Jump to content

Nat Type 2 & 3


paul007

Recommended Posts

Hey iedereen ik zit met een probleem.

Alleerst wil ik even zeggen dat het hier om de Playstation 3 versie gaat. Door Multiplayer problemen heb ik laatst m'n verbinding van Nat type 3 naar Nat type 2 gehaald. Nu heb ik dus Nat type 2, UPnP ingeschakeld. Alleen telkens vaak als ik een game join krijg ik die melding van:

"The connection to one or more players has been lost."

Of als ik in een spel zit (vaak Freemode) en ik zit een beetje te racen met wat andere gasten knal ik er weer uit door dezelfde melding. Of ik zie sommige spelers niet... dat klinkt wat raar maar ik heb is gehad dat ik in een potje Team Deathmatch zat, waarbij ik in een team van 6 spelers zat terwijl ikzelf de tegenstanders niet kon zien. Ze waren op mijn scherm gewoon niet aanwezig. Dat is erg lullig want dan zie je je teammaten op van alles schieten terwijl jezelf geen idee hebt waar ze zijn. Alsof ik niet eens in het spel aanwezig was...

In ieder geval lijkt het me dus verstandig om weer terug te gaan naar Nat type 3. Ik kreeg dan wel vaak de melding:

"Your Nat type is on strict." (Of iets dat er op lijkt)

Maar als ik eenmaal in een spel zat, zat ik ook goed zonder van die gekke gebeurtenissen. Mijn vraag is dus, is dit een slim idee? Wat raden jullie aan? En hoe moet ik het Nat type weer terug op 2 krijgen? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en de tijd hebben genomen om dit verhaal te lezen (ik zie nu al dat ik aardig wat verteld heb :7 ) Als jullie verder nog informatie nodig hebben over m'n router ofzo moeten jullie het even zeggen. Want dan kan ik even kijken op m'n vader's PC, daar zit namelijk de Router aangesloten.

Alvast bedankt! :tu:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

HIER is de site voor NAT types van Microsoft. Dit is eigenlijk voor 360 gebruikers bedoelt, maar als je dat negeert kom je in ieder geval wel verder. Neem ook HIER eens een kijkje. Als je op deze site komt krijg je een lijst voor je met allemaal routers, die van jouw staat er vast ook wel tussen. Zoek die op en klik er op. Er komt nog een lijst. Ga naar de 'P' van 'Playstation Network' en volg de instructies om jouw NAT setting op 'Open' te krijgen.
Link to comment
Delen op andere websites

:tu: In aanvulling op wat lexus123 bedoelt:

Lexus123:

(..)jouw NAT setting op 'Open' te(..)

"Open" NAT op de 360 staat gelijk aan Type 1 op de ps3. Dat is het NAT type wat je moet zien te bereiken, zeker niet type 3!

Zoek op de site die Lexus123 je gaf (portforward.com) eerst je router merk en type op;

Zoek op de site de tutorial voor het maken van een statisch IP;

Creër in je routerfirmware een statisch IP voor je ps3;

Zoek op de site de tutorial voor de nog eventueel te openen poorten voor je PSN verbinding;

Creër in je routerfirmware deze open poorten via de tut;

uPnP inschakelen voor je ps3 verbinding in je routerfirmware.

Belangrijk, houdt je wel aan deze volgorde, anders wist het ene het andere weer! Suc6! :tu:

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

:tu: In aanvulling op wat lexus123 bedoelt:
Lexus123:

(..)jouw NAT setting op 'Open' te(..)

"Open" NAT op de 360 staat gelijk aan Type 1 op de ps3. Dat is het NAT type wat je moet zien te bereiken, zeker niet type 3!

Zoek op de site die Lexus123 je gaf (portforward.com) eerst je router merk en type op;

Zoek op de site de tutorial voor het maken van een statisch IP;

Creër in je routerfirmware een statisch IP voor je ps3;

Zoek op de site de tutorial voor de nog eventueel te openen poorten voor je PSN verbinding;

Creër in je routerfirmware deze open poorten via de tut;

uPnP inschakelen voor je ps3 verbinding in je routerfirmware.

