Jump to content

Extra RAM vertraagt PC?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb nu ram geheugen (1gb) in mijn pc gestopt die al 1gb had. Toen ik hem weer opstartte leek erop dat alles slomer ging dan eerder, wat ik vreemd vond natuurlijk. Nu heb ik dus een scan gedaan door Windows en voor het toevoegen van die 1gb ram gaf hij 4,5 aan. Na het toevoegen van de extra ram werd het 4,3?!

Iemand idee waaraan dit ligt?

Alvast bedankt.

Kortom: PC is slomer geworden na het toevoegen van een 1GB extra ram. :bonk:

Geplaatst:
Hallo,

Ik heb nu ram geheugen (1gb) in mijn pc gestopt die al 1gb had. Toen ik hem weer opstartte leek erop dat alles slomer ging dan eerder, wat ik vreemd vond natuurlijk. Nu heb ik dus een scan gedaan door Windows en voor het toevoegen van die 1gb ram gaf hij 4,5 aan. Na het toevoegen van de extra ram werd het 4,3?!

Iemand idee waaraan dit ligt?

Alvast bedankt.

Kortom: PC is slomer geworden na het toevoegen van een 1GB extra ram. :bonk:

Heb je een verkeerd DDR reepje ergestopt(Bv. had je eerst 3 en heb je er een van DDR2 ingestopt(Als dit kan))

En heb je het bij de winkel gehaald of had je dat nog liggen of gekregen?

Geplaatst: (bewerkt)

Waarschijnlijk heb je heel sloom geheugen genomen. Als die andere reepjes bijvoorbeeld DDR2 800 zijn er je gooit er DDR2 400 geheugen in, gaat alles op 400 mhz draaien. Dan word je PC inderdaad slomer van. Kijk dus even wat je erin hebt gestopt.

@ hierboven, dat kan. Er zijn bepaalde moederborden met zowel DDR2 als DDR3 sloten. Het zijn er echter niet zo heel veel. Meestal is het of DDR2 óf DDR3

Maargoed, je hebt wel iets niet goed gedaan. Over het algemeen word een PC met meer geheugen sneller. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Zoals Sprunk al zei, je hebt waarschijnlijk langzamer DDR2 geheugen erin gestopt, je oude balkje vertraagd zichzelf naar de snelheid van dat nieuwe balkje.

Geplaatst:

Heb hem weer opengemaakt om te bekijken wat voor soort kaart het is.

Wat er altijd al inzit: DDR 533 1GB

Wat er nu bijgekomen is: D2D 667 1GB

Opvallent is nu wel dat ik weer die test heb gedaan en nu is het een 4,9 geworden. Dat is 0,4 punten hoger dan het was voor ik de kaart erin stopte. Ook is de computer nu wat stiller geworden. Ik weet niet of een verdubbeling van RAM wel 0,4 punten waard is maar het is veel beter nu. ^_^

(Graag nog antwoord of het beter kan.)

Geplaatst:

Te veel RAM vertraagd je pc, maar dat gebeurt over het algemeen niet bij 2GB. Verder denk ik dat je niet hoger kan komen dan de +0,4 omdat niet alleen het RAM dit cijfer aangeeft; dat doen alle onderdelen samen.

Geplaatst:

Opvallent is nu wel dat ik weer die test heb gedaan en nu is het een 4,9 geworden. Dat is 0,4 punten hoger dan het was voor ik de kaart erin stopte. Ook is de computer nu wat stiller geworden. Ik weet niet of een verdubbeling van RAM wel 0,4 punten waard is maar het is veel beter nu. ^_^

je 667mhz RAM gaat automatisch op de laagste snelheid lopen dus op 533 RAM< maar is die DDR 533 gewoon DDR2 of is dat nog DDR1 ( weet het zelf niet zo snel ) anders kan dat de reden zijn en conflicten geven.

Geplaatst:

je 667mhz RAM gaat automatisch op de laagste snelheid lopen dus op 533 RAM< maar is die DDR 533 gewoon DDR2 of is dat nog DDR1 ( weet het zelf niet zo snel ) anders kan dat de reden zijn en conflicten geven.

DDR2 is het.

Geplaatst:

kijk je moederbord specificaties na, of die uberhaupt wel meer als 1gb aankan, en zo ja hij wel hoger als 533mhz ondersteund ofniet

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...