Jump to content

PVV grootste partij in opiniepeiling


Legenderion

Recommended Posts

Ik denk de meeste mensen gewoon te oppervlakkig denken. Daarom zijn vaak partijen die wat tegen allochtonen hebben populairder. Mensen die dan niet zoveel nadenken gaan dan daarop stemmen.

Persoonlijk denk ik veel allochtonen zich misdragen doordat ze zich in Nederland vaak behoorlijk achtergesteld voelen op de autochtonen. Dit kan bijvoorbeeld komen omdat Allochtone scholieren vaak beginnen met een behoorlijke taalachterstand waardoor het erg moeilijk word die kinderen wat te leren. Daardoor komen ze vervolgens op een veel lager onderwijs terecht.Dan gaan ze maar groepjes hangjeugd vormen om toch nog wat voor te stellen in de maatschappij. Ook omdat ze door de armoede niet veel leuks kunnen doen gaan ze zich uit verveling baldadig opstellen.

Ik denk dat je wat dat betreft wel twee groepen allochtonen hebt. Een groep die is gefaald in de opvoeding/opleiding en een groep die er wel goed is vanaf gekomen. De eerste groep zal je eigenlijk moeten helpen met projecten om ze bijvoorbeeld aan werk te helpen of om ze in hun jeugd bezig te houden. De tweede groep staat dan weer bekend om de "goede allochtoon".

Dit was dan weer mijn mening. Benieuwd naar jullie reacties.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Thesoldier

    17

  • Nissan

    11

  • Apple-Mac

    10

  • TomFurga

    8

Ja tuurlijk. Daar door kreeg ik vanochtend zeker door een groep Marokanen het woord Kankerkaaskop naar mijn hoofd geslingerd :duh: . Het is een feit dat er over het algemeen meer delicten worden gepleegd door Allochtonen dan door Autochtonen.

kon je ze ? of wat droeg je ? want we zeggen wel dat tegen een skinheads enzo en niet tegen gewone Nederlanders .

Zoiets zeg je gewoon tegen NIEMAND. Het is niet normaal om zomaar woorden de lucht in te slingeren zonder dat hij/zij iets gedaan heeft.

Oja? Ze hadden mijn oma uitgescholden voor kankernicht[/font]...

Niet dat ik er iets tegen heb, maar ik vind dat het met dit soort dingen wel té ver gaat.

Dat slaat toch gewoon nergens op. Je Oma heeft zeker de pech gehad wat Tuig van de Richel tegen te komen.

Niet dat ik er iets tegen heb, maar ik vind dat het met dit soort dingen wel té ver gaat.

Je hebt er niets tegen maar vind toch dat dit te ver gaat :cab: .

Ja maar als een buitenlander in elkaar word getrapt door een groep SkinHeads en een hakenkruis met een mes in zijn arm krijgt ingekerft omdat zijn huidskleur donkerder is gebeurd er niks. En tegenwoordig zegt de scheld de nederlandse jeugd alleen nog maar met ziektes. En ik word ook elke dag geconfronteerd met mensen die me kankerneger, kankermarrokaan enz... noemen. Dus doe nou niet of het verschrikkelijk ernstig is als ze dat zeggen want dat maakt iedereen wel is mee.

Er komen geen Skinheads voor in de plaatsen waar ik kom, of ik heb ze nog nooit rond zien lopen. Maar wat ze doen is natuurlijk onacceptabel. Maar hoe vaak komt dat nu voor :{ .

Maar dat is JUIST de hoofdvraag! WAAROM zou je zonder reden iemand daarmee uitschelden! Het heeft toch helemaal geen zin?

ja precies dan hoor je niks van ... ik heb vaak ruzie gehad met die smerige kaalkoppen moet je eens kijken wie er wonnen . natuurlijk wij marokkanen zijn de prooi van de media :duh:

Dat is Bullshit. Er komen ook gewoon vaak genoeg Autochtonen voor hoor. Het is gewoon dat over het algemeen meer Allochtonen delicten plegen dan Autochtonen.

Wat bedoel je met ''wat droeg je ?''? Want wat iemand ook draagt,ik zou hem/haar niet zomaar uitschelden(misschien wel op aanspreken.).

Ook niet aanspreken. Denk eens aan die jongen uit Amsterdam. Een man gooide een fles stuk op de vloer in een straat en omdat hij daar iets over zei, werd hij doodgeschoten.

mmm wel dus ik haat racisten als de klere dus vind ik dat je wel mag schelden tegen ze . zeker als je van een andere ras bent

Dat is wat jij vind, maar ik vind jou mening dus onzin. Als zij beginnen vecht je gewoon terug, en de andere tik tak. Maar als zei niets doen, moet jij ook gewoon niks doen. Dan ben jij bezig uit te lokken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Wat de PVV van allochtonen of van de islam denkt boeit mij niet zo, wel jammer dat hij zo kortzichtig is in dat opzicht, maar de partij heeft op dat na veel betere ideeen dan de partijen links, Groenlinks en de SP willen de economie de afgrond in werken, zijn jaloers op hoogopgeleide en veelverdienende mensen, en willen op alles wat goed en leuk is een heffing of belasting invoeren.

PVV is een beetje tweezijdig, aan de ene kant zijn ze echt debiel door hun xeonofobie, maar aan de andere kant zijn ze geweldig qua ideeen over de economie, strafrecht, etc...

Liever geen PVV maar als ik moet kiezen tussen de linkse idioten en de PVV dan zal het zeker weten de PVV zijn, ben ook blij dat de pvda en sp hebben ingeleverd en dat de PVV het beter doet.

