thuron Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 heel erg bedankt, ik zal vanavond ff kijken of ie werkt. maar dat playertopoint had ik er in zitten omdat ik dacht dat die nog niet in pawno zelf zat. maar dat is dus wel zo . maar alvast bedankt voor de snelle reactie, ik ga ff werke XD, tot vanavond! Reageren
thuron Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 hmm, ik heb het precies zoals jou ingevoerd. maar ik krijg dit: C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(360) : error 017: undefined symbol "MainHallEnter" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(361) : error 017: undefined symbol "MainHallExit" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(517) : error 017: undefined symbol "MainHallEnter" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(522) : error 017: undefined symbol "MainHallExit" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Als ik dan #define MainHallEnter -1704.5681, 785.7525, 25.2848 doe, dan komt ie weer met die warning 206..... Reageren
thuron Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 ik zat te denken, heb ik niet een include extra nodig dan alleen "a_samp"? Reageren
thuron Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 Ik heb het bijna!!! 1 ding: number of arguments do not match, maar ik kon nie vinde welke arguments erbij horen, en die op wiki begreep ik niet helemaal. dit is em: if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MainHallEnter)) wat is daar de fout in? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 (bewerkt) het enige wat ik nog moet weten is hoe je die func van PlayerToPoint maakt, want ik heb daar 2 errors over C:\Users\Jordy\Desktop\GTAFORUM.pwn(20) : error 017: undefined symbol "PlayerToPoint" C:\Users\Jordy\Desktop\GTAFORUM.pwn(27) : error 017: undefined symbol "PlayerToPoint" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. EDIT: dr staat "undefined" moet je die playertopoint niet defineren "#DEFINE PLAYERTOPOINT 0.0.0.0" of zo iets?? Bewerkt: 8 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 forward public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; } Reageren
thuron Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 als een van jullie kan zeggen wat de fout is in het script van mijn vorige post, dan is het ook opgelost.. Reageren
Sandra Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Kijk eens naar hoe de PlayerToPoint gedefineerd word: (post van D-V-D-K, 2 berichten hierboven) public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); Je moet dus, de afstand, playerid, X-coordinaat, Y-coordinaat en Z-coordinaat invoegen. Wat jij hebt ingevoerd is afstand, playerid en het ID van een pickup. Je moet dus niet het ID van de pickup invoeren, maar de coordinaten ervan. Reageren
thuron Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 aha!, ik heb het nu helemaal gefixed. kep nu die fout weggehaald en die andere (redunant test of zoiets) kwam doordat ik de "new mainhallenter" en "new mainhallexit" op de verkeerde plek had. nu doet hij het goed. heel erg bedankt voor jullie hulp! als jullie er vragen over hebben, moe je het maar ff zeggen! Reageren
Crusher!! Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 ff een edit op het bericht van Thuron: Mijn code is nu #include <a_samp> //--- #define MAIN_HALL_ENTER_POS -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MAIN_HALL_EXIT_POS 246.6510,109.3008,1003.2188 //--- new MainHallEnter; new MainHallExit; //--- forward PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); //===================================================== public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; } //===================================================== public OnGameModeInit() { MainHallEnter = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_ENTER_POS); MainHallExit = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_EXIT_POS); return 1; } //===================================================== public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //--- if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MAIN_HALL_ENTER_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } //--- if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MAIN_HALL_EXIT_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } //--- return 0; } //===================================================== public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { //--- if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); } //--- if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); } //--- return 1; } Reageren
thuron Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 Nu weken alleen die defines niet.... maar boeie, de rest doet het XD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.