.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Je kan ook je MAC adres invullen bij de settings. Wat is 'MAC' adres? Die zie ik namelijk niet tussen staan bij informatie over me ip en alles. Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 (bewerkt) Als je de kabel die in je PC zit in je Xbox steekt werkt het niet ?? Bewerkt: 2 maart 2009 door GTAFreak007 Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Als je de kabel die in je PC zit in je Xbox steekt werkt het niet ?? Nee Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 (bewerkt) Je probeert verbinding met het internet te maken met je Xbox? Heb je al geprobeerd de Xbox rechtstreeks op de modem aan te sluiten, dan kunnen we zien of er geen probleem met de Xbox is. Oh ik las net dat je het al bij de buren hebt geprobeerd. Mijn fout, sorry! Bewerkt: 2 maart 2009 door TaartJJ~! Reageren
arjan123nl Geplaatst: 2 maart 2009 Rapport Geplaatst: 2 maart 2009 Je kan ook je MAC adres invullen bij de settings. Wat is 'MAC' adres? Die zie ik namelijk niet tussen staan bij informatie over me ip en alles. Heb je bij alles gekeken? wand met me ps3 deed die ook niks tot ik mac adres had ingevuld Reageren
.NightFlower Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 Je kan ook je MAC adres invullen bij de settings. Wat is 'MAC' adres? Die zie ik namelijk niet tussen staan bij informatie over me ip en alles. Heb je bij alles gekeken? wand met me ps3 deed die ook niks tot ik mac adres had ingevuld Ik zie alleen dit staan Reageren
arjan123nl Geplaatst: 3 maart 2009 Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 Nee op dat anderen scherm net als die vorige pagina Reageren
.NightFlower Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 Nee op dat anderen scherm net als die vorige pagina Daar zie ik het ook niet tussen staan... Reageren
arjan123nl Geplaatst: 3 maart 2009 Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 Sorry ik kan je niet helpen Reageren
.NightFlower Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 Sorry ik kan je niet helpen Toch bedankt voor je hulp. Misschien weet iemand anders nog een oplossing? Ik heb ook al de firewall geprobeerd uit te zetten, maar dat werkt ook niet... Kan het oaan de provider liggen? (Caiway) of is het alleen de router? En anders misschien is hier iemand op het forum die ook kabel (dus niet draadloos heeft) met een router waar xbox live op werkt? Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Typ bij de instellingen van de Xbox eens de volgende gegevens: IP: 192.168.2.10 Subnet: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.2.1 DNS: 192.168.2.1 Heb je ook al eens een andere netwerkkabel uitgeprobeerd? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Typ bij de instellingen van de Xbox eens de volgende gegevens:IP: 192.168.2.10 Subnet: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.2.1 DNS: 192.168.2.1 Heb je ook al eens een andere netwerkkabel uitgeprobeerd? Die instelling heb ik al zo ingevuld staan, dus dat werkt jammer genoeg niet. Heb idd ook al andere netwerk kabels geprobeerd. Maar ik hoorde dat het ook kan wezen, dat de lan-poort op de xbox stuk is, aangezien draadloos via usb gaat... Reageren
K.O. Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Je MAC addres is datgene dat bij 'fysiek adres' staat, oftewel 00:1D:0F:C1:38:33. Het is het proberen waard natuurlijk. Ik was uitgegaan van een Sweex LB000021 geloof ik. Dan zit je wel met 'Public port' en 'Private port' volgens portforward.com. Volgens mij had ik bij LB000021v2 moeten kijken. Nu had je bij IP Range gewoon als beginpoort 88 en als eindpoort ook 88 kunnen nemen om poort 88 te forwarden. Je selecteert dan eigenlijk alle poorten tussen poort 88 en poort 88, en da's inderdaad alleen poort 88. Zitten er nog meer apparaten in je netwerk? Zoals een aparte modem o.i.d.? Dan wordt het namelijk gelijk een stukje ingewikkelder. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Je MAC addres is datgene dat bij 'fysiek adres' staat, oftewel 00:1D:0F:C1:38:33. Het is het proberen waard natuurlijk.Ik was uitgegaan van een Sweex LB000021 geloof ik. Dan zit je wel met 'Public port' en 'Private port' volgens portforward.com. Volgens mij had ik bij LB000021v2 moeten kijken. Nu had je bij IP Range gewoon als beginpoort 88 en als eindpoort ook 88 kunnen nemen om poort 88 te forwarden. Je selecteert dan eigenlijk alle poorten tussen poort 88 en poort 88, en da's inderdaad alleen poort 88. Zitten er nog meer apparaten in je netwerk? Zoals een aparte modem o.i.d.? Dan wordt het namelijk gelijk een stukje ingewikkelder. Bij MAC addres heb ik de mogelijkheid niet om punten en dubbele punten etc in te vullen... We hebben btw gewoon zo'n modem kastje met daar een stekker naar de router en daar zitten weer pc's op aangesloten. Reageren
K.O. Geplaatst: 7 maart 2009 Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 (bewerkt) Dat vermoedde ik al. Daar zit precies het probleem. Zou je even kunnen kijken welk merk en welk type modem je hebt? Je bent namelijk nog niet helemaal klaar met het forwarden van ports. Kijk als een internetbericht dat bedoeld is voor je XBox binnenkomt, wil je deze eigenlijk gelijk naar je XBox sturen. Dit is echter niet helemaal veilig dus daarom zet je er een modem en router tussen. Ook kun je nu gemakkelijk meerdere cliënten op je netwerk aansluiten (zoals een gewone PC naast je XBox). Wat je nu intussen al hebt gedaan, is het forwarden van XBox-berichten die bij de router binnenkomen naar je XBox. Als bij je router op poort 88 dus een bericht binnenkomt, gaat ie er vanuit dat het voor je XBox is en stuurt ie 't gelijk door naar het IP adres van je XBox dat je hebt ingevuld. Echter, als er nog een modem voor zit, worden de berichten daar al min of meer 'tegengehouden'. Wat je zou moeten doen, is je modem zo configureren dat de berichten die binnenkomen op poort 88 (en die andere) gelijk doorgestuurd worden naar je router. Je router heb je al zo geconfigureerd dat deze ze weer verder doorstuurt naar je XBox. Dat eerste stukje moet je dus nog even regelen. Op een soortgelijke manier zoals je je router hebt geconfigureerd kun je ook 'inloggen' op je modem en daar de zooi zo configureren dat poort 88 (en die andere) door worden gestuurd naar je router. Ik heb met een soortgelijk probleem te maken gehad toen ik een webserver installeerde op m'n PC. Kijk eerst maar even welk model/type je hebt, dan kan ik wat meer gedetailleerde hulp geven. Bewerkt: 7 maart 2009 door K.O. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.