Ik heb nog bijna nooit last gehad van moslims, 1 keer dacht ik maar dat was gewoon een etter, waarvan je ook zoveel Nederlanders hebt... Verlies: 2 minuten tijd en een kleine beetje geschrokken.

Waar ik wel last van heb zijn de files en al dat gekanker[/font] over het mileu, rot toch eens op met je milieu wat wil een klein kikkerlandje als Nederland nou uitmaken in dat opzicht, China, India en de VS moeten wat doen, niet wij, alleen de globale uitstoot maakt ook maar iets uit. De PVV en VVD willen ten minste de wegen normaal aanpassen aan de toename van auto's. Terwijl die linkse idioten je willen wegpesten naar het OV of naar een kleine achterlijke oncomfortabele ecobak. Ik heb in totaal nu al DAGEN in de file gestaan, dat vind ik een groter probleem dan een paar etters, het tijdsverlies en frustratie is daar toch aanzienlijk minder door dan met files.

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

Wat de PVV van allochtonen of van de islam denkt boeit mij niet zo, wel jammer dat hij zo kortzichtig is in dat opzicht, maar de partij heeft op dat na veel betere ideeen dan de partijen links, Groenlinks en de SP willen de economie de afgrond in werken, zijn jaloers op hoogopgeleide en veelverdienende mensen, en willen op alles wat goed en leuk is een heffing of belasting invoeren.

PVV is een beetje tweezijdig, aan de ene kant zijn ze echt debiel door hun xeonofobie, maar aan de andere kant zijn ze geweldig qua ideeen over de economie, strafrecht, etc...

Liever geen PVV maar als ik moet kiezen tussen de linkse idioten en de PVV dan zal het zeker weten de PVV zijn, ben ook blij dat de pvda en sp hebben ingeleverd en dat de PVV het beter doet.

Ik heb nog bijna nooit last gehad van moslims, 1 keer dacht ik maar dat was gewoon een etter, waarvan je ook zoveel Nederlanders hebt... Verlies: 2 minuten tijd en een kleine beetje geschrokken.

Waar ik wel last van heb zijn de files en al dat gekanker[/font] over het mileu, rot toch eens op met je milieu wat wil een klein kikkerlandje als Nederland nou uitmaken in dat opzicht, China, India en de VS moeten wat doen, niet wij, alleen de globale uitstoot maakt ook maar iets uit. De PVV en VVD willen ten minste de wegen normaal aanpassen aan de toename van auto's. Terwijl die linkse idioten je willen wegpesten naar het OV of naar een kleine achterlijke oncomfortabele ecobak. Ik heb in totaal nu al DAGEN in de file gestaan, dat vind ik een groter probleem dan een paar etters, het tijdsverlies en frustratie is daar toch aanzienlijk minder door dan met files.

Ik ben het niet met je eens. Je kan eerder klagen over de economie en de belastingen en veel voor het milieu gaan doen. Dan dat je zoals de PVV doet onderscheid gaat maken tussen verschillende rassen mensen en de manier en cultuur waarop ze leven. dan ben je misschien niet voor Linkse partijen dat mag van mij maar dan vind ik het onzin dat je de PVV daarmee gaat vergelijken. De PVV heeft namelijk veel andere soorten doeleinden. Dat alleen Moslims gewelddadig enz... zijn vind ik grote onzin want de Nederlanders kunnen er zelf ook wel wat van. Ik ben zelf getint dus ik heb er wel ervaring mee dat mensen een vooroordeel over je hebben. Daarom ben ik totaal tegen de PVV omdat die juist van vooroordelen uitgaan en onderscheid gaan maken tussen mensen. Dan kan je beter voor een Linkse partij zijn dan dat je mensen op basis van hun geloof en cultuur gaat afzeiken. Dat vind ik totaal niet bij de mentaliteit van Nederland passen. Want Nederlnd moet juist een Multi Cultureel land zijn dat een voorbeeld is voor andere landen. Dus van mij mag de PVV snel verkassen uit de 2e kamer.

Link to comment
Delen op andere websites

maar de partij heeft op dat na veel betere ideeen dan de partijen links, Groenlinks en de SP willen de economie de afgrond in werken, zijn jaloers op hoogopgeleide en veelverdienende mensen, en willen op alles wat goed en leuk is een heffing of belasting invoeren.

Daar klopt helemaal niets van, want die ''linkse'' partij leiders zijn zelf hoogopgeleide intelligente mensen. Zoals Bosch van de partij van de Arbeid was econoom bij de Shell, ze zijn juist voor een goed onderwijs zodat meer mensen goede positie later in het bedrijfsleven kunnen innemen ;)

rot toch eens op met je milieu wat wil een klein kikkerlandje als Nederland nou uitmaken in dat opzicht, China, India en de VS moeten wat doen, niet wij, alleen de globale uitstoot maakt ook maar iets uit.

Denk je nou werkelijk dat slecht Nederland dat uitmaakt? Dat soort milieu regelingen gebeurt in samen werking mét Europa, als heel Europa zich zorgen baat wat betreft het milieu gaat China vanzelf schonere auto's produceren

en dat doen ze al ;) Grappig dat je constant in herhaling valt wat betreft de VS, of weet je nog niet waar Obama zich mee bezig houdt? Inderdaad het milieu staat bij hem hoog in het vaandel voorbeeld: Tegen 2050 wil hij de CO2-emissie verminderen met 80 procent in vergelijking met 1990. Hij denkt hierbij aan een emissiehandel zoals in de EU al het geval is. (maar dat kwartje valt bij jou blijkbaar nog niet helemaal)

Terwijl die linkse idioten je willen wegpesten naar het OV of naar een kleine achterlijke oncomfortabele ecobak. Ik heb in totaal nu al DAGEN in de file gestaan, dat vind ik een groter probleem dan een paar etters, het tijdsverlies en frustratie is daar toch aanzienlijk minder door dan met files.

