Jump to content

Virus gok ik


Hackman

Recommended Posts

Lijkt me eerder dat een of andere ''"@@$:^ù@-persoon jou heel veel spammails verstuurd heeft. Scan voor de veiligheid eens met je vertrouwde virusscanner, maar ook eens met MBAM(Malware' Bytes Anti-Malware. Klik hier om een volledige uitleg over MBAM te lezen. Open de mailtjes vooral niet. Als je virusscanner en MBAM z'n werk heeft gedaan en de mailtjes zijn nog niet verwijderd, verwijder dan de mailtjes, maar open ze zeker en vast NIET!

Succes ermee. ^_^

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Al gedaan:

- Alles verwijdert qua die gozer z'n mailtjes

- Scanner aangezet

lijst:

[X] Alles verwijderen en niet openen

[ ] Norton gaming edition laten Scannen

[ ] Gebruikers als ongewenst markeren

Bedankt voor de hulp tot nu toe! Zoals je trouwens ziet zijn het meerdere mails in een keer iets hebben verstuurd. Genummerd. Maar ze zijn niet op nummer aangekomen.

Bewerkt: door Hackman
Link to comment
Delen op andere websites

Maar jij wist toch niet dat er een virus in zat...? (zeg je dan).

Ik weet niet precies wat je zou moeten doen, ik denk gewoon de mails verwijderen en hopen dat hij het niet meer doet :( Spam markeren heeft geen zin want er komt dus de hele tijd een andere nummer wat betekent een andere afzender wat betekent dat hij het niet herkent :(

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn inderdaad wel 520 verschillende afzenders. -.- Maar ik kan wel op school proberen op iemand anders zijn account. Probleem is dat onze conciërge sinds kort bij de computers inwoont. Als hij een computer ziet die raar doet dan ziet hij het als eerste. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik geloof dat je geen virus kan krijgen alleen als je een mail opent :? Je moet dan toch eerst een bestand downloaden of openen, of jezelf doorverbinden naar een andere website? Voor de zekerheid maar een mail scannen, allemaal zou denk ik niet hoeven omdat het allemaal dezelfde berichten en onderwerpen zijn :?

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken een gozer die dat heeft gehad pas als je 'm opent dan valt je pc uit al je wachtwoorden worden uit je cookies van je web browser gevist en bam je bent alles kwijt al je bestand alles is weg zelfs je OS.
Yeah right, welke site gaat je wachtwoorden nu in cookies bewaren die door iedereen gelezen kunnen worden? Hoogstens kunnen ze je PHP Session ID jatten, maar in het geval van IPB zijn deze aan o.a. je IP adres gebonden, dus daar kan ie nog weinig mee.

En zelfs om dit voor mekaar te krijgen moet je JavaScript/HTML kunnen uitvoeren in je mail. Nu weet ik het niet helemaal 100% zeker, maar volgens mij voert Windows Live Mail scripts niet standaard uit. Het lijkt me in elk geval vrij sterk. Verder kan 'Da Pownzor' inderdaad vrij weinig doen, of hij moet bijlagen erbij hebben zitten met backdoors of wat dan ook. Dan nog zul je deze handmatig moeten downloaden en uitvoeren.

Wat je zeker niet moet vergeten is proberen te traceren waar de mails vandaan komen. Surf daarom naar http://mail.live.com/ en klik met de RECHTERmuisknop op zo'n bericht. Kies dan voor 'Berichtbron Weergeven'. Er kan niks gebeuren nu, er wordt helemaal niks uitgevoerd op jouw pc, je opent alleen de 'broncode' van de mail. Kijk nu bovenaan eens naar de 'Received' header en vis alle informatie eruit. Zoek bijvoorbeeld het IP adres waar de mails vandaan komen en zoek uit waar dit adres bij hoort.

Link to comment
Delen op andere websites

@WALLAH; wat kan jij goed onzin lullen zeg, je hoeft je nergens zorgen om te maken met het openen zolang 1. je browser instellingen goed staan

2. je de bijlage niet opent.

Als die mail dan toch iets uitvoert word je in IE en FF gevraagd of je het wil laten uitvoeren.

In een mail kun je toch geen code uitvoeren, dat is net als een .txt bestand, die kan ook niks uitvoeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Doe de computer weg, en koop een typmachine :schater:

Nee serieus, je hebt geen virus. Dit zijn mailtjes die net zoals Spam worden verspreidt. Er zit meestal een link in, en als je daar op klikt dan heb je kans dat je een virus krijgt, anders niet.

Je hebt dus geen virus als je die meldingen ziet.

Dus vooral niets uit de map Windows of System32 verwijderen! Want dan wordt Windows nog instabieler dan dat het al is :tu:

Dan kan je beter de harde schijf eruit pakken, en dan in een bak water gooien zodat het virus verdrinkt... <<<(niet doen hé )

(virussen zitten overigens het liefste bij de bestanden van Systeemhestel)

Maar even serieus; zo'n mailtjes kan je krijgen als je bijvoorbeeld je email adres overal achter laat, of als je op een forum of weblog jouw email adres voluit doet opschrijven. Dus in plaats van voorbeeld@provider.nl kan je het beste schrijven voorbeeld AT provider PUNT nl. Dan kunnen spambots dit niet lezen.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Thundercover: Als je het niet eens bent met mijn manier van modereren, stuur mij dan gewoon een PB.<<<

Ontopic:

http://co106w.col106.mail.live.com/mail/op...mp;n=1701036033

Kies daar de optie om alles te blokkeren behalve geaccepteerde mensen. En voeg iedereen van je MSN-lijst toe als gewenst of andere contacten.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...