Belangrijk, houdt je wel aan deze volgorde, anders wist het ene het andere weer! Suc6! :tu:

Waar kan ik de tutorial vinden voor het maken van een statisch IP? Ik kan hem echt niet vinden.

Ik begrijp nu wel wat ik moet doen maar de volgorde nog niet helemaal. Ik heb het net geprobeerd en toen kon de PS3 het IP adres niet vinden maar volgens mij deed ik iets fout met de volgorde.

  1. IP adres statisch maken
  2. op PS3 internet verbinding maken met handmatig ingestelde (statische) IP adres
  3. Via portforward.com de ports openen voor Playstation Netwerk
  4. Klaar?

Doe ik iets fout? Of snap ik het nou niet?

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

:tu: In aanvulling op wat lexus123 bedoelt:
Lexus123:

(..)jouw NAT setting op 'Open' te(..)

"Open" NAT op de 360 staat gelijk aan Type 1 op de ps3. Dat is het NAT type wat je moet zien te bereiken, zeker niet type 3!

Zoek op de site die Lexus123 je gaf (portforward.com) eerst je router merk en type op;

Zoek op de site de tutorial voor het maken van een statisch IP;

Creër in je routerfirmware een statisch IP voor je ps3;

Zoek op de site de tutorial voor de nog eventueel te openen poorten voor je PSN verbinding;

Creër in je routerfirmware deze open poorten via de tut;

uPnP inschakelen voor je ps3 verbinding in je routerfirmware.

Belangrijk, houdt je wel aan deze volgorde, anders wist het ene het andere weer! Suc6! :tu:

Waar kan ik de tutorial vinden voor het maken van een statisch IP? Ik kan hem echt niet vinden.

Ik begrijp nu wel wat ik moet doen maar de volgorde nog niet helemaal. Ik heb het net geprobeerd en toen kon de PS3 het IP adres niet vinden maar volgens mij deed ik iets fout met de volgorde.

  1. IP adres statisch maken
  2. op PS3 internet verbinding maken met handmatig ingestelde (statische) IP adres
  3. Via portforward.com de ports openen voor Playstation Netwerk
  4. Klaar?

Doe ik iets fout? Of snap ik het nou niet?

In je router heb je het IP voor je ps3 statisch gemaakt, dus moet je de ps3 zelf op automatisch zetten

Link to comment
Delen op andere websites

:tu: In aanvulling op wat lexus123 bedoelt:
Lexus123:

(..)jouw NAT setting op 'Open' te(..)

"Open" NAT op de 360 staat gelijk aan Type 1 op de ps3. Dat is het NAT type wat je moet zien te bereiken, zeker niet type 3!

Zoek op de site die Lexus123 je gaf (portforward.com) eerst je router merk en type op;

Zoek op de site de tutorial voor het maken van een statisch IP;

Creër in je routerfirmware een statisch IP voor je ps3;

Zoek op de site de tutorial voor de nog eventueel te openen poorten voor je PSN verbinding;

Creër in je routerfirmware deze open poorten via de tut;

uPnP inschakelen voor je ps3 verbinding in je routerfirmware.

Belangrijk, houdt je wel aan deze volgorde, anders wist het ene het andere weer! Suc6! :tu:

Waar kan ik de tutorial vinden voor het maken van een statisch IP? Ik kan hem echt niet vinden.

Ik begrijp nu wel wat ik moet doen maar de volgorde nog niet helemaal. Ik heb het net geprobeerd en toen kon de PS3 het IP adres niet vinden maar volgens mij deed ik iets fout met de volgorde.

  1. IP adres statisch maken
  2. op PS3 internet verbinding maken met handmatig ingestelde (statische) IP adres
  3. Via portforward.com de ports openen voor Playstation Netwerk
  4. Klaar?

Doe ik iets fout? Of snap ik het nou niet?

