BrokenTable Geplaatst: 6 mei 2005 Rapport Geplaatst: 6 mei 2005 Volgens Mclaw kon je niet van MX naar TX overschakelen. Er zal een hardwarematig verschil tussen die twee zitten Ik kon ook NVIDIA GeForce 6800 LE downloaden. Maar wat is LE? Een iets langzamere versie, zie http://www.tweakers.net/nieuws/33509 Kan ik die wel downloaden en draaien? De 6800 is een DirectX9 kaart, vreemd dat hij 8.1 dan niet aan zou kunnen... die 6800 moet je voor betalen, want ik kon hem niet vinden op http://www.nvidia.com Ik begrijp deze zin eigenlijk helemaal niet. De 6800 is een stukje hardware, geen software.... (hardware is vaak neit gratis...) Wat voor een Videokaart heb je nu precies? Merk, type e.d. Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 mei 2005 Volgens Mclaw kon je niet van MX naar TX overschakelen. Er zal een hardwarematig verschil tussen die twee zitten Ik kon ook NVIDIA GeForce 6800 LE downloaden. Maar wat is LE? Een iets langzamere versie, zie http://www.tweakers.net/nieuws/33509 Kan ik die wel downloaden en draaien? De 6800 is een DirectX9 kaart, vreemd dat hij 8.1 dan niet aan zou kunnen... die 6800 moet je voor betalen, want ik kon hem niet vinden op http://www.nvidia.com Ik begrijp deze zin eigenlijk helemaal niet. De 6800 is een stukje hardware, geen software.... (hardware is vaak neit gratis...) Wat voor een Videokaart heb je nu precies? Merk, type e.d. Heb er ff een screenshot van gemaakt. zie hier: Is dat genoeg? Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 mei 2005 (bewerkt) Nu kan ik ook geen spellen meer spelen. Dit komt er dan: En kon fifa 2004 en gta vice city altijd goed spelen. En bij Aparaatbeheer staat geen foutmelding, alles is perfect geinstalleerd. Ik word er helemaal gek van! :angry: Ik wil gewoon alles normaal kunnen doen. Sorry voor de dubbelpost, maar een nieuw topic is zonde, en anders werd er op dit topic niet zoveel meer gereageerd. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt. Bewerkt: 7 mei 2005 door Badman Reageren
BrokenTable Geplaatst: 7 mei 2005 Rapport Geplaatst: 7 mei 2005 Oke, maar hoe zit het nu met die Geforce 6800? De Geforce MX 460 is een kaart uit 2001 maar zou wel 8.1 ondersteunen las ik op tweakers. Deinstalleer de drivers die je nu hebt geinstalleerd en installeer deze drivers (ze zijn voor 2K/XP, mocht je een andere windows versie hebben: klik Je kunt ook je vorige post aanpassen en een beetje geduld hebben. Mocht er na een dag of meer nog steeds niemand gereageerd hebben kun je altijd nog een 2e post maken... (alhoewel ik dat zeker niet aanmoedig: geduld is een schone zaak) PS: wat is er geheim aan een BIOS versie? Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 mei 2005 Oke, maar hoe zit het nu met die Geforce 6800? De Geforce MX 460 is een kaart uit 2001 maar zou wel 8.1 ondersteunen las ik op tweakers.Deinstalleer de drivers die je nu hebt geinstalleerd en installeer deze drivers (ze zijn voor 2K/XP, mocht je een andere windows versie hebben: klik Je kunt ook je vorige post aanpassen en een beetje geduld hebben. Mocht er na een dag of meer nog steeds niemand gereageerd hebben kun je altijd nog een 2e post maken... (alhoewel ik dat zeker niet aanmoedig: geduld is een schone zaak) PS: wat is er geheim aan een BIOS versie? Ok, ik zal ff proberen te vinden waar ik ze kan deinstalleren. En dat wachten ja, volgende keer, wacht ik langer. Ik wist niet wat een BIOS versie was? dus ik had dat maar weg gehaald Reageren