In de krant stond gister nog dat de autobranche opnieuw weinig auto's heeft verkocht, maar de best lopende modellen zijn kleine milieu vriendelijke auto's omdat mensen kijken naar het brandstof verbruik en het daarnaast prettig vinden als ze het milieu sparen, het zijn dus de kopers zelf die dit beslissen niet de linkse partijen. Je was toch zo voor de vrije markt?

Zelf vind ik het jammer dat de PVV zo hoog is uitgekomen, dar er blijkbaar een hoop Nederlanders bestaan die daadwerkelijk denken dat een partij als de PVV stabiliteit in een nieuw kabinet kan realiseren terwijl het fundament voor stabiliteit berust op consensus politiek.

Wilders die van een Multi Cultureel Nederland, een compleet geloofsgemeenschap af te schilderen als staatsgevaarlijk, een gevaar voor de democratie en de rechtsorde terwijl uit niets blijkt dat de in Nederland wonende Moslims ook daadwerkelijk machtsovername voor ogen hebben. Maar goed wat zich gister ook weer duidelijk maakte over er zijn uitspraak, dat Marokkanen die een overtreding maken direct het land uitgeknikkerd moeten, laat ook weer duidelijk zien dat hij buitenlanders over één kam scheert. Alsof er tussen de Nederlanders geen rotte appels zitten :N

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Daar klopt helemaal niets van, want die ''linkse'' partij leiders zijn zelf hoogopgeleide intelligente mensen. Zoals Bosch van de partij van de Arbeid was econoom bij de Shell, ze zijn juist voor een goed onderwijs zodat meer mensen goede positie later in het bedrijfsleven kunnen innemen ;)

Het onderwijs IS AL GOED GENOEG naar mijn mening.

Het ligt allemaal aan de mensen zelf op dit moment in Nederland.

Wat wel grappig was, is dat ik laatst op RTL las dat meer dan de helft van de GL politici uit Amsterdam kwamen, en dat bij de linker partijen over het algemeen veel meer mensen uit de randstad bij zaten, en dat bij de rechtse partijen de politici goed verspreid uit Nederland komen. Geen wonder dat ze zo kortzichtig zijn, ze hebben alleen een leuk plaatje van hoe het in de grote steden is, en vergeten wat erbuiten belangrijk is.

Denk je nou werkelijk dat slecht Nederland dat uitmaakt? Dat soort milieu regelingen gebeurt in samen werking mét Europa, als heel Europa zich zorgen baat wat betreft het milieu gaat China vanzelf schonere auto's produceren

en dat doen ze al ;)

En dat moet goed zijn ? Je gaat me echt niet vertellen dat China minder kolencentrales gaat neerzetten door wat wij hier doen. Waarom kom je steeds terug op de auto's, de industrie en energieproductie is een veel grotere vervuiler... Overigens boeit mij de vervuiling gewoon niet, ik heb toch niks met de natuur.

Grappig dat je constant in herhaling valt wat betreft de VS, of weet je nog niet waar Obama zich mee bezig houdt? Inderdaad het milieu staat bij hem hoog in het vaandel voorbeeld: Tegen 2050 wil hij de CO2-emissie verminderen met 80 procent in vergelijking met 1990. Hij denkt hierbij aan een emissiehandel zoals in de EU al het geval is. (maar dat kwartje valt bij jou blijkbaar nog niet helemaal)

Luister, het kwartje zal niet vallen bij mij totdat hij een idioot besluit neemt zoals kok met zijn kwartje op de benzineprijs of dat een normale auto onbetaalbaar wordt in de VS voor de middenklasse, dat is nu, en zal ook in de directe toekomst, niet het geval worden, dat hij plannen heeft is leuk, maar daar merk je ten minste daar als gewoon mens nog niks van, hier helaas wel ! Emissiehandel zal ik, als particulier, nooit wat mee te maken hebben.

In de krant stond gister nog dat de autobranche opnieuw weinig auto's heeft verkocht, maar de best lopende modellen zijn kleine milieu vriendelijke auto's omdat mensen kijken naar het brandstof verbruik en het daarnaast prettig vinden als ze het milieu sparen, het zijn dus de kopers zelf die dit beslissen niet de linkse partijen. Je was toch zo voor de vrije markt?

Nee dit zie je HELEMAAL verkeerd, natuurlijk willen mensen goedkoper uit zijn, maar dat het zo duur is IS DE SCHULD VAN DE REGERING, zij zorgen ervoor dat meer dan driekwart van de brandstofprijs accijns is en dat de wegenbelasting hoger is voor zwaardere auto's, en dat de BPM is vervallen op ecobakken.

Je gaat me echt niet overhalen, dat als de benzine gewoon normaal geprijsd was, zoals in de VS op dit moment, de BPM gewoon even hoog was voor elke auto, en dat de wegenbelasting niet zo hoog was voor normale auto's, dat mensen liever in een kleine bak zonder vermogen en geen luxe opties zouden willen rijden; Ze zouden net zoals in de VS ''yank tanks'' of SUV's kopen. De armeren zouden kleine sedans en hatchbacks gaan kopen. Maar absoluut niet kleiner dan de klasse Ford Focus/ Golf/ Civic/ Corolla/ etc. In de VS zie je auto's kleiner dan dat gewoon niet, omdat mensen niet achterlijk veel belasting en accijns hoeven te betalen. De mensen in europa zijn door de belasting en accijns uit grote wagen naar de kleine wagen gepest, omdat de grote wagens zo pijn doen in je portemonnee.