In je router heb je het IP voor je ps3 statisch gemaakt, dus moet je de ps3 zelf op automatisch zetten

Oké bedankt! Ik heb nu NAT Type 2 en UPnP aan. Het werkt allemaal lekker en ik houd het zo. Bedankt iedereen voor jullie hulp! :tu:

PS: (Volgens mij kun je alleen NAT Type 1 behalen als je internet aangesloten is via zo'n kabel. Via ethernet heette dat geloof ik maar ik kan het fout hebben!)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb de hoop ondertussen allang opgegeven :)

Ik had alles perfect, NAT 2, UPnP, alles!

tot een dag ging ons vertrouwde modempje kaduuk, en toen een andere en toen was het :cya: GTAIV MP :)

Link to comment
Delen op andere websites

^^@Paul007

Het is inderdaad waarschijnlijk zo, dat je met een vaste verbinding (ethernetkabel inderdaad!) in plaats van een wireless verbinding, een NAT 1 beter kan hebben, weet ik niet zeker! Feit is wel, dat een vast kabel altijd nog beter is dan wireless.

Nadeel hieraan is echter vaak dat gamers hun console op de slaapkamer boven hebben staan, dat de router beneden staat en dat pa en ma liever geen kabels doortrekken naar boven voor "een spelletje" voor hun kids..

Voordeel als je al zelf een gezinnetje hebt zoals ik, hier staat de 360 gewoon gezellig in de woonkamer! :D

^@Nick

Misschien hoef je je MP helemaal niet op te geven, ga maar eens naar portforward.com en zoek daar je nieuwe router/modem op. Wellicht dat je ook gewoon PSN op je nieuwe router kan configureren, maar kost het iets meer tijd, of werkt de firmware net even anders. Mocht je er echt niet uitkomen, kan je ook altijd even je internetprovider bellen, wellicht dat ze je verder kunnen helpen. (Als je klant bent bij HetNet of KPN, heeft bellen geen zin. Deze providers geven namelijk geen antwoord op heldeskvragen die betrekking hebben op gaming, of het nu over pc- of consolegaming gaat)

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

^^@Paul007

Het is inderdaad waarschijnlijk zo, dat je met een vaste verbinding (ethernetkabel inderdaad!) in plaats van een wireless verbinding, een NAT 1 beter kan hebben, weet ik niet zeker! Feit is wel, dat een vast kabel altijd nog beter is dan wireless.

Nadeel hieraan is echter vaak dat gamers hun console op de slaapkamer boven hebben staan, dat de router beneden staat en dat pa en ma liever geen kabels doortrekken naar boven voor "een spelletje" voor hun kids..

Voordeel als je al zelf een gezinnetje hebt zoals ik, hier staat de 360 gewoon gezellig in de woonkamer! :D

^@Nick

Misschien hoef je je MP helemaal niet op te geven, ga maar eens naar portforward.com en zoek daar je nieuwe router/modem op. Wellicht dat je ook gewoon PSN op je nieuwe router kan configureren, maar kost het iets meer tijd, of werkt de firmware net even anders. Mocht je er echt niet uitkomen, kan je ook altijd even je internetprovider bellen, wellicht dat ze je verder kunnen helpen. (Als je klant bent bij HetNet of KPN, heeft bellen geen zin. Deze providers geven namelijk geen antwoord op heldeskvragen die betrekking hebben op gaming, of het nu over pc- of consolegaming gaat)

Ik heb m'n Playstation 3 op m'n kamer staan. Twee kamers verderop staat de Router aangelosten op m'n vader's pc. Maar ik heb geen zin om al de moeite te doen voor NAT Type 1. Hij doet het nu gewoon goed en ik vermaak me wel. ^_^

Nogmaals bedankt voor al je hulp! :tu:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

@Jacky:

Mijn modem/router mislept ding staat niet indie lijst, wel de 780 W, is niet de goede :duh:

Daarom ben ik het zat, en ga denk ik maar proberen op het PC gebied

Heb je een Thompson Speedtouch 780 dan? Xperia box of een gewone?

