Jump to content

8600GT/9500GT NVidia


r.deroos

Recommended Posts

Ik moet je helaas vertellen dat de test van system requirements lab zeer onbetrouwbaar zijn, zo is je videokaart te langzaam, je CPU haalt ook niet de minimale vereisten (Een laptop CPU is 20 à 25% langzamer dan een desktop CPU op dezelfde frequentie) GTA IV is gewoon een heel zwaar spel waar je echt een monster computer voor nodig hebt om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien.

Oké, bedankt.

Ik heb nu alles uitstaan en het spel is goed te spelen. Wel crappy graphics, maar dat is niet het belangrijkste.

Maar wat ik dan een beetje vaag vind (komt misschien omdat ik een redelijke leek ben), is dat ik nog nu nog niet de helft van de capaciteit van de videokaart gebruik (+/- 200 MB van de 500). Komt dit gewoon door de gebrekkige snelheid van mijn processor en mijn videokaart?

Nogmaals bedankt.

Het gebruik van het geheugen van je videokaart ligt volgens mij hoofdzakelijk aan de resolutie waarop je speelt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • r.deroos

    47

  • TaartJJ~!

    26

  • wesley123

    12

  • Sprunk

    9

Ik zelf heb met mijn vorige computer een XFX 8600gt 512mb gehad en beviel me wel.

Ik kon volgens mijn alles op medium spelen met jammer genoeg rond de 20 FPS.

Maar nu is dat gelukkig verleden tijd, ik heb een nieuwe computer.

Link to comment
Delen op andere websites

weet iemand wat een ob videokaart (gf 8100gt 512mb) doet bij iv?

hij start wel op denk, maar met een phenom2 lijkt me dat wel een beetje zonde.

maarja, eerst wil ik m uitproberen, dus: werkt die videokaart?

Link to comment
Delen op andere websites

Absoluut niet, dat is zeer duidelijk.

Dit heb ik hier volgens mij in een ander topic nog ergens toegelicht, of het was zelfs deze.

Het eerste nummer bij Nvidia geeft de serie aan, wat daarachter komt, of het een high end of een low end kaart is.

Het minimum voor GTA IV is een 7900, dat 8100 op een normaal getallenstelsel hoger is, zegt hier niets over.

Een 7900 is namelijk een high end kaart van de 7-serie. De 8100 is de slechtste kaart uit de 8-serie. Pas vanaf een 8600 kaart zit je ongeveer in het gebied van wat een 7900 doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry ik heb maar een klein beetje verstand van videokaarten, maar een vriend vertelde mij, dat je moederbord er wel geschikt moet zijn. Weet iemand welke videokaart geschikt is voor een Asus p4p800S-X ???

Bewerkt: door bigmomma8989
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

zal ik eens zeggen: ik heb een tweede pc (zie handtekening) gekocht, en daar maar even IV op gezet, omdat de andere even weg moest. IV draait op low dus aardig met 20fps he.., een ob videokaart, athlon x2 2,3ghz jaja....

zal het niemand aanraden, maar als je per se wilt en niet voor de graphics gaat, kun je best gta hiermee draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

gta4 draait op een athlon x2 2,3ghz (onder minimum)

onboard (!) 8100gt die GTA Sa niet op highest kan spelen

en 2g ram

de 4650 is in bestelling btw

Bewerkt: door r.deroos
Link to comment
Delen op andere websites

grappenmaker, daar draait hij ehct neit op. De 8100 is ruimschoots trager dan de 7900, en hij is nog eens on board, wat je lult is dus onzin, of je draait hem met 1fp/5s i frame per 5 seconde, dat is wat het spel maximum kan draaien dan.

Link to comment
Delen op andere websites

ja joh? kom op zeg, je lult echt onzin, ik heb genoeg ervaring ermee om te weten dat het neit klopt. Met een 7900 en een C2D van 2GHz is het spel nog amer speelbaar, en dan moet ik gaan geloven dat je het spel op ene on board chip speelt die ruim onder de minimum 7900 zit? Dan mogen we hier mss wel gek zijn, maar zo gek zijn we nou ook weer niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...