Jump to content

Haperig, schokkerig.

X-Qyeh

Recommended Posts

Sinds gisteren en vandaag heb ik ineens heel erg last van haperig beeld. Vooral op moment dat het bijvoorbeeld avond in GTA IV wordt. Maar ook op momenten dat het gewoon dag is. Het is dan regelmatig dat de FPS heel erg omlaag gaat, maar af en toe ook dat het echt schokkert. Dat je steeds weer kunt spelen en dat het om de seconde even schokkert. Heel erg irritant... :N

De instellingen in GTA IV zijn bijna allemaal op medium. Die drie getallen (met distance enzo) zijn 35/45/45.

De computer waar ik GTA IV nu op doe, deed het gewoon perfect met het spel.

De specs:

Intel Q9550 (processor)

MSI 9600GT (videokaart)

4gb 800Mhz RAM (geheugen)

P5QL Pro (moederboard)

Ik ben ervan overtuigd dat het niet ligt aan de specs, omdat alles eerst gewoon heerlijk liep. Ook heb ik de laatste Nvidia Drivers en de laatste update van GTA IV (want ik speel regelmatig online).

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik zou er in ieder geval heel erg dankbaar voor zijn. :Y

// X-Qyeh

EDIT: zie net dat het in het verkeerde forum staat, kan een moderator dit misschien even verplaatsen? :#

Bewerkt: door X-Qyeh
Delen op andere websites

Ik heb net opnieuw opgestart, maar zodra het gaat regenen komt die vreemde hapering weer.

Ik kan ook nog wel even scannen, maar ik denk niet dat dat veel nut heeft. Er staat net namelijk ook weer een nieuwe Windows installatie op. :S

Delen op andere websites

Is er ondertussen niet een of andere virusscanner allerlei updates aan het binnenhalen??

Dat kan ook vaak voor vertraging zorgen..

Update anders es je DirectX of je Vid kaart, aangezien je aangeeft dat er een nieuwe windows opstaat....

Delen op andere websites

Is er ondertussen niet een of andere virusscanner allerlei updates aan het binnenhalen??

Update anders es je DirectX of je Vid kaart, aangezien je aangeeft dat er een nieuwe windows opstaat....

Beiden. :)

Delen op andere websites

Heb de laatste videokaart drivers al. Ook wanneer ik die van de GTA site downloadde (die ze aanraadde met enige problemen) waren alweer veroudert.

Ook mijn directX heb ik geupdate.

Maar het haperige en schokkerige komt vooral op momenten dat het weer wat anders wordt. Bijvoorbeeld bij regen, mist etc. Zoals ik al zei is het het niet enkel dat de fps een stuk daalt, maar ook dat echte haperige. :S Dat je steeds heel kort normaal speelt en dan weer schokkerig.

Ik heb ook nog even gekeken in de graphics settings. Alles staat op medium, behalve Render Detail. Deze staat op High. De cijfers (zoals distance view) staan op 25/35/35.

>Zou een moderator dit topic willen verplaatsen naar Technische problemen, indien het daar thuishoort?<

Bewerkt: door X-Qyeh
Delen op andere websites

wat bedoel je met alleen 'beiden' ????

Delen op andere websites

wat bedoel je met alleen 'beiden' ????

DirectX updaten en videokaart drivers...

Op de pc waar ik nu weer achter zit. (q6600 processor en video kaart 9800GT werkt GTA IV weer prima) Voor de rest is de inhoud hetzelfde als de inhoud in de startpost.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...