Link to comment
Delen op andere websites

@Jacky:

Mijn modem/router mislept ding staat niet indie lijst, wel de 780 W, is niet de goede :duh:

Daarom ben ik het zat, en ga denk ik maar proberen op het PC gebied

Heb je een Thompson Speedtouch 780 dan? Xperia box of een gewone?

Servicenaam : KPN Experia Box, ST780

Experia dus :Y

Link to comment
Delen op andere websites

@Jacky:

Mijn modem/router mislept ding staat niet indie lijst, wel de 780 W, is niet de goede :duh:

Daarom ben ik het zat, en ga denk ik maar proberen op het PC gebied

Heb je een Thompson Speedtouch 780 dan? Xperia box of een gewone?

Servicenaam : KPN Experia Box, ST780

Experia dus :Y

Laat ik daar toevallig een tutorial voor hebben geschreven! :Y

Komt ie:

Het is de bedoeling dat je in de Firmware van de Thomson Speedtouch 780 de 360 gaat inbouwen als apparaat. Om in je router firmware te komen, type je in je webbrowser (bijv. Internet Explorer) http:// (IP-adres van je router) Dus zoiets als http://192.160.0.0 (Als het goed is kan je het IP van je router op de onderkant van het ding vinden)

Hieronder zie je het beginscherm van een Thomson Speedtouch 780:

tut1.jpg

Als het goed is, als je naar beneden scrolled, zie je je console staan achter Wireless of Ethernet. Ethernet is een fysieke kabel, Wireless is draadloos. In mijn geval heb ik de naam al aangepast, bij jou zal er een vage cijfer letter combinatie staan.

Klik op je console aansluiting. Je ziet het volgende scherm:

tut2.jpg

Je ziet dat de mijne volledig is geconfigureerd voor diverse dingen. De jouwe gaan we een statisch IP adres geven.

Je router deelt IP adressen uit bij inschakeling of updates aan al je aangesloten netwerkapparatuur. Zolang deze Ip adressen niet specifiek per apparaat zijn vastgesteld, deelt hij iedere keer random wat uit. Hierdoor wisselt het aan je console uitgedeelde IP adres iedere keer. Een statisch IP voorkomt dit, zodat je NAT altijd op OPEN staat.

Om met een Thompson Speedtouch 780 een statisch IP toe te wijzen aan de console, zou je denken op beide apparaten handmatig hetzelfde IP te voeren. Dit is echter niet zo simpel. Het is wel simpel, maar Thompson/360 werkt anders. Om de 360 iedere keer op hetzelfde IP uit te laten komen, moet de 360 op “automatic” staan.

In je router ga je aan je console een vast IP aanwijzen. Als dan je router IP adressen uitdeelt, zal hij aan je console steeds hetzelfde IP toewijzen. Dan is het IP dus statisch.

Klik op de knop Configureren rechts boven. Het volgende scherm verschijnt:

tut3.jpg

Je ziet dat je nu een juiste naam kan invullen. Bv. “PS3”

Achter Status staat inactief: Mijn 360 staat nu niet aan, verder niet belangrijk

Bij Type kan je “Spelconsole” selecteren

Je ziet dat bij Fysiek adres de cijfer letter combinatie staat die je al was tegen gekomen.

Ook zie je Toewijzing IP adres en IP adres al ingevuld.

Klik op het selectievakje “Gebruik altijd hetzelfde IP adres” en klik op de knop “Toepassen”.

(Je router heeft nu het apparaat aangepast. Het kan voorkomen dat de router nu eerst opnieuw gaat opstarten!)

Klik op deze link: LINK! Deze tutorial legt uit hoe je, nadat je nu je console als apparaat in je router hebt staan, je PSN aan je console kan toewijzen. Als je beide tutorials hebt gehad, moet je NAT in principe op het goeie type staan. De schermen in de tutorial van portforward.com zijn wel van de Engelstalige Speedtouch: Het ziet er iets anders uit en je moet even goed lezen, maar het principe is hetzelfde.

:tu: Succes! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...