Jump to content

Wat valt er te verbeteren


JeWeetZelluf

Recommended Posts

Ik heb een Acer Aspire M3641 En ik wil graag de nieuwste games spelen op redelijk hoge kwaliteit. wat moet ik verbeteren aan mijn pc om dit resultaat te halen.

Systeeminfo

Naam van besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

Versie 6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001

Systeemfabrikant ACER

Systeemmodel Aspire M3641

Systeemtype Op x86 gebaseerde pc

Processor Pentium® Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz, 2500 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)

BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. R01-B3, 18-7-2008

Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2

SMBIOS-versie 2.5

Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB

Totaal fysiek geheugen 3,00 GB

Beschikbaar fysiek geheugen 1,97 GB

Totaal virtueel geheugen 6,22 GB

Beschikbaar virtueel geheugen 4,55 GB

Ruimte voor wisselbestand 3,29 GB

Videokaart ATI Mobility Radeon HD 3650

Videogeheugen

512 MB

Mijn Werkgeheugen (4GB) zit wel goed. Maar volgens mij geeft de processor de te weinig MHz. De systeemeisen voor nieuwe games praten meestal over rond de 3000MHz en dat red ik niet. Ik kan er een nieuwe processor ingooien maar verhelpt dit mijn probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je zeker of je spullen kan vervangen in deze PC?

Meeste laptops is het enige wat je kan vervangen het RAM geheugen.

is een geen laptop he

Woops, bij mij is het er in gebrand: Aspire = laptop :puh:

Welk model moederbord heb je?; dat kun je vinden op het moederbord zelf, stikker o.i.d.

Je videokaart laat ook veel te wensen over als je de nieuwste games wilt spelen, dus je hebt eventueel een nieuw moederbord (als jouw huidige geen Core 2 Duo ondersteunt) een processor, een videokaart en waarschijnlijk ook een voeding met meer vermogen nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou de moeite besparen om een sticker te zoeken, ik heb ook een Acer PC en gen sticker te bekennen op heel het moederbord niet. Download PC Wizzard 2008, daarmee kun je het type moederbord uitlezen.

Je hebt dan, zoals Taart al aangaf, zowieso een processor en een videokaart nodig. Met pech heb je ook nog eens een nieuw moederbord en voeding nodig.

Wat is trouwens je budget. Als je echt bereid bent een euro of 500 neer te tellen, kun je meteen een AM2+ moederbord in huis halen met een Phenom II 920/940 processor, en een Radeon HD4870. (+ 600Watt voeding) Dan heb je meteen wat voor de komende jaren. Met een kleiner budget kom je met een Core 2 duo/Athlon X2 en een 9600GT/9800GT al een heel eind.

Smijt maar een bedrag op tafel, en dan zal ik of Taart of iemand anders wel wat leuks voor je samenstellen. :Y

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken! :D

Met goede koeling haal je als je geluk hebt zo'n stabiele 4GHz

http://www.overclock.net/intel-cpus/390358...ing-thread.html

Maar een goede Core 2 Duo van zo'n 3 Ghz is altijd nog sneller als een bejaarde Pentium D van, met geluk 4 Ghz.

Overigen zou ik alleen al vanwege de risico's nooit gaan overclocken. Je PC kan met een klein foutje direct naar de mulieustraat.

Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken! :D

Met goede koeling haal je als je geluk hebt zo'n stabiele 4GHz

http://www.overclock.net/intel-cpus/390358...ing-thread.html

ga nou niet leken aan praten om te gaan overclocken ikt, je snapt zelf ook wel als ze al amper verstand hebben van hoe en wat ze moeten veranderen dat ze ook niet veel gaan snappen van overclocken..

Link to comment
Delen op andere websites

laten we zeggen 200-250euro en dan spreek ik alleen over videokaart en processor.... ik heb geen verstand van overclocken....

Bewerkt: door JeWeetZelluf
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt de 64-bits versie van Vista nodig, want er wordt maar 3 GB aan RAM gebruikt van de 4 vanwege de beperkingen van de 32-bits versie.

Als 2e wil ik even zeggen dat de snelheid in Mhz alleen de snelheid aangeeft tussen processoren van hetzelfde type. Een Core 2 Duo van 2 Ghz is sneller dan een Pentium 4 van 3 Ghz. En een Core 2 Quad van 2.4 Ghz is weer sneller dan een Core 2 Duo van 3 Ghz. De kloksnelheid geeft aan hoe vaak die per seconde de instructies doet verwerken. Als een processor dus meer instructies per keer kan verwerken dan de andere, dan is die sneller dan een die minder instructies doet verwerken. Een E6600 is snel genoeg :)

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Of de makkelijke manier: Post een screenshot van wat er in PC Wizzard 2008 staat, als je op mainboard heb geklikt. ^_^

Zeker als je al niet zo veel ervan weet, kun je moeilijk weten welke sticker de goede is.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...