Guardado Geplaatst: 27 februari 2009 Rapport Geplaatst: 27 februari 2009 Ik weet het, er is al ergens een topic, maar de datum daarvan is al een tijdje gelden, dus heb besloten een nieuwe aan te maken. Mag dit niet, sorry daarvoor. FM is een spel waarbij jij de echte manager van het team bent. Je speelt nu niet zelf met de spelers, maar jij maakt de tactiek, zoals Louis van Gaal goed doet bij AZ. Jij doet de transfers en jij hebt de controle over de staf. Het is een heel tof spel, wat een keer wat anders is dan FIFA of PES, waarbij je zelf de spelers bestuurt. Wat ook erg leuk is aan het spel, als je verder en verder komt, kan je zelfs met Cambuur de Champions League winnen. Ik vroeg me af of hier ook mensen FM2009 spelen en wil graag van ze horen met welk team en hoe ze dat doen Ik ben zelf Ajax, heb Guardado, Veloso, Keirrison, Prudnikov, Wijnaldum, Zapata, Luiz en Asenjo gehaald binnen twee seizoenen. Mijn opstelling is als volgt: Stekelenburg, v/d Wiel, Zapata, Luiz, Guardado, Vertonghen, Veloso, Suarez, Sarpong, Sulejmani en Keirrison. Aissati en Huntelaar zijn weg voor in totaal 80 miljoen euro. Heb eerste seizoen de Eredivisie en de beker gewonnen en doe in het 2de seizoen nog om alles mee Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Ik heb deze op de PSP, maar ik zit met een gigantisch probleem: het winnen lukt van geen kanten. Ik speel met Ajax, allemaal dure en goede spelers in de basis, sterk verdedigend, verlies ik met 3-2 van Sparta! Wat zou ik ongeveer verkeerd doen volgens jullie? Reageren
Zaahed Geplaatst: 5 maart 2009 Rapport Geplaatst: 5 maart 2009 Ik heb wel is iemand gezien spelen het leek me best een leuk spel maar voor elke console's zijn het? Alleen voor PSP en PC of nog meer? En owja die andere topic die ook hierover bestond kon je gewoon bumpen. Reageren
Visser23 Geplaatst: 25 november 2009 Rapport Geplaatst: 25 november 2009 FM 2010 is alweer een tijdje uit. We kunnen natuurlijk gewoon verder gaan in dit topic met Football Manager. Topic titel aangepast. Inmiddels zit ik met Real Madrid in seizoen 2015/2016. Ik heb nu drie keer de Champions League gewonnen, en elk seizoen de competitie. Ook de Spaanse beker heb ik volgens mij elke keer gewonnen tot nu toe. Ik heb dan ook wel een heerlijk teampje Aantal top regens, en heb Begovic, Fabregas, Vukcevic en Balotelli gekocht. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 Om eerlijk te zijn heb ik niet zo ontzettend veel met Football Manager. Ontzettend veel respect voor de ontwikkelaars ervan, zij hebben immers een gigantische database gemaakt met alle grote en kleine feitjes, maar toch wist het spel mij niet te bekoren. Het is me allemaal te immens, te grotesk. Als ik een game opstart wil ik lekker kunnen ontspannen, in plaats van het moeten regelen van persconferenties en wedstrijdverslagen. Wat dat betreft ligt de FIFA reeks mij veel meer, omdat daar de nadruk ligt op het voetbal, en minder op de zaken daaromheen. Begrijp me niet verkeerd, FM2010 is een dijk van een spel, het is alleen mijn ding niet. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 Ik begin altijd standaard met Atletico Madrid. Eerste seizoen routinier Juan Román Riquelme gehaald (slechts een budget van 6 miljoen). Netjes boven mijn prognose geëindigd: Hoogtepunt was zonder twijfel het behalen van de Champions League finale (uiteindelijk met 2-3 verloren van R. Madrid), waar ik naast een erg gelukkige loting onderweg toch Juventus over de knie heb kunnen leggen: Voor het nieuwe seizoen heb ik twee aankopen gehaald: João Moutinho (Sporting Portugal) en Philippe Mexes (AS Roma). Ik heb daarnaast Davide Santon (Inter) en Miguel Veloso (Sporting Portugal) nog op het oog. Reageren
Visser23 Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 Mooi gedaan! Wat is je tactiek als ik vragen mag? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 Mooi gedaan! Wat is je tactiek als ik vragen mag? Vrijwel altijd (een variant op) 4-4-2. Ik heb het hele vorige seizoen 4-4-2 gespeeld met twee aanvallende middenvelders (Reyes en Maxi Rodriquez). Nu speel ik 'gewoon' 4-4-2, waarbij beide spelers overigens nog wel aanvallend ingesteld zijn: Die kleine aanpassing zorgt voor mijn gevoel toch voor wat meer stabiliteit op het middenveld. Qua aanval heb ik de boel eigenlijk wel voor elkaar (met Sinama-Pongolle nog op de bank). Ook het middenveld krijgt aardig vorm nu met Moutinho erbij en een basisplaats voor eigen talent Camacho. In de verdediging wil ik nog wel flink investeren. Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 28 november 2009 Rapport Geplaatst: 28 november 2009 Heb je bij dit spel ook Jong Ajax bijv. En kun je als je dit spel speelt, Wel de wetstrijd zien. Reageren
Visser23 Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Geplaatst: 29 november 2009 Ja, hebt het reserve team en een team van bijvoorbeeld -19. Als manager kan je ook de leiding nemen over deze teams en dus kan je ook wedstrijden zien. Echter laat ik hem altijd door de assistent opknappen Reageren
jordib12 Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Geplaatst: 29 november 2009 eey, vraagje: ik wil binnekort ook FM kopen, maar kan je het online spelen? Want bij FIFA manager kan dat wel, maar FM kan ik beter op me laptop spelen... Dus kan je online en is het een goeie game? Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Geplaatst: 29 november 2009 Ja, hebt het reserve team en een team van bijvoorbeeld -19. Als manager kan je ook de leiding nemen over deze teams en dus kan je ook wedstrijden zien. Echter laat ik hem altijd door de assistent opknappen Jah maar ik bedoel, Zitten er ook echte namen tussen bijv. Christian Eriksen, Jeffrey Sarpong, Rob wielaert, Etc. Reageren
jordib12 Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Geplaatst: 29 november 2009 Ja, hebt het reserve team en een team van bijvoorbeeld -19. Als manager kan je ook de leiding nemen over deze teams en dus kan je ook wedstrijden zien. Echter laat ik hem altijd door de assistent opknappen Jah maar ik bedoel, Zitten er ook echte namen tussen bijv. Christian Eriksen, Jeffrey Sarpong, Rob wielaert, Etc. Kan je online spelen op FM? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 29 november 2009 Rapport Geplaatst: 29 november 2009 Kan je online spelen op FM? Wil je echt online spelen, dan moet je met Football Manager Live aan de slag gaan. In Football Manager zelf kun je enkel middels een netwerkspel met of tegen elkaar spelen. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Intussen is FM2011 ook uit. Is het spel de moeite waard om te kopen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.