KillerZero86 Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Hallo, Ik heb thuis nog een oude pc staan, en daar wou ik graag een server van maken. Een puntje; ik heb geen flauw idee hoe het moet. Kan iemand me op weg helpen? Mvg, KillerZero86. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Wat voor server wil je gaan maken dan? Gameserver, FTP-server, POP-server, IRC-server, chat-server etc. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Thuisnetwerk server. In totaal moeten er 3 pc's aan komen te hangen. Ik wou er ook een grote harde schijf in stoppen die dan als netwerk schijf dient. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Dat wordt een Media Server genoemd. Je moet er eerst voor zorgen dat alle computers in dezelfde werkgroep komen te zitten. Bij Configuratiescherm > Systeem > Computernaam kan je de naam van de werkgroep instellen. Vervolgens klik je met de rechter muisknop op de map(pen) die je wilt delen, en kies je voor Delen en Beveiliging. Daar kan je elke map delen, en is dat toegankelijk vanaf elke andere computer. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Dat wordt een Media Server genoemd. Je moet er eerst voor zorgen dat alle computers in dezelfde werkgroep komen te zitten. Bij Configuratiescherm > Systeem > Computernaam kan je de naam van de werkgroep instellen. Vervolgens klik je met de rechter muisknop op de map(pen) die je wilt delen, en kies je voor Delen en Beveiliging. Daar kan je elke map delen, en is dat toegankelijk vanaf elke andere computer. En hoe krijg ik m dan zo ver dat hij word weergegeven als meen netwerk schijf in Deze Computer? Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 En hoe krijg ik m dan zo ver dat hij word weergegeven als meen netwerk schijf in Deze Computer? Ga in Deze Computer naar Extra > Netwerkschijf aankoppelen. Blader naar de map die je in Deze Computer wil zetten, kies een drive letter (bijvoorbeeld Z:) en vink "Automatisch aankoppelen" aan. Reageren
Dvt Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Hoe kun je er voor zorgen dat het een soort FTP server wordt? Zodat je er overal in de wereld bij kan (met w8woord natuurlijk ). Mijn vader vindt dit namelijk ook heel handig maar weet niet hoe het moet. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) Hoe kun je er voor zorgen dat het een soort FTP server wordt? Zodat je er overal in de wereld bij kan (met w8woord natuurlijk ).Mijn vader vindt dit namelijk ook heel handig maar weet niet hoe het moet. Dan moet je een FTP server programma installeren. Er zijn volgens mij ook gratis versies. Dit programma moet je doorlaten in de firewall, en zorgen dat de TCP poorten 20 en 21 open zijn voor verbindingen van buitenaf in zowel de firewall als in de router. Als je een router hebt, dan moet je met de computer van buitenaf verbinden via het IP adres van het modem (kan je via verschillende websites zien). Dus bijvoorbeeld ftp://82.90.20.30. Nu wil ik er wel even bij zeggen dat je best een hoge uploadsnelheid moet hebben, als je een beetje een fatsoenlijke snelheid wil hebben, als je data gaat downloaden van buitenaf. Wil je gewoon FTP gebruiken binnen jouw eigen thuisnetwerk, dan is de snelheid van het internet zelf niet belangrijk, en kan je verbinden via het IP adres van de computer (bijvoorbeeld ftp://192.168.1.10). Bewerkt: 10 maart 2009 door RHochstenbach Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.