Zelf vind ik het jammer dat de PVV zo hoog is uitgekomen, dar er blijkbaar een hoop Nederlanders bestaan die daadwerkelijk denken dat een partij als de PVV stabiliteit in een nieuw kabinet kan realiseren terwijl het fundament voor stabiliteit berust op consensus politiek.

Ze zullen in coalitie moeten met VVD en CDA in het beste geval, die andere 2 partijen zullen er ECHT niet voor zorgen dat art. 1 van de grondwet gaan afschaffen.

Wilders die van een Multi Cultureel Nederland, een compleet geloofsgemeenschap af te schilderen als staatsgevaarlijk, een gevaar voor de democratie en de rechtsorde terwijl uit niets blijkt dat de in Nederland wonende Moslims ook daadwerkelijk machtsovername voor ogen hebben. Maar goed wat zich gister ook weer duidelijk maakte over er zijn uitspraak, dat Marokkanen die een overtreding maken direct het land uitgeknikkerd moeten, laat ook weer duidelijk zien dat hij buitenlanders over één kam scheert. Alsof er tussen de Nederlanders geen rotte appels zitten :N

Ik ben zelf anti godsdienst, en zie beiden christendom en de islam ( en jodendom, en hindoeisme, en confuciisme, tatoisme, buddisme, natuurreligies, etc) als iets primitiefs en achtergestelds, maar mensen moeten het maar zelf weten naar mijn mening, als ze in een boekje van fabels willen geloven die voordat ze in de 13e eeuw ( of zo iets dergelijks) schriftelijk zijn vastgelegd, millenia zijn doorverteld van persoon naar persoon willen geloven moeten ze dat maar zelf weten, maar kom niet naar mij met die onzinverhalen over religie.

Maar zoals ik al zei, hij gaat echt niet meer dan 50% van de stemmen krijgen, hij zal sowieso in een coalitie moeten met andere partijen, die absoluut niet gaan toelaten dat hij moslims slechter gaat behandelen en/of discrimineren. Het is meer dat ik blij ben dat die linkse partijen ( zoals Wilders zegt) een tik op de neus krijgen en zien dat een groot deel van de bevolking het zo niet verder wil. Maar je hebt gelijk, de rotte appels, dat heeft practisch niks met godsdienst te maken, meer met de leefomstandigheden, helaas leven de meeste moslims in armere wijken en hebben een laag inkomen, daardoor wordt in mijn ogen het probleem veroorzaakt. Maar laten we eerlijk zijn, je hebt in Nederland alle kans om havo/vwo te doen, en vervolgens, aanvullende studiebeurs krijgen en gemakkelijk elke HBO studie betalen. Ik geloof niet, dat je als jongere, iemand anders de schuld mag geven behalve jezelf, als je met een rot baan vast komt te zitten en niet hebt gestudeerd.

Ik ben het niet met je eens. Je kan eerder klagen over de economie en de belastingen en veel voor het milieu gaan doen. Dan dat je zoals de PVV doet onderscheid gaat maken tussen verschillende rassen mensen en de manier en cultuur waarop ze leven. dan ben je misschien niet voor Linkse partijen dat mag van mij maar dan vind ik het onzin dat je de PVV daarmee gaat vergelijken. De PVV heeft namelijk veel andere soorten doeleinden. Dat alleen Moslims gewelddadig enz... zijn vind ik grote onzin want de Nederlanders kunnen er zelf ook wel wat van. Ik ben zelf getint dus ik heb er wel ervaring mee dat mensen een vooroordeel over je hebben. Daarom ben ik totaal tegen de PVV omdat die juist van vooroordelen uitgaan en onderscheid gaan maken tussen mensen. Dan kan je beter voor een Linkse partij zijn dan dat je mensen op basis van hun geloof en cultuur gaat afzeiken. Dat vind ik totaal niet bij de mentaliteit van Nederland passen. Want Nederlnd moet juist een Multi Cultureel land zijn dat een voorbeeld is voor andere landen. Dus van mij mag de PVV snel verkassen uit de 2e kamer.

Ik geef niet om het mileu, al zou het aan mij liggen zou ik in een stad met smog en de ergste vervuilding ooit wonen, natuur interesseert mij gewoon niet, ik ben materialistisch, het enige wat mij interesseert is vastgoed, techniek, auto's, ruimtevaart, luchtvaart, elektronica, computers, wetenschap, robotica, nanotechnologie, etc... De PVV heeft NIET ALLEEN de doeleinden waar jij het over hebt, lees hun plannen eens door op hun site, ze hebben genoeg goeie ideeen over andere zaken. Ook leuk dat je zegt dat je zelf een andere culturele achtergrond hebt maar IK OOK, ik ben geen Nederlander ( of mja, qua nationaliteit wel, maar niet qua bloed), ik ken zelf hetzelfde, ''goedkope arbeidskracht'' ''huizen bouwer'', etc... Ik heb ook te maken met vooroordelen... Maar dat boeit mij gewoon niet zo, ik kan er mee leven, ik irriteer mij veel meer aan andere zaken.

Ik wil gewoon niet opdraaien voor een stelletje baby boomers omdat hun oduers het leuk vonden leuk vonden om overdreven veel kinderen , ik heb geen zin om wat voor aandacht maar ook aan natuur en milieu te geven, dat boeit mij gewoon niet, van mij mag de zeespiegel 5 meter stijgen, er is toch genoeg geld om de dijken en duinen te verhogen. Ik wil niet afgeperst worden op me baan ( ik heb nu met mijn bijbaan al een laag inkomen, en TOCH gaat meer dan 20% weg als loonheffing en bijdrage ZWV). Ik wil geen staatsschuld verhogen.

