinnig woord uit. Het is makkelijker als je zelf Engels kunt:Open (of maak) games.cfg en voer tot maximaal 4 paths in van jouw GTA games. Alleen de eerste 4 regels worden gecontroleerd, er moet één path per regel staan, commentaar is niet toegestaan. Wanneer het programma gestart is kun je toegang tot de maps verkrijgen door op F1 t/m F4 te drukken. Dat staat er letterlijk. Ik heb niet echt moeite gedaan om er een mooi verhaal van te maken, zo is het volgens mij ook wel duidelijk. Als je dat nog niet begrijpt zal ik hier even stap voor stap uitleggen wat je moet doen: 1. Zoek uit waar GTA SA geïnstalleerd is. In de meeste gevallen is dit C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\ 2. Start Kladblok en open een nieuw bestand. 3. Typ op de allereerste regel de exacte locatie van waar jij GTA geïnstalleerd hebt. Bijvoorbeeld zo: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas 4. Ga naar Bestand -> Opslaan Als -> Zorg ervoor dat bij 'Opslaan als type' NIET 'Tekstdocumenten (*.txt)' staat, maar WEL 'Alle bestanden'. Noem het bestand 'games.cfg'. 5. Sla het bestand op in dezelfde map als waar alle andere mapviewer bestanden staan. Anders kan mapviewer het bestand niet vinden. Dit hoeft NIET dezelfde map als de GTA SA map te zijn. 6. Open mapviewer door te dubbelklikken op 'MapViewer.exe'. Als het goed is zie je nu een zwart scherm. 7. Druk op je toetsenbord op 'F1'. Als het goed is wordt de map nu geladen. 8. Vlieg in de mapviewer naar het billboard dat je wilt wijzigen. Houdt de rechtermuisknop dan ingedrukt en zorg ervoor dat het billboard geselecteerd is. 9. In de titelbalk kun je nu de naam van de texture aflezen. Ok bedankt voor je hulp ik heb de namen: billbrdlan2_06.dff en billbrd01_lan2.txd Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.