Jump to content

Windows 7 x64


Sef

Recommended Posts

Hallo,

Sinds kort heb ik Windows 7 en ik heb veel gedonder GTA IV werkend te krijgen op de PC. Ik heb last van iets waar ik nog niets over heb gezien:

De installatie liep als een speer. Maar de game werkt niet. Je leest het goed: hij werkt niet. Geen foutmelding, niets. Alleen een proces GTAIV.exe wat in taakbeheer verschijnt. Geen nieuw venster, niets. Ik wacht tot ik een ons weeg, de game start gewoon niet.

Ik heb dus Windows 7 Build 7000 x64. Ik heb een NVidia GeForce 8800GT, en een quadcore (Intel) @ 3ghz. Werkgeheugen is niets over te klagen: 8GB waarvan volgens taakbeheer 6GB vrij. Moet genoeg zijn lijkt mij ;)

Onder Windows XP SP2/Vista compatibility: krijg ik een RNM40 error. Windows 2000 en zonder compatibility: niets. Alleen een proces van 170MB, verder niets...

Iemand?

Sef

Edit1: Ik heb de nieuwste patch geinstalleerd.

Edit 2: Dat van het plaatje krijg ik te zien in taakbeheer, verder gebeurd er niks...

post-60312-1236009590.png

Bewerkt: door Sef
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat de prossecor hem niet pakt want je ziet beetje werkgeheugen maar geen prossecor die actief is.

dat kan leggen dat windows 7 64x dan erges een bug heeft of gta 4 kan geen windows 7 64x gebruiken

dan zou je moeten proberen op vista 64x te spelen of windows 7 32x proberen

als het dan niet werkt zou ik het niet meer weten

het raarste is ik heb ook gta 4 maar ik heb er nooit problemen mee gehad op windows xp 32x

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik ook windows 7 x64, en na veel prutswerk heb ik GTA IV wel werkende gekregen.

vergeet niet alle restributables (of hoe je dat ook schrijft) te installeren! Waarschijnlijk is dit je probleem, aangezien ik net hetzelfde voorhad. In windows 7 worden ze tijdens de setup namelijk niet allemaal geinstalleerd ;).

Als je de game + alle bijkomende onderdelen geinstalleerd hebt, ga dan naar je installation directory van GTA IV.

De .exe file genaamd 'LaunchGTAIV' moet je op compatibiliteit van windows 2000 zetten, bij de .exe genaamd 'GTA IV' laat je alle compatibiliteit gewoon uit ;).

Dit zijn de enige instellingen waarbij mijn GTA IV werkt op Windows 7 x64 :Y.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik ook windows 7 x64, en na veel prutswerk heb ik GTA IV wel werkende gekregen.

vergeet niet alle restributables (of hoe je dat ook schrijft) te installeren! Waarschijnlijk is dit je probleem, aangezien ik net hetzelfde voorhad. In windows 7 worden ze tijdens de setup namelijk niet allemaal geinstalleerd ;).

Als je de game + alle bijkomende onderdelen geinstalleerd hebt, ga dan naar je installation directory van GTA IV.

De .exe file genaamd 'LaunchGTAIV' moet je op compatibiliteit van windows 2000 zetten, bij de .exe genaamd 'GTA IV' laat je alle compatibiliteit gewoon uit ;).

Dit zijn de enige instellingen waarbij mijn GTA IV werkt op Windows 7 x64 :Y.

Ik heb de nieuwste video driver. Windows XP in dualboot, onder XP x32 loopt het gewoon, maar niet zo snel omdat die niet eens de helft van het geheugen ziet...

Ik heb alle dingen geinstalleerd: Games for Windows Live - Update. VC Redist 2005 of hoe dat gedoetje ook mag heten. DirectX 9. Social Club.

Het werkt gewoon niet...

Ten einde raad...

Sef

Link to comment
Delen op andere websites

flikker windows 7 van je pc af en doe gwoon vista of xp

zijn vaker problemen met een beta.

Gelukt... maar de tijd voor nemen. Ik startte GTA, en er gebeurde niet (zoals gewoonlijk). Ik ging even met iets anders bezig (was vergeten het proces af te sluiten), todat ik ineens de opstartbeat van IV hoorde. En inderdaad, de game startte op. Wel gek dat ik na het aanklikken nog 5 minuuten moet wachten voordat er iets gebeurd. De game loopt iig als een speer, vele male sneller dan in XP :)

Sef

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...