Wat ik onmiddelijk wil is:

Onmiddellijk ontwikkelingssamenwerking stoppen en het geld gebruiken om de armsten een kleine bonus te geven of de belasting te verlagen voor iedereen.

Onmiddellijk planning kilometerheffing schrappen, is niks meer dan een vorm van bureaucratie en een kostenpost, er is al een perfecte vorm van belasting waardoor mensen die veel en onzuinig rijen, de brandstofaccijns, het geld/de mensen die hiervoor moeten gaan werken kunnen beter ergens anders werken zoals in een staatsgesubsidieerde autofabriek, zodat er meer auto's komen en de prijs van auto's daalt door het hogere aanbod. Zorg ervoor dat er MEER luxere artikelen komen en niet minder door het geld weg te nemen naar beraucratische plannen zoals de kilometerheffing. Hoeveel gaat het nou kosten, 9 miljoen kastjes voor in de auto's, extra onderhoud, netwerk opzetten, controle, etc... Dat geld gaat allemaal van de belastingbetaler en automobilist komen, en dan zijn er nog mensen die geloven dat het even duur zal zijn voor de gemiddelde persooon :N.

Onmiddellijk stoppen met mensen die een normale auto willen, financieel te benadelen, de BPM moet weer op een normaal niveau komen voor normale auto's, kleine auto's zijn nog steeds auto's en hoe eco vriendelijk ze ook zijn, ik vind dat mensen ook gewoon moeten dokken net zoals mensen die een normale auto willen, het verschil de wegenbelasting moet minder groot zijn tussen lichte en zware auto's.

Strenge boetes uitdelen voor contractbreuk in infrastructuur projecten, denk hierbij een de Betuwelijn of de Noord-Zuid lijn in Amsterdam. Het is absurd, dat we worden misleid in de kosten van dat soort dingen, de prijzen moeten duidelijk aan het begin zijn vastgelegd.

Als dit goed zou werken zouden we miljarden kunnen besparen.

Ophouden met milieuvriendelijkheid, denk ALLEEN aan de economie, bijvoorbeeld dat stukje 7km A4 tussen delft en Rotterdam, ze zijn verdomme aan het twijfelen om de snelweg in het maaiveld te bouwen voor 170 miljoen, of een mileuvriendelijke oplossing voor 800 miljoen !!! ER IS DAAR NIKS, het is platteland, WAT WILLEN ZE NOU MET HUN MILEUVRIENDELIJK ? Het is land dat al 50 jaar lang wordt vrijgehouden voor de snelweg, en nog steeds zijn ze er over aan het twijfelen en willen ze 530 miljoen extra er aan uitgeven. In GEEN EEN ander land waar ik de politiek volg maken ze zo'n probleem van 7 kilometer snelweg. Het is een schande dat die snelweg er niet al 40 jaar ligt en de A13 een klein beetje ontlast, waardoor de mensen die willen weer normaal met hun auto overal heen kunnen gaan en niet noodgedwongen met het OV moeten gaan.

Waarom is het zo dat tot je jaren 80-90 de lengte van het rijkswegennet bijna gelijk steeg aan het aantal auto's, en dat nu, terwijl het aantal auto's ( en ook natuurlijk de bevolking) nog steeds stijgt, bijna niks concreets aan de wegen gedaan wordt, we hebben nu 20 jaar aan infrastructuur om in te halen.

Ik wil gewoon een Nederland met:

Een goeie infrastructuur.

Een goeie vrijheid, zonder dat de regering zijn neus steekt in de zaken van de burger.

Een goeie economie die niet ten onder gaat van de milieulobby.

Goeie veiligheid op straat.

Dat zijn mijn belangrijkste punten, ik hoef niet veel, ik wil gewoon ooit een alleenstaand huisje hebben en een bmw 5 serie ofzo iets dergelijks waar ik met plezier in kan rijden, zonder dat ik het grootste gedeelte van mijn inkomen aan heffingen, accijns, en belastingen verlies. Ik wil gewoon een goeie luxe interieur hebben, met de nieuwste elektronica. Ik wil gewoon niet zo veel van mijn centen kwijtraken omdat tim of peter uit de achterstandswijk geen zin had om te studeren of te werken.

In landen zoals de VS ( ongeacht wat Obama in zijn gedachten heeft ) is het VEEL goedkoper om luxe te leven, kijk maar naar de prijzen van auto's, brandstof, huizen, consumentenelectronica, computers, etc... Heb je hier voor 230.000 € een klein rijtjeshuis ergens, heb je daar voor 250.000 dollar een gigantische luxe villa, met zwembad en een groot stuk eigen grond. Je kan voor 5000 dollar een mooie grote luxe auto kopen zonder je rot te betalen aan benzine en belasting. Als je een goeie opleiding hebt en daarmee een goeie baan, dan kan je daar veel luxer en beter leven dan hier. Hier heb je heffing dit belasting dat premie dat etc... Je krijgt er gewoon hoofdpijn van.

