Jump to content

Nieuwe PC


ArticLight

Recommended Posts

Beste mensen,

Ons huidige systeem is nogal bagger, en na wat praten met mijn vader ben ik tot de conclusie gekomen dat we misschien wel toe zijn aan een nieuw systeem. Ik zoek dus iemand die voor mij (op alternate.nl) een PC wil samenstellen. Beeldscherm, toetsenbord, muis, speakers en een videokaart (8800GT) heb ik hier al liggen. Ik wil graag een PC waar je toch wel wat fatsoenlijker op kan gamen, maar ik hoef niet meteen al die nieuwe zooi zoals SLi enzo. Dus gewoon een goed degelijk, snel systeem waar op gegamed kan worden, voor een niet al te hoge prijs. Een heel moeilijke opgave, maar wil iemand me helpen? :)

:cya:

Edit: En is dit een goed systeempje? Videokaart heb ik al.

system.png

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ArticLight

    12

  • xgaming

    9

  • TaartJJ~!

    7

  • Limbolander

    2

Ik zou voor een Coolermaster RealPower M520 gaan (modulaire voeding) en als optische drive een Samsung SH-S223F.

Verder zou je de AMD Phenom II X4 920 (of 940) kunnen overwegen. Moederbord 100 euro, en de CPU is 185 euro. Kom je op ongveer hetzelfde bedrag uit als nu (prijzen Azerty zijn lager en Azerty is ook een goede webshop, ik raad je deze aan omdat je toch aardig wat geld kan besparen).

Link to comment
Delen op andere websites

Voor die 6 euri extra, heb je hier een veel beter systeem:

Je kunt nog later 2 GB erbij halen, want met 32BIT software gebruik je toch maar 3.2 GB. En je bent helemaal future proof met de Phenom II. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Klik

€549,33

pc_549.png

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Samsung SH233F

Gigabyte MA790X-DS4

Corsair 2x2 GB PC6400 (800MHz)

CoolerMaster Centurion 5

CoolerMaster Real Power M520 (520watt)

Samsung Spinpoint FT 640GB

Ik raad je dit systeem aan omdat je er nog lekker lang mee vooruit kunt ;) 2 euro duurder als die van Sprunk maar wel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb deze samengesteld, bij mijn favoriete en goedkopere webshop Azerty:

Ongeveer dezelfde PC als die Sprunk had samengestelt, Phenom II X4 2,8GHz, 600W voeding, moederbord met SLI support IPV Crossfire, 2GB PC-8500 geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks thanks! :D Maar welke is nu de beste? :7

Mijne staat ongeveer gelijk aan die van Sprunk, alleen goedkoper.

De PC die xgaming heeft samengesteld heeft een 3GHz Phenom II, i.p.v 2,8GHz en een duurdere behuizing en goedkopere DVD-Driver.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks thanks! :D Maar welke is nu de beste? :7

Mijne staat ongeveer gelijk aan die van Sprunk, alleen goedkoper.

De PC die xgaming heeft samengesteld heeft een 3GHz Phenom II, i.p.v 2,8GHz en een duurdere behuizing en goedkopere DVD-Driver.

Die DVD drive is de beste volgens Hardware.info op dit moment ;)

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks thanks! :D Maar welke is nu de beste? :7

Mijne staat ongeveer gelijk aan die van Sprunk, alleen goedkoper.

De PC die xgaming heeft samengesteld heeft een 3GHz Phenom II, i.p.v 2,8GHz en een duurdere behuizing en goedkopere DVD-Driver.

Die DVD drive is de beste volgens Hardware.info op dit moment ;)

De kleur past niet bij de behuizing :N

Link to comment
Delen op andere websites

€50,- voor een behuizing vind ik idd wel iets teveel van het goede voor zo'n kastje. :puh: Dus heb ik er ff een goedkopere op gezet. Ik moet dit nog ff overleggen met m'n pa enzo, als ik hem ga kopen horen jullie 't wel. :)

Link to comment
Delen op andere websites

€50,- voor een behuizing vind ik idd wel iets teveel van het goede voor zo'n kastje. :puh: Dus heb ik er ff een goedkopere op gezet. Ik moet dit nog ff overleggen met m'n pa enzo, als ik hem ga kopen horen jullie 't wel. :)

Valt mee, het is relatief nog weinig geld voor een goede kwaliteits kast. Ik raad je die kast gewoon aan ;). Het is je jouw keuze wat voor kast je wilt. Tevens wil ik niet zeggen dat andere kasten van minder geld ook van mindere kwaliteit zijn....

EDIT: @Taart... Tja, ik heb een Antec Nine Hundred ook met een Samsung drive en je ziet het kleurverschil niet tot nauwelijks :Y

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

€50,- voor een behuizing vind ik idd wel iets teveel van het goede voor zo'n kastje. :puh: Dus heb ik er ff een goedkopere op gezet. Ik moet dit nog ff overleggen met m'n pa enzo, als ik hem ga kopen horen jullie 't wel. :)

Valt mee, het is relatief nog weinig geld voor een goede kwaliteits kast. Ik raad je die kast gewoon aan ;). Het is je jouw keuze wat voor kast je wilt. Tevens wil ik niet zeggen dat andere kasten van minder geld ook van mindere kwaliteit zijn....

Het zal best wel een goeie kast zijn hoor. :D Maar als ik 20 euro kan besparen op zo'n onderdeel, dan doe ik dat liever. :puh: In ieder geval erg bedankt voor de moeite allemaal! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Dubbelpost! :O (anders kijkt er niemand).

Even nog een vraagje he: Ik heb wel vaker PC's voor andere mensen helpen in elkaar te zetten, maar moet ik ook nog van die schroefjes, kabels etc. voor bijvoorbeeld het mobo enzo kopen? Of zitten die erbij?

Link to comment
Delen op andere websites

Schroeven zitten er zeker bij, maar kabels.. Meestal vooral niet te veel en vooral niet te lang, dus kijk even of je er genoeg aan hebt, anders moet je die nog even halen.

De knakker voor me was weer eens eerder

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...