ikt Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Overclocken! Met goede koeling haal je als je geluk hebt zo'n stabiele 4GHz http://www.overclock.net/intel-cpus/390358...ing-thread.html ga nou niet leken aan praten om te gaan overclocken ikt, je snapt zelf ook wel als ze al amper verstand hebben van hoe en wat ze moeten veranderen dat ze ook niet veel gaan snappen van overclocken.. Hmm. Als ik hem zou zijn zou ik liever een weekendje levenloos zijn en 200 euro uitsparen en toch een goede processor hebben. Reageren
Sprunk Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Goede processor? Hij heeft er geen verstand van, dus al hij gaat overclocken is de kans dat er iets fout gaat heel groot. Dit risico zou ik niet willen nemen als ik hem was. Reageren
JeWeetZelluf Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) ik zal een screen posten. maar mijn buurjongen is 27 die is heel erg met pc bezig zou ik met hem samen wel kunnen overclocken Bewerkt: 6 maart 2009 door JeWeetZelluf Reageren
ikt Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 (bewerkt) Je zou het kunnen vragen. Hoewel er mensen zijn met veel PC-kennis maar toch niets van hardware afweten (en bijvoorbeeld beweren dat een 7200GT beter dan een 6600GT is). Maar hij heeft een prima computertje, en met een overgeklokte processor (3.2GHz moet zeer makkelijk te halen zijn aangezien een beetje overclocker pas vastloopt bij 3.6GHz) en een nieuwe videokaart en wat RAM kom je er zeker. Neem trouwens in overweging om een 64-bits OS te nemen, omdat je die 4GB RAM helemaal benut. Met 32-bit zooi gebruik je maar 3.2GB. Maar neem vooral geen XP 64Bits, die is vreselijk onstabiel en kan helemaal niets goed heb ik gemerkt. Vista/7 64 Bits zijn wel goede meuk. Bewerkt: 6 maart 2009 door ikt Reageren
wesley123 Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 64 bits is niet altijd te overwegen, als je bijvoorbeeld aplicaties zoals 3ds max en photoshop draait zou je het kunnen overwegen, van de genoemde programmas zijn 64 bits versies aanwezig dus is het overweegbaar, voor games zou ik het niet doen, er zijn vrijwel geen 64 bits games dus levert het alleen maar prestatieverlies op. Door r* word doodleuk beweert dat gta4 beter draait op 64 bits(zie achterkant doosje), maar als je het spel in 64 bits vista opstart gaat hij doodleuk het spel in 32 bits opstarten... Dus neem het risico niet tenzij die volle 4gb echt nodig is. Van windows 7 gaat mogelijk alleen een 64 bits versie komen dus zou je het dan in overweging kunnen nemen. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Is dit jouw moederbord? Zo ja, dan kan jouw moederbord Core 2 Duo of Core 2 Quad draaien. Reageren
JeWeetZelluf Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Is dit jouw moederbord?Zo ja, dan kan jouw moederbord Core 2 Duo of Core 2 Quad draaien. IK maak me kast morgen wel open ik kijk dan wel ff Reageren
ikt Geplaatst: 6 maart 2009 Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Probeer anders CPU-z. Open het na het downloaden en ga naar de 2e of de 3e tab, waarom moederbordzooi staat. Overschrijven/typen en posten maar CPU-z: http://www.cpuid.com/cpuz.php Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.