Ik realiseer me dat als je daar arm bent en je baan kwijt raakt dan ben je fuck[/font]ed, maar dat zal voor mij nooit meer het geval zijn, ik kan mijn studie gewoon afmaken ook al zijn mijn ouders arm en ik kan gewoon ooit rijk worden. Ik werk om rijk te worden, wat de regering hier doet is zeggen: je kan maar beter niet rijk worden, want dan pakken we nog meer van je centen af. Als het geen zin heeft om rijk te worden ( als de SP of GL aan de macht komen), dan heb ik ook gelijk geen reden meer om mijn studie voort te zetten, om te werken, etc... Als mij wordt weggenomen wat ik leuk vind om te doen ( autorijden, soms ff naar de Nurburgring plezier hebben eens in de zoveel tijd, een keertje karten met vrienden, even een biertje in de kroeg drinken en een potje poolen, verre vakanties naar landen als de VS, Japan, etc, een mooi groot huis met luxe) dan nemen ze mijn motivatie weg om te werken en beter te worden. Daarom zou ik denk ik gaan emigreren naar een ander land als de linksen aan de macht komen... Als Wilders mee gaat regeren maakt dat voor mijn leven gewoon absoluut niks uit.

Ik heb vele mensen ontmoet door mijn jaren heen van online gamen op het internet, ik heb nu 3 mensen in mijn msn lijst die gewoon te lui zijn om te willen werken en misbruik maken van de sociale wetgeving terwijl ze niks hebben en gewoon kunnen werken, maar ze vinden het niet nodig, omdat van de bijstand en van subsidies te leven valt. Dat soort instelling maakt mij gewoon woedend, ga toch werken, luie bastaard, dan kost je mensen geen geld en dan kan je ten minste wat luxer leven! Natuurlijk stemmen ze altijd pvda en sp zodat hun centen blijven binnenkomen.

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

Ik realiseer me dat als je daar arm bent en je baan kwijt raakt dan ben je fuck[/font]ed, maar dat zal voor mij nooit meer het geval zijn, ik kan mijn studie gewoon afmaken ook al zijn mijn ouders arm en ik kan gewoon ooit rijk worden. Ik werk om rijk te worden, wat de regering hier doet is zeggen: je kan maar beter niet rijk worden, want dan pakken we nog meer van je centen af.

Ik moet bekennen, ik heb niet heel je post gelezen, die is veels te lang. Maar dit viel me op, en ik moet er echt hardop van lachen... Volgens je profiel ben je 18, wat voor opleiding heb je dan? Lijkt me sterk dat je al een vervolgopleiding af hebt? Hoe kan je dan zo zeker zijn dat je werkelijk goed terecht komt? Je weet niet wat de toekomst brengt. Er zijn genoeg mensen die van super rijk naar in eens straatarm gaan, om wat voor reden dan ook. En jij denkt dat je daartegen bestand bent? Wie zegt dat je überhaupt je studie af maakt? En daarbij komt, zelfs met goede opleiding hoef je nog niet altijd aan een baan te komen. Iedereen kan ontslagen worden, of je nou een goede opleiding hebt of niet. En, niet te vergeten, wat als er nou wat met je gebeurt en je komt in zodanige staat dat je niet

"Hard werken en je komt er wel", is dat je motto? Zal je dan niet eens naar Amerika verhuizen, om daar de American Dream te proberen te verwezenlijken? Dat zelfs de Amerikanen, die daar sterk in geloofde, er nu vanaf stappen, zegt denk ik genoeg. Die hebben al genoeg het deksel op de neus gehad.

Het enige wat ik wil zeggen: niemand weet wat de toekomst brengt. Je kunt natuurlijk goede vooruitzichten hebben. Voor mijzelf: ik volg nu een opleiding aan de universiteit. Ja, dan heb je goede vooruitzichten. Maar weet ik zeker dat ik deze opleiding af maak? Nee. Want er kan van alles gebeuren, van een ongeluk tot aan financiële problemen, ook al heb ik het nu alles behalve slecht. En als ik mijn diploma heb, is het nog niet eens zeker dat ik een baan krijg. Daarna is het nog niet eens zeker dat ik mijn baan behoudt als ik eenmaal een baan heb, ook al werk ik nog zo hard.

Daarnaast, ik ken ook een paar mensen zonder werk. Denk je dat die daarvoor kiezen? Zeker niet allemaal hoor. Zo is er iemand diens moeder is ernstig ziek. Zijn vader is de hort op, zijn broer laat zijn moeder stikken en komt alleen langs voor het geld. Die moeder heeft verzorging nodig, 24 uur per dag. Hij moet altijd voor haar klaar staan. Hij heeft ALLES voor haar opgegeven, het ging namelijk uit met zijn verloofde vanwege zijn moeder. Als hij haar laat stikken, zal ze creperen in een verzorgingstehuis, en niemand zou dat willen bij zijn moeder. Hij is nu 38 jaar, heeft universitaire opleiding, maar zit thuis om haar te helpen. Hij kan niet werken, ook al wil hij nog zo graag. Wil je die mensen met helemaal niets laten zitten? Die werkelijk alles voor anderen over hebben en daarom zelf met de gebakken peren zitten? Zou jij je moeder laten stikken op zo'n moment?

Toekomst is niet te voorspellen, hoe gunstig die ook voor je lijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef niet om het mileu, al zou het aan mij liggen zou ik in een stad met smog en de ergste vervuilding ooit wonen, natuur interesseert mij gewoon niet, ik ben materialistisch, het enige wat mij interesseert is vastgoed, techniek, auto's, ruimtevaart, luchtvaart, elektronica, computers, wetenschap, robotica, nanotechnologie, etc... De PVV heeft NIET ALLEEN de doeleinden waar jij het over hebt, lees hun plannen eens door op hun site, ze hebben genoeg goeie ideeen over andere zaken. Ook leuk dat je zegt dat je zelf een andere culturele achtergrond hebt maar IK OOK, ik ben geen Nederlander ( of mja, qua nationaliteit wel, maar niet qua bloed), ik ken zelf hetzelfde, ''goedkope arbeidskracht'' ''huizen bouwer'', etc... Ik heb ook te maken met vooroordelen... Maar dat boeit mij gewoon niet zo, ik kan er mee leven, ik irriteer mij veel meer aan andere zaken.

