Jump to content

Wat is FPS?


vice

Recommended Posts

Hoi, ik zie vaak mensen zeggen van "Ik heb een lage FPS" Of "Mijn FPS ligt altijd heel hoog" en zo voort.

Maar wat is die FPS eigenlijk, en wanneer is ie dan goed, en waar kan ik zien hoe mijn FPS IS en is dit in alle GTA's zo?

Misschien is deze vraag belachelijk maar ik zou het toch graag willen weten.

(Ow ja moderators, ik weet niet juist waar ik dit moest plaatsen, maar dit was het forum waar ik net nog iets las over fps dus heb ik het hier maar gepost).

Link to comment
Delen op andere websites

FPS staat voor Frames per Second (beelden per seconde). Het gaat erom hoe soepel een game draait. Als dat behoorlijk laag is (onder de 30) dan is het een beetje schokkerig, boven de 30 is het soepel.

Link to comment
Delen op andere websites

FPS staat voor Frames per Second (beelden per seconde). Het gaat erom hoe soepel een game draait. Als dat behoorlijk laag is (onder de 30) dan is het een beetje schokkerig, boven de 30 is het soepel.
fps staat voor frames per second, het aantal beelden per seconde dat weergegeven word, hoe hoger hoe beter.

je fps kun je trouwens zien met een tool zoals fraps.

Ow oke, dan moet ik Fraps nog maar eens downloaden want ik heb sinds gisteren een véél krachtigere pc. Op mijn andere haalde ik meestal 10 a 15 FPS dan (soms had ik Fraps aanstaan tijdens een spel, ik wist eerst ook niet waarvoor die cijfertjes stonden). Ik zal dus ook eens op mijn nieuwe pc moeten kijken.

Nou ja, dit is al opgelost, bedankt Wesley & GTAgijsso, en de anderen hoeven hier niet meer op te reageren. Laat maar wegzakken :cya: .

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, ik zie vaak mensen zeggen van "Ik heb een lage FPS" Of "Mijn FPS ligt altijd heel hoog" en zo voort.

Maar wat is die FPS eigenlijk, en wanneer is ie dan goed, en waar kan ik zien hoe mijn FPS IS en is dit in alle GTA's zo?

Misschien is deze vraag belachelijk maar ik zou het toch graag willen weten.

(Ow ja moderators, ik weet niet juist waar ik dit moest plaatsen, maar dit was het forum waar ik net nog iets las over fps dus heb ik het hier maar gepost).

EDIT: O-M-G, hoeveel posters kunnen je voor zijn XDXDXD, net stond er nog helemaal niks :S

FPS staat voor Frames Per Second, oftwel frames (beelden) per seconde. Als je een FPS van bijvoorbeeld 50 hebt, betekend dit dat je 50 'foto's' per seconde op je beeldscherm voorbij ziet komen. Hoe hoger je FPS, des te mooier het er uitziet, de beelden lopen vloeiender. Bij een lage FPS is komt alles heel hakkelig voorbij.

Ohja: Wikipedia (staat ook altijd veel info op ;) )

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt,

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

met een tool zoals fraps.

Fraps vreet werkgeheugen als ik die aan heb staan krijg ik heel weinig frames... bijv. met call of duty 2 speel ik op high met de fps van de config file die geeft aan 90 - 100 maar met fraps aan 70 ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...