BrokenTable Geplaatst: 8 mei 2005 Rapport Geplaatst: 8 mei 2005 Ok, ik zal ff proberen te vinden waar ik ze kan deinstalleren. Deze Computer => Eigenschappen => Hardware => Apparaat beheer => Beedschermadapters En dat wachten ja, volgende keer, wacht ik langer. Oke. :-) Ik wist niet wat een BIOS versie was? dus ik had dat maar weg gehaald De BIOS is eigenlijk het 'besturingssysteem' van je videokaart. En die versie kun je ook vaak updaten als je bijv. problemen met een spel hebt die eigenlijk wel zou moeten werken. De makers van de videokaart brengen dan een BIOS-update uit waarmee zulke problemen worden opgelost. Ook kan het zijn dat spellen sneller werken na een BIOS-update. Voordat iedereen nu naar een nieuwe BIOS gaat zoeken: je kunt een hoop verzieken met een BIOS-update. Doe je het niet goed heeft je videokaart geen BIOS meer en werkt hij dus niet meer. Kun je zelf in principe niet meer herstellen. Voor een BIOS geldt: "Don't fix what ain't broken" Reageren
-Niels- Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2005 Ik heb drivers gedeinstalleerd, de driver gedownload en geinstalleerd die brokentable had gegeven, maar bij dat spel, blijft de melding terugkomen! <_< Ik heb alles gedaan wat brokentable zei! Reageren
BrokenTable Geplaatst: 9 mei 2005 Rapport Geplaatst: 9 mei 2005 Het kan zo zijn dat eht spel dus gewoon niet speelt op je videokaart. Als alles goed is moet je nu wel weer andere spellen kunnen spelen (zoals Fifa). Als dat nog niet kan, is er iets nog niet goed met je drivers / directx Reageren
-Niels- Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2005 Het kan zo zijn dat eht spel dus gewoon niet speelt op je videokaart. Als alles goed is moet je nu wel weer andere spellen kunnen spelen (zoals Fifa). Als dat nog niet kan, is er iets nog niet goed met je drivers / directx Dat is juist het probleem, kreeg weer de zelfde foutmelding als ik al eerder had gepost. <_< Directx version is nog steeds 9.0, dat is de allernieuwste. Verder is alles correct. Reageren
BrokenTable Geplaatst: 9 mei 2005 Rapport Geplaatst: 9 mei 2005 Dat is juist het probleem, kreeg weer de zelfde foutmelding als ik al eerder had gepost. <_< Directx version is nog steeds 9.0, dat is de allernieuwste. Verder is alles correct. De DirectX die je bedoeld is de versie van de software, dat is versie 9 bij jouw. Het spel wat je wilt spelen vraagt om een hardwarematige ondersteuning voor DirectX 8.1 daar zit het probleem. Er zijn ook videokaarten die bijv. gebaseerd zijn op DirectX 7. Omdat het een oudere videokaart is wil dat neit zeggen dat je de software DirectX 9 niet kan instaleren. Maar als het spel een hardwarematige ondersteuning wil van een hogere versie van DirectX 7 zul je een andere videokaart moeten hebben. Stel dat een spel FSAA (Full Screen Anti-Aliasing = schuine lijnen niet vertand weergeven) nodig heeft om te werken. De software DirectX 9 is geschreven om een videokaart dat te laten uitvoeren. Echter de videokaart in het systeem is al een oudere en weet niet eens wat FSAA is. Dan kan de software wel zeggen wat de hardware moet doen, maar als die het niet begrijpt zal het nooit werken. FSAA is puur een voorbeeld. Het kan zelfs zo zijn dat FSAA ook door de CPU kan worden gedaan, dat weet ik niet. Het gaat om het idee, niet om de namen. EDIT: voor een oplossing kun je kijken bij de producent van je videokaart. Dan kijken bij BIOS updates. Of anders de naam van het spel + de naam van je videokaart in google intypen kan ook verhelderend werken... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.