Dutchy3010 Geplaatst: 28 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 Iedereen die minder dan 3x modaal verdiend, is gek als die op Wilders stemt. Wilders is ontzettend rechts, en hij wil dus af van allerlei voorzieningen als de WW en de WAO. Is dat wat je wil? Denk het niet. De helft weet nog niet eens wat Wilders echt wil, maar kijkt alleen naar bijvoorbeeld "buitenlanders eruit". En hoe ziet hij dat voor zich? Dat is een onhaalbaar doel. Hij lult alleen maar dezelfde dingen. Ik moet toegeven, hij heeft charisma en komt uit voor zijn mening, maar ik heb liever iemand met wat minder charisma en een goed stel hersens (Balkenende) dan iemand als Wilders. Ik ga emigreren als die gast aan de macht komt. Maar goed, we wijken weer af. Terug naar overheid en economie. ^^ AOW gerechtigde leeftijd naar 67. Wat vinden jullie daarvan? Ik hink een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant is het goed voor de economie: men leeft langer, dus men moet langer doorwerken voor die zijn pensioen krijgt. Het kost de overheid, en de pensioenfondsen, veel minder geld. Aan de andere kant ben ik ook tegen. Als je de aow gerechtigde leeftijd verhoogt, betekent dat dat de verzekeringspremies omhoog gaan. Je hebt immers 2 jaar langer de kans om arbeidsongeschikt te worden. Daarom denk ik maar zo: eerst zien, dan geloven. Het heeft zeker de potentie om te slagen, maar of dat ook werkelijk het geval is zullen we wel merken... @ hieronder: dat was precies mijn punt. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 Ik hink een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant is het goed voor de economie: men leeft langer, dus men moet langer doorwerken voor die zijn pensioen krijgt. Het kost de overheid, en de pensioenfondsen, veel minder geld. Aan de andere kant ben ik ook tegen. Als je de aow gerechtigde leeftijd verhoogt, betekent dat dat de verzekeringspremies omhoog gaan. Je hebt immers 2 jaar langer de kans om arbeidsongeschikt te worden. Daarom denk ik maar zo: eerst zien, dan geloven. Het heeft zeker de potentie om te slagen, maar of dat ook werkelijk het geval is zullen we wel merken... Toen de AOW leeftijd ingevoerd werd, is er al afgesproken deze gematig te verhogen. Als dit plan gewoon door was gegaan zaten we meen ik al op 72. Daarnaast is de gemiddelde levensverwachting van 65/67 naar 78 gegaan, dat terwijl de AOW-leeftijd op 65 blijft steken. Als straks de gemiddelde levensverwachting 100 is, werken we dan nog steeds maar tot ons 65ste? Reageren
NicolaB Geplaatst: 3 januari 2014 Rapport Geplaatst: 3 januari 2014 (bewerkt) Ik pak even een onderwerp van vroeger, omdat ik precies zo'n soort onderwerp wilde creëren. En ik denk dat het hetzelfde is. >>>>>>>>>>+<<<<<<<<<< Men zou in de recessie moeten uitgeven en in goede tijden moeten bezuinigen. Helaas is het zo, dat je dat in de politiek er nooit er door heen krijgt. Want wie wil nou wanneer het goed gaat een politicus die zegt "Ik gooi de belastingen omhoog en we moeten allemaal bezuinigen, omdat het goed gaat.". Dat is dan ook tot nu toe heel vaak gebeurd, waardoor we veel geld moeten betalen aan staatsschuld. Zo'n 10 miljard euro per jaar (meer dan dat we aan defensie besteden!). Vinden jullie dat we eerst nu uit de recessie moeten klimmen door te stimuleren en daarna bezuinigen? Dat de staatsschuld zo groot is, dat we direct extra moeten bezuinigen? Of hebben jullie een ander idee? Ik vind het erg lastig Bewerkt: 3 januari 2014 door NicolaB Reageren
commandant Geplaatst: 3 januari 2014 Rapport Geplaatst: 3 januari 2014 Ik ben dan niet de VVD'er bij uitstek, maar ik vind dat ze het wel goed doen. Ik zou het alleen nog wat steviger aanpakken. Schulden (incl. rente) opschuiven heeft totaal geen zin, vooral bij zo'n bedrag. Ik denk dat dat soort stevigere beleid ook wat laat zien in tijden van crisis... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.