Veel suc6 hoor, leven in smog en luchtvervuiling, je mag wel een keer 10 seconde lang je mond op een uitlaat drukken en ademen terwijl dat blok draait hoor, dan denk ik dat je toch wel blij bent dat de lucht (nog) schoon is.

Weet je wat er gebeurd als ik na stage me neus snuit? dan snuit ik geen snot uir, maar roet, puur van dieselmotoren, wil je die teringzooi al in je neus hebben als je eventjes door de stad loopt?

Denk het niet.

Ga niet van die maffe dingen zeggen terwijl je weet dat je van de natuur afhankelijk bent en niet zonder kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel suc6 hoor, leven in smog en luchtvervuiling, je mag wel een keer 10 seconde lang je mond op een uitlaat drukken en ademen terwijl dat blok draait hoor, dan denk ik dat je toch wel blij bent dat de lucht (nog) schoon is.

Weet je wat er gebeurd als ik na stage me neus snuit? dan snuit ik geen snot uir, maar roet, puur van dieselmotoren, wil je die teringzooi al in je neus hebben als je eventjes door de stad loopt?

Denk het niet.

Ga niet van die maffe dingen zeggen terwijl je weet dat je van de natuur afhankelijk bent en niet zonder kan.

Ik heb het alleen zo erg meegemaakt in London, maar daar wonen miljoenen mensen op een kluitje... Ik heb dat in Rotterdam nog nooit meegemaakt, dat wat jij bedoelt, of nergens anders in Nederland... Overigens is waar jij het over hebt fijnstof, niet CO2 waar ze in Den Haag zo'n probleem van maken. Jij hebt het over een lokaal probleem. Ik heb genoeg van het gezeik over het globale probleem.

Maar natuurlijk wil ik dat niet hebben, maar dat is een algeheel ander probleem waar je het over hebt...

Verder kom ik sowieso niet zo graag in de stad. Niks voor mij.

Maffe dingen zijn denken dat met landen als China, het te voorkomen is dat we onze fossiele brandstoffen opbranden. Als je weet dat dat toch wel gaat gebeuren kan je beter gewoon het beste ervan maken en doorgaan zoals we al jaren bezig zijn, proberen te concurreren met landen als China en India...

Ik ben afhankelijk van de natuur, maar partijen als Groenlinks gaan veel verder dan de afhankelijkheid van de natuur, zij zetten zich in voor het behoud van dingen waar wij mensen totaal niks aan hebben.

moet bekennen, ik heb niet heel je post gelezen, die is veels te lang. Maar dit viel me op, en ik moet er echt hardop van lachen... Volgens je profiel ben je 18, wat voor opleiding heb je dan? Lijkt me sterk dat je al een vervolgopleiding af hebt? Hoe kan je dan zo zeker zijn dat je werkelijk goed terecht komt? Je weet niet wat de toekomst brengt. Er zijn genoeg mensen die van super rijk naar in eens straatarm gaan, om wat voor reden dan ook. En jij denkt dat je daartegen bestand bent? Wie zegt dat je überhaupt je studie af maakt? En daarbij komt, zelfs met goede opleiding hoef je nog niet altijd aan een baan te komen. Iedereen kan ontslagen worden, of je nou een goede opleiding hebt of niet. En, niet te vergeten, wat als er nou wat met je gebeurt en je komt in zodanige staat dat je niet

"Hard werken en je komt er wel", is dat je motto? Zal je dan niet eens naar Amerika verhuizen, om daar de American Dream te proberen te verwezenlijken? Dat zelfs de Amerikanen, die daar sterk in geloofde, er nu vanaf stappen, zegt denk ik genoeg. Die hebben al genoeg het deksel op de neus gehad.

Het enige wat ik wil zeggen: niemand weet wat de toekomst brengt. Je kunt natuurlijk goede vooruitzichten hebben. Voor mijzelf: ik volg nu een opleiding aan de universiteit. Ja, dan heb je goede vooruitzichten. Maar weet ik zeker dat ik deze opleiding af maak? Nee. Want er kan van alles gebeuren, van een ongeluk tot aan financiële problemen, ook al heb ik het nu alles behalve slecht. En als ik mijn diploma heb, is het nog niet eens zeker dat ik een baan krijg. Daarna is het nog niet eens zeker dat ik mijn baan behoudt als ik eenmaal een baan heb, ook al werk ik nog zo hard.

Daarnaast, ik ken ook een paar mensen zonder werk. Denk je dat die daarvoor kiezen? Zeker niet allemaal hoor. Zo is er iemand diens moeder is ernstig ziek. Zijn vader is de hort op, zijn broer laat zijn moeder stikken en komt alleen langs voor het geld. Die moeder heeft verzorging nodig, 24 uur per dag. Hij moet altijd voor haar klaar staan. Hij heeft ALLES voor haar opgegeven, het ging namelijk uit met zijn verloofde vanwege zijn moeder. Als hij haar laat stikken, zal ze creperen in een verzorgingstehuis, en niemand zou dat willen bij zijn moeder. Hij is nu 38 jaar, heeft universitaire opleiding, maar zit thuis om haar te helpen. Hij kan niet werken, ook al wil hij nog zo graag. Wil je die mensen met helemaal niets laten zitten? Die werkelijk alles voor anderen over hebben en daarom zelf met de gebakken peren zitten? Zou jij je moeder laten stikken op zo'n moment?

Toekomst is niet te voorspellen, hoe gunstig die ook voor je lijkt.

Misschien klopt het wat je zegt, de tijd zal het leren.

