JoshTheBoss Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 (bewerkt) Ik krijg het volgende: project.pwn(268) : warning 202: number of arguments does not match definition project.pwn(452) : error 017: undefined symbol "dcmd_kick" project.pwn(463) : error 017: undefined symbol "params" project.pwn(469) : error 017: undefined symbol "getplayerid" project.pwn(485) : error 017: undefined symbol "giveplayerid" project.pwn(490) : warning 225: unreachable code project.pwn(707) : warning 203: symbol is never used: "PlayerInfo" Geen idee wat ik moet doen.. Laat je hele code zien, dan zal ik proberen hem te verbeteren. :Y :Y Ik heb gewoon de code gecopy paste om in mijn eigen script te bekijken; http://www.plaatscode.be/109328/ . EDIT: Ten eerste, heb je dcmd en sscanf. zo nee, download dit en stop het bij je includes. boven aan je script onde "#include <a_samp>" doe je dit: #include <dcmd> dcmd.rar Als je dcmd hebt maar nog niet helemaal snapt ga dan naar HIER. Dan als je het snapt, probeer dan je hele code opnieuw door te kijken voor fouten. Ik zag er een, en dat was: if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) // Als de ingevoerde speler niet online is ... { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Speler niet actief!"); return 1; } het probleem hier is dat je de spelerid hebt opgeslagen in "otherplayer", en niet in "giveplayerid". dus dit moet zijn: if(!IsPlayerConnected(otherplayer)) // Als de ingevoerde speler niet online is ... { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Speler niet actief!"); return 1; } Ik hoop dat je hiermee wat verder komt, zo nee stuur dan een pm en dan help ik je verder. Bewerkt: 13 juli 2009 door JoshTheBoss Reageren
Crusher!! Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 (bewerkt) LINK IS BROKEN :O (van je include) dcmd command maker SAMP CMD MAKER + DCMD Bewerkt: 24 augustus 2009 door Crusher!! Reageren
Thinkie Geplaatst: 15 november 2009 Rapport Geplaatst: 15 november 2009 update :-O Der is alweer een snellere command processor uit! zcmd. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 15 november 2009 Rapport Geplaatst: 15 november 2009 update :-O Der is alweer een snellere command processor uit! zcmd. tog blijf ik bij dcmd Reageren
David22 Geplaatst: 15 november 2009 Rapport Geplaatst: 15 november 2009 (bewerkt) update :-O Der is alweer een snellere command processor uit! zcmd. Bron? Edit: al gevonden Bron. ZCMD werkt hetzelfde als DCMD, met als verschil dit: This is just a little include that uses OnPlayerCommandText() to process player commands. Each command has its own function like in dcmd, but zcmd does not pass through all of them until it finds the right one because it just calls them directly via CallLocalFunction(). Such method is much faster in most cases (see speed test results). Verder kan je ZCMD hetzelfde gebruiken als DCMD, maar ook op de volgende manier: COMMAND:mycommand(playerid, params[]) // or CMD:mycommand(playerid, params[]) { // Do something return 1; } Ik denk dus dat het voor kleine scripts weinig uitmaakt wat je gebruikt, maar dat het voor (hele) grote scripts beter is ZCMD te gebruiken... Edit #2: Je kan ook niet meer op deze twee manieren controleren of er params ingevoerd zijn: if (!params[0]) { // no parameters } if (!strlen(params)) { // no parameters } Maar het MOET op de volgende manier: if (isnull(params)) { // no parameters } Bewerkt: 15 november 2009 door David22 Reageren
nulop Geplaatst: 7 januari 2010 Rapport Geplaatst: 7 januari 2010 Dit is erg handig, maar is er ook een manier om meerdere parameters te gebruiken? Reageren
Big Boss Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2010 Als je even wat verder had gekeken dan je neus lang is, zou je gezien hebben dat dit topic ook nog uitweidt over sscanf, waarmee je multi-param commando's kan maken. Reageren
nulop Geplaatst: 7 januari 2010 Rapport Geplaatst: 7 januari 2010 Als je even wat verder had gekeken dan je neus lang is, zou je gezien hebben dat dit topic ook nog uitweidt over sscanf, waarmee je multi-param commando's kan maken. oeh i c. Bedankt Reageren
Wanted Geplaatst: 5 september 2010 Rapport Geplaatst: 5 september 2010 Sorry voor de bump, maar ik wil toch even wat duidelijk maken. Ten eerste: DCMD mag misschien wel gemakkelijker zijn, het is in ieder geval trager dan strcmp! Hoe ik dat weet? Klik hier voor een snelheidstest. Dan nu de betere methode: ZCMD. ZCMD werkt snel en gemakkelijk. Voorbeeldje: // DCMD: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(test, 4, cmdtext[]); return 1; } dcmd_test(playerid, params[]) { // Command return 1; } // ------------------------------------------ // ZCMD: COMMAND:test(playerid, params[]) { // Command return 1; } Dus misschien wordt het tijd om je tutorial te updaten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.