Jump to content

video kaart

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo Allemaal

Ik heb een nvidea geforce 8600gt en die word als ik niks doe 60 graden, en als ik aan het gamen ben word hij 75 tot 80 graden hoort dat hij kan 1663 mb geheugen hebben en hij gebreukt 1 gb van mijn ram geheugen mijn pc heeft zelf 4 gb

Mijn cpu intel core 2 quad q 6600 word tussen de 30 en de 40 graden dus die word niet zo warm

Dus ik wilde vragen of jullie er mee konden helpen

Groeten kamperman1989

Alvast bedank voor jullie hulp

post-101662-1235737399_thumb.jpg

Geplaatst:

Als je GPU inderdaad 80 graden word, is dat aan de warme kant. Maar je kunt de temperaturen beter meten met PC Wizzard 2008, want speedfan is niet wat je noemt betrouwbaar.

Zit er veel stof in je kast? Daar word de PC namelijk erg warm van. :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Idd, die speed-fan is niet altijd betrouwbaar...

Je zou ook een koeler erin kunnen zetten, dan weet je het zeker dat ie niet zo warm meer wordt :)

Bewerkt: door nick_kerkwijk
Geplaatst:

je moet ook kijken of de tjunction klopt met je processor, als ik eht goed heb is de tjunction van een Q6600, 100 graden, speedfan heeft standaard een tjunction van 105 graden ingesteld, dus bij de processor kun je iig al 5 graden eraf trekken.

Met je grafische kaart weet ik het niet, geeft nvidia zelf niet de temperaturen aan zoals ATi doet? anders kun je bijv eens GPU-z ofzo gebruiken om de temps nog eens uit te lezen, en probeer je airflow ofzo te verbeteren door een fan toe te voegen aan de zijkant en deze op je grafische kaart te laten blazen indien mogelijk ( welke kast heb je ? )

Geplaatst:

Je zou ook een koeler erin kunnen zetten, dan weet je het zeker dat ie niet zo warm meer wordt :)

Op mijn videokaart zit namelijk een koeler die hoor je als ik de computer start heel erg snel draaien en als windows is gestart gaat hij langzamer, en in mijn computer zit geen stof want ik hep hem net 1 maand dus er kan niet veel stof in zitten

kan je met dit programma ook de snelheid van de fan's aanpassen

groeten kamperman1989

post-101662-1235738675_thumb.jpg

Geplaatst:

Het past zijn snelheid aan op de temperatuur, maar wat me ook zorgen baart is dat je voeding maar 71 rpm draait? zou ik eens nakijken want dan is waarschijnlijk je voeding fan kapot

Geplaatst:

Op mijn videokaart zit namelijk een koeler die hoor je als ik de computer start heel erg snel draaien en als windows is gestart gaat hij langzamer, en in mijn computer zit geen stof want ik hep hem net 1 maand dus er kan niet veel stof in zitten

kan je met dit programma ook de snelheid van de fan's aanpassen

groeten kamperman1989

nu staat er dat hij 1293 rpm draait

Geplaatst:
Het past zijn snelheid aan op de temperatuur, maar wat me ook zorgen baart is dat je voeding maar 71 rpm draait? zou ik eens nakijken want dan is waarschijnlijk je voeding fan kapot

Bedankt voor je hulp

groeten kamperman1989

Geplaatst:
Misschien een domme vraag:

Kan je koken op zo' n ding als je hem heel heet maakt?

het kan wel, alleen dat vind ie niet echt leuk.

en je hebt een niet echt groot oppervlak wat het koken niet echt prettig maakt

Geplaatst:

En tegen de tijd dat je pc zo heet is dat het ook nog gaar word, kan je beter een nieuw computertje kopen.

Kortom koop gewoon een gasstel. :7

Geplaatst:

Ja of 1paar Verwarmingselementen van miele kun je zo op koken [wel wasmachinelementen]

dat paar gaat tot 120*c :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...