Ik heb nooit geclaimd dat ik een vervolgopleiding af heb, ik zeg alleen dat ik student ben, en dat ik positief naar de toekomst kijk :).

Dat die jongen zijn moeder wilt helpen en zijn eigen leven daarmee naar beneden werkt is zijn eigen keuze, ik denk liever dat zijn ( en mijn, en elk andere) moeder zou hebben dat hij/ik/wie dan ook voor zichzelf zou zorgen dan zijn leven opgeven voor haar, maar ik zou waarschijnlijk ook voor haar kiezen. Maar het zou nog steeds mijn eigen dikke schuld zijn. Het klinkt hard maar da's de realiteit. Daarom hoop ik dat zulke onverwachte omstandigheden mij nooit zullen gebeuren. Als je daar al van te voren aan gaat denken, dan wordt je helemaal depressief.

Financieel zou ik toch denken dat ik altijd op mijn ouders kan vertrouwen, maar zo als het op dit moment is, kan ik gemakkelijk mijn studie betalen van mijn studiefinanciering. Daarnaast heb ik nog een kleine paar honderd euro per maand over die ik altijd kan gebruiken voor mijn studie als dat nodig zou blijken. Natuurlijk kan ik ontslagen worden, ik werk op dit moment bij TNT post bij de business balie, en de toekomst van TNT is niet zeker. Maar ik probeer een goeie indruk achter te laten, goed te werken, altijd bereid zijn om extra te komen of over te werken, en ik probeer gezond te blijven, daardoor ga ik van het beste uit dat ze mij er niet uit gooien.

Als ze me er uit zouden gooien, jammer dan, kan gebeuren, ik zal op zoek gaan naar iets anders. Op dit moment is het geen vereiste dat ik werk. Mijn ouders zijn nog bereid mij te onderhouden en mijn studie kan ik toch wel betalen.

Natuurlijk zijn er mensen die het moeilijk hebben in deze tijd en onwillig werkloos zijn, maar er zijn ook mensen die het systeem uitbuiten, het systeem faalt in een bepaald opzicht daar dus mee... Maar een oplossing vinden is makkelijker gezegd dan gedaan... Maar er is niks fouts aan kritisch zijn tegenover mensen die een uitkering hebben, de meesten hebben het ook daadwerkelijk nodig en hebben geluk dat er zo'n systeem bestaat, maar de controle op een kleine minderheid faalt.

Ten slotte, ik laat me soms een beetje meeslepen in mijn blik op de wereld of zie ik het te simpel, waardoor ik weleens idiote dingen ga zeggen, neem mijn (vorige) post toch ietje minder serieus op :). Als ik zo'n lange post uityp is het meestal een soort van rant en zou met een paar korrels zout geslikt moeten worden :). Ik zou denk ik niet zo snel op PVV stemmen, realistisch gezien nooit, ik zal altijd een VVD stemmer zijn ( totdat ik misschien wat verander, wie weet), of als zei iets absurds doen, dan CDA ( helaas deels gebaseerd op godsdienst, maar ik ben gewoon niet zo progressief als D66, ik denk dat ik zelfs eerder PvdA heb dan D66, maar ik heb gewoon een hekel aan overdreven progressieve partijen) .

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

Nee maar kijk, de opkomst van Wilders met zijn ideeen laten zien dat er een enorme onvrede is onder het Nederlandse volk. Wilders wil het anders dan het CDA, de PvdA en de CU. Dan valt hij op, en de meeste mensen vinden zijn ideeen ook goed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zijn ideeën (op enkele na dan) gaan in mijn ogen gewoon te ver. Ik bedoel: Als je moslims zo verschrikkelijk erg haat, waarom haal je ze dan in eerste instantie hierheen?

Je moet ook iets doen voordat het kan werken, nietwaar?

Je moet ook 'werken' voor je geld, nietwaar? Je moet daarom ook iets doen voordat moslims het land uit gaan, namelijk hun vliegkosten betalen en hun 1 miljoen euro zakgeld meegeven.

Als Wilders dat deed, dan was hij het absolute topvoorbeeld van hoe hij een land van de moslim-groep kan ontdoen, zonder dat hij daarbij doodsbedreigingen krijgt.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Vind je het gek dat de PVV onderhand de grootste partij is? Zelf heb ik geen last van kut Marokkanen of andere allochtonen, ik woon in een dorp met 10.000 inwoners en daar wonen vrijwel geen allochtonen. Wel kan ik je vertellen dat er hier veel Nederlands tuig woont, die zeker net zo erg zijn als sommige Marokkanen. Maar je hoort zo vaak dat er overlast wordt veroorzaakt door Marokkanen. En niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk en Spanje. Waarom kunnen zij zich niet gedragen????????????????????? Nederlanders zijn ook erg hoor, maar zij zorgen overal voor problemen.

Ook worden Nederlandse jongeren steeds rechtser. Ik zie het in mijn eigen omgeving. Jongens die helemaal niet politiek bezig zijn maar wel een hekel aan Marokkanen krijgen. Ik ga altijd uit in een grote discotheek en laatst waren daar behoorlijk wat allochtonen uit Eindhoven, Tilburg en Breda omdat er een of andere allochtone DJ op kwam treden. Er ontstond meteen ruzie en er zijn Marokkanen door Nederlanders in elkaar geslagen. Ook moest een groepje Surinaamse jongeren (die helemaal niks verkeerd deden) rennen voor hun leven.

Nederlanders zijn het zat dat niemand die randgroep aan durft te pakken. Wilders wil dit doen, en daarom stemt men op hem. Jammer alleen dat ze zijn andere standpunten niet kennen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...