.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Heej, ik heb nog een topic over mijn xbox 360, ik dacht al die tijd dat er iets stuk was omdat hij niet kan verbinden met onze router. Sinds vandaag maar even bij de buren getest en wat bleek xbox Live deed het gewoon. Waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan onze router, maar wij hebben geen draadloze. Kan iemand mij een goede router aanraden (liefst niet boven de 50 euro) en die xbox live accepteert? Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 dan mag je eerste je provider opbellen welke router hun gebruiken op het netwerk want sommige providers werken alleen maar met een merk die je vrijvoordelig kan kopen bij ze en is het een anooloog of niet. als je ze koopt in dieverse winkels worden ze goed duur dus bel eerst je internet provider Reageren
Think Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Je kan gewoon dezelfde nemen als je buren => 100% zeker dat het werkt! Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Je kan gewoon dezelfde nemen als je buren => 100% zeker dat het werkt! Maar die hebben draadloos en andere provider..... Reageren
K.O. Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Waarschijnlijk kun je het met je huidige browser ook wel doen hoor, daar hoef je echt niet gelijk een nieuwe browser voor te kopen. Ik ga er van uit dat je gewoon wat moet sleutelen aan de configuratie van je router. Volgens portforward.com moet je voor 'XBox Live 360' poort 88 en poort 3074 even forwarden naar het interne IP adres van je 360. Ook kan het zijn dat je Firewall (van de router) de connecties niet toestaat, dus daar moet je misschien ook even wat uitzonderingen maken. Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf welk merk en model router je hebt, dus meer specifieke hulp kan ik je niet echt geven. Als je nog nooit gehoord hebt van port forwarding, kijk dan hier. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Waarschijnlijk kun je het met je huidige browser ook wel doen hoor, daar hoef je echt niet gelijk een nieuwe browser voor te kopen. Ik ga er van uit dat je gewoon wat moet sleutelen aan de configuratie van je router. Volgens portforward.com moet je voor 'XBox Live 360' poort 88 en poort 3074 even forwarden naar het interne IP adres van je 360. Ook kan het zijn dat je Firewall (van de router) de connecties niet toestaat, dus daar moet je misschien ook even wat uitzonderingen maken. Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf welk merk en model router je hebt, dus meer specifieke hulp kan ik je niet echt geven. Als je nog nooit gehoord hebt van port forwarding, kijk dan hier. Tja dat zou ook nog kunnen, alleen heb ik er geen verstand van en ben ik ook niet zo geweldig met engels... Ik heb een 'Broadband Router van Sweex' met achterop het nummer 'LB0000214AC194241'. Misschien is iemand bereid mij via het forum te helpen...? Reageren
K.O. Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Ja hoor, ik wil je best helpen. Ik zal even heel kort beschrijven wat je moet doen. --Gateway achterhalen-- 1. (PC) Ga naar Start > Uitvoeren > Typ 'cmd' zonder aanhalingstekens en druk op enter. 2. Typ 'ipconfig /all' en druk op enter. 3. Kijk naar de regel met 'Standaardgateway'. Hierachter staat een IP adres in dat je even moet onthouden. Meestal is dit iets dat lijkt op 10.0.x.x of 192.168.x.x. Dit is het interne IP adres van je router. --XBox360 statisch IP adres geven-- 4. (XBox360) Start je 360 en ga naar System > Network Settings > Edit Settings > IP Settings > Manual 5. Vul bij Gateway het IP adres in dat je hebt gevonden bij stap 3. Als voorbeeld nemen we hier 192.168.2.1. 6. Vul bij Subnet Mask 255.255.255.0 in. 7. Vul als IP adres een willekeurig IP adres in dat nog niet bezet is en dat begint met 192.168.2.x, bijvoorbeeld 192.168.2.50. Dit wordt het nieuwe statische interne IP adres van je XBox360. 8. Klik nu op DNS Settings > Manual. Kies als Primary DNS Server hetzelfde IP adres in als bij Gateway, dus bijvoorbeeld weer 192.168.2.1. Secondary DNS Server hoef je niet te gebruiken, dus vul 0.0.0.0 in. --Ports forwarden-- 9. (PC) Open Internet Explorer en typ in de adresbalk http://<het IP adres dat je bij 3. gevonden hebt>/, dus bijvoorbeeld http://192.168.2.1/ en druk op enter. 10. Log in. De standaard gebruikersnaam is admin en het standaardwachtwoord 1234 voor jouw router, als het goed is. 11. General Setup > NAT > Port Forwarding 12. Kies bij 'Private IP' het adres in dat je bij stap 7. hebt gemaakt, dus bijvoorbeeld 192.168.2.50. Vul bij 'Private Port' 80 in. Kies als 'Type' Both (TCP+UDP). Kies als 'Public Port' weer 80. Eventueel kun je commentaar toevoegen in het 'Comment' vakje, bijvoorbeeld om later weer terug te zien waar het ook al weer voor was. Klik op 'Add' als je klaar bent. 13. Doe nu precies hetzelfde als bij 12. nog eens, maar kies als 'Private Port' en 'Public Port' nu 3074. --Test-- 14. Test nu of het werkt. Veel succes! Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Bij stap 7, heb ik gewoon ons ip adres ingevuld (192.168.2.1) of moet ik daar wat anders van verzinnen? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Iig bij stap 11,12 heb jij het over private ip en private port, alleen zie ik private port niet staan wel private ip: Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 (bewerkt) Met private port bedoelt hij bij jou Port range Daar moet je denk ik invullen 80 Probeer het zo eens @ stap 7 Mag je niet je eigen IP want dan gaat er een conflict ontstaan kies dus zoals K.O. al zei een willekeurig beginnend met 192.168.2.x (x willekeurig getal) Bewerkt: 2 maart 2009 door GTAFreak007 Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 (bewerkt) Met private port bedoelt hij bij jou Port rangeDaar moet je denk ik invullen 80 Probeer het zo eens @ stap 7 Mag je niet je eigen IP want dan gaat er een conflict ontstaan kies dus zoals K.O. al zei een willekeurig beginnend met 192.168.2.x (x willekeurig getal) Oke dat stap 7 heb ik dan nu goed (hoop ik ^^) alleen bij die 'port range' heb ik wel 2 vakjes of hoef ik dan alleen in het eerste vakje 80 in te vullen? Edit; het werkt niet, tenminste ik heb nu dit ingevuld Bewerkt: 2 maart 2009 door .NightFlower Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Waar stop jij je Ethernet kabel in ? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Waar stop jij je Ethernet kabel in ? In de router en achterin de xbox 360, maar het zit er goed in hoor... Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Achterin de Xbox is nogal logisch Maar heb je een Ethernet poort vrij in je PC ? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Achterin de Xbox is nogal logisch Maar heb je een Ethernet poort vrij in je PC ? Lol, nou ik heb gewoon een andere kabel in me pc ja, dat is ook de enige poort. Maar ik heb al eerder geprobeerd om de kabel uit me pc in de xbox te doen, maar dat werkt ook niet hoor... Reageren
arjan123nl Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Je kan ook je MAC adres invullen bij de settings. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.