Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Dus ik heb IMG tool, maar hoe mod je gebouwen erin ik weet al van de auto's & wapens maar van kleren en gebouwen nog niet.

EN JA, ik heb de zoekfunctie gebruikt en ook de master list.

Cheers, Dastard :tu:

Geplaatst:

Vreemd dat je dan niet hebt gevonden hoe je gebouwen en kleding kunt modden. Dit gaat namelijk op min of meer dezelfde manier. Elk gebouw bestaat gewoon uit een .dff en een .txd bestand dat je in gta3.img kunt vinden. Nou ja, vaak maken meerdere gebouwen gebruik van één txd bestand, maar het komt er op neer dat je gewoon weer een .dff kunt modden in bijvoorbeeld 3D Studio Max en een .txd in elk paint-achtig programma dat er is (via TXD Workshop). Kleren gaan op ongeveer dezelfde manier, alleen heb je dan vaak alleen te maken met een texture. Dezen staan allemaal in player.img en kun je weer gewoon in TXD Workshop laden en exporteren als afbeelding.

Alleen moet je er eerst even achterkomen hoe het bestand heet dat je uit een .img archief wilt halen. Voor bestandsnamen van kleding zou je in shopping.dat kunnen kijken en voor namen van gebouwen zou je in de IPL/IDE bestanden kunnen gaan kijken, maar zelf vind ik het makkelijker om dit met Mapviewer te doen.

Geplaatst:
Ik gebruik IMG tool, dus hoe doe je het daar mee?

Precies zoals K.O het je uitlegt.

-Open de IMG Tool

-Zoek naar de .dff van het gebouw. Klik met je rechter-muisknop erop, en klik op 'Replace'.

-Zoek je nieuwe dff op (moet zelfde naam bevatten als het huidige dff-bestand. Heet het oude bestand dus: Test01.dff, wees er dan zeker van dat je nieuwe ook Test01.dff heet)

Vervolgens doe je hetzelfde met de Txd en de Col. Daarna klik je op Commands > Rebuild Archive.

Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...