Jump to content

Citroën GT gaat in productie!

Recommended Posts

• Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GTA Haas

18

• Zaahed

13

• De Stofzuiger

12

• Bossinkje

5

Geplaatst:

Die auto kost toch iets van 100.000 tot 300.000 euro ofzo. Nou als je verstandig bent koop je een huis of als het over hebt dan moet je wel een beetje rijk zijn dan kan je de Citroen GT kopen.

Geplaatst:

Ik denk nog veel meer. Hij gaat toch zeer exclusief worden? Dan kun je er best wel meer vragen dan 3 ton.

Geplaatst:
Ik denk nog veel meer. Hij gaat toch zeer exclusief worden? Dan kun je er best wel meer vragen dan 3 ton.

Inderdaad, de Bugatti Veyron kost zo'n €1.000.000 en er zijn zo'n 600 van gemaakt. Ik denk dat als er maar 20 gemaakt worden dat het dan zeker duurder gaat worden. :7

Geplaatst:

De Veyron kost door haar prachtige techniek ruim €5.000.000 per stuk om te produceren en word dus met gigantisch verlies verkocht. Aangezien het bij deze auto over een Ford V8 gaat zal de techniek al bestaan en dus goedkoper zijn,en natuurlijk is de Ford techniek een stuk simpeler en daardoor ook goedkoper.

Geplaatst:
Als je met die achterkant tegen iemand aan rijdt, dan heb je er een moord voor gedaan :7

Jha. :7

Dan doe je er een moord mee niet voor ;)

Geplaatst:
De Veyron kost door haar prachtige techniek ruim €5.000.000 per stuk om te produceren en word dus met gigantisch verlies verkocht. Aangezien het bij deze auto over een Ford V8 gaat zal de techniek al bestaan en dus goedkoper zijn,en natuurlijk is de Ford techniek een stuk simpeler en daardoor ook goedkoper.

Op sommige site's kan je hem voor 600.000 of 800.000 euro kopen maar het ligt er aan welke.

Die 800.000 euro Buggati heeft 1001 PK.

Maar hadden we het niet over de Citroen GT?

• 2 weken later...
Geplaatst:
...

Van mij krijgt die auto een 8 voor een sport auto.

Voor veiligheid een 3.

Daar moeten ze nog iets aan doen.

Hoe weet jij nou hoe veilig die is?

Ik had net gehoord dat het niet veilig is en dat er geen Airbags inzitten.

Airbags, als je met dat ding met 250 km/u tegen een muur rijd gaan die airbags je echt niet helpen he.

Juist jah, airbags helpen wel degelijks, kijk maar op diverse site's zoals Autoblog, er was laatst nog een BWM die zich met 250 km/u tegen een boom boorde, de kerel overleefde het wel met wat hulp van wat air-bags en een bescherm engeltje :7

Maar even on-topic, wat een Spuug lelijk ding zeg!!, teminste, dat vind ik dan...

Ik ben sowieso geen fan van dat rampmerk, mede aangezien ik in een C5 rijles kreeg, en met regelmaat de auto naar de garage moest brengen :duh:

Nee, geef mij maar Deutsche Kundigheid ^_^^_^

Geplaatst:

Ik vind hem best wel mooi, als alle auto's er ongeveer zo gaan uitzien gaan de auto's er eindelijk eens een beetje revolutionaire uitzien. :7

• 2 maanden later...
Geplaatst:

De Citroën GT kost €1,3 miljoen. :)

We wisten jullie in maart van dit jaar al te melden van de GTbyCitroën in (gelimiteerde) productie zou gaan. En vandaag komt het Britse Autocar met meer details naar buiten. Topmensen van Citroën zouden gezegd hebben dat er in totaal 6 stuks gebouwd gaan worden.

En dat allemaal voor het schappelijke prijsje van 1,3 miljoen euro (excl. belastingen!) inclusief BTW en BPM zou deze auto duw wel eens duurder kunnen zijn dan een Bugatti Veyron!

Citroën zou er naar streven om het uiterlijk en het interieur zoveel mogelijk te behouden voor de uiteindelijke productieversie. En dat betekend dus een carbonfiber constructie en onder andere koper in het interieur.

Voor de aandrijving zal een Amerikaanse V8 zorgen die minimaal 500 pk zal leveren. Schakelen zal gebeuren met behulp van een gerobotiseerde handbak. Naar alle waarschijnlijkheid zal Citroën de plannen bekend maken tijdens de IAA van Frankfurt (september), maar het zou ook zomaar kunnen dat ze dat al doen op het Goodwood Festival of Speed (dit weekend).

De afgelopen weken heeft een rijdend prototype van de GTbyCitroën namelijk al een rondreis gemaakt langs oa de 24 uur van Le Mans, 24 uur van de Nurburgring en ook tijdens FOS zal de GTbyCitroën aanwezig zijn.

En dan te bedenken dat deze auto ooit alleen maar bedacht is voor een computerspelletje…

Citroën GTbyCitroën rijdt door Londen

Door; Autoblog.nl

Geplaatst:

hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe!

:dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:

:eten: :eten: :eten: :eten: :eten: :eten: :eten: :eten: :eten: :eten:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...