Jump to content

Nieuwe processor


ArticLight

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik heb momenteel een Intel Pentium E2140 Dual Core processor in mijn computer. Nu is die niet echt wat je noemt de snelste. :7 En dus wil ik misschien een nieuwe processor aanschaffen. Nu is mijn vraag: kan ik gewoon mijn oude processor eraf halen en daar een nieuwe voor plaatsen? Zo ja, hebben jullie nog een paar mooie budgettips? Even wat info over mijn processor en mobo:

info.png

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Even zoeken op google levert al gauw meer info op. Zo is dit moederbord gemaakt door MSI (MSI P4M890M-L/IL (MS-7255). Er past geen Core 2 Quad op, en van de Core 2 duo processoren zijn er maar een paar die erop werken. Een lijst met alle processoren die wel en niet op je moederbord passen vind je hier.

De beste optie zou dus zijn de E4700. Deze loopt op 2.6 Ghz, en misschien valt er nog wat te overclocken. Hij kost 145 euro: klik

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, ik spit het lijstje even door. :D Maar is deze niet een betere keus? Hij heeft maar een beetje minder Ghz maar is een stuk goedkoper. :puh:

Quad core hoef ik trouwens ook niet. ;)

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Ik die in dat lijstje nergens staan of hij erop past, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

Socket 775 = Socket 775?

Dus hij past. :D

Maar ff ontopic nu: Ik kan dus mijn processor gewoon vervangen? Dan ga ik denk ik voor deze.

Link to comment
Delen op andere websites

waarom zou je voor zo'n waardeloze processor gaan? Daar kun je niks nuttigs mee, kan je net zo goed je huidige bewaren, daar kun je ook niks mee.(niet gemeen bedoelt ofzo)

De Pentium D's zijn niks waard en echt waardeloos.

Als je ene cpu wilt waar je even mee vooruit kunt dan zul je echt een Core 2 Duo moeten nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, ik spit het lijstje even door. :D Maar is deze niet een betere keus? Hij heeft maar een beetje minder Ghz maar is een stuk goedkoper. :puh:

Quad core hoef ik trouwens ook niet. ;)

nee daar ga je nog nergens mee komen

Link to comment
Delen op andere websites

waarom zou je voor zo'n waardeloze processor gaan? Daar kun je niks nuttigs mee, kan je net zo goed je huidige bewaren, daar kun je ook niks mee.(niet gemeen bedoelt ofzo)

De Pentium D's zijn niks waard en echt waardeloos.

Als je ene cpu wilt waar je even mee vooruit kunt dan zul je echt een Core 2 Duo moeten nemen.

Bedankt, ik spit het lijstje even door. :D Maar is deze niet een betere keus? Hij heeft maar een beetje minder Ghz maar is een stuk goedkoper. :puh:

Quad core hoef ik trouwens ook niet. ;)

nee daar ga je nog nergens mee komen

Oke oke, het is dus een waardeloos ding. :7 Maar is deze dan beter dan degene die Sprunk me aanraadde (deze)?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik die in dat lijstje nergens staan of hij erop past, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

Socket 775 = Socket 775?

Was het maar zo :Y

Maar nee. Een moederbord die uitkwam in de begintijd van socket 775, kan een processor die later uitkomt, meestal niet draaien. Zeker als er een andere core op zit, heb je meestal een BIOS update nodig. En in dit geval is het zelfs een compleet nieuwe processor (Pentium D naar Core 2 duo). Dan heb je helemaal geen kans. De processor die hij aankan, waren waarschijnlijk al verkrijgbaar toen hij zijn PC kocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik die in dat lijstje nergens staan of hij erop past, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

Socket 775 = Socket 775?

Was het maar zo :Y

Maar nee. Een moederbord die uitkwam in de begintijd van socket 775, kan een processor die later uitkomt, meestal niet draaien. Zeker als er een andere core op zit, heb je meestal een BIOS update nodig. En in dit geval is het zelfs een compleet nieuwe processor (Pentium D naar Core 2 duo). Dan heb je helemaal geen kans. De processor die hij aankan, waren waarschijnlijk al verkrijgbaar toen hij zijn PC kocht.

Zijn chipset kan wel degelijk een C2D aan. Zelfs eentje van een C2E.

http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/P4M890M-..._(MS-7255).html

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de info, maar willen jullie ff deze vraag beantwoorden? :)
Oke oke, het is dus een waardeloos ding. :7 Maar is deze dan beter dan degene die Sprunk me aanraadde (deze)?

Die eerste wordt niet ondersteund ;)

Oké, thanks. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...