Jump to content

BIOS probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Dan heb je dus ook niet fatsoenlijk getest of je pc wel 100% stabiel liep onder 100% load..

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

16

• Limbolander

5

• ikt

4

• TaartJJ~!

3

Geplaatst:

zo kun je het wel zeggen ja.

Maar ik heb ook geen tijd om zulke dignen te testen, dus probeer ik het f fmet een game

Geplaatst:
zo kun je het wel zeggen ja.

Maar ik heb ook geen tijd om zulke dignen te testen, dus probeer ik het f fmet een game

Als je geen tijd hebt, moet je sowieso niet te hoog gaan overclocken. ;) Maar je kunt toch wel een nachtje testen? Computer aan laten, wekker op zo'n 4 uur na het beginnen. Of helemaal niet. :)

Geplaatst:

tja, op de 250 deed hij het ook zonder problemen.

Het blijft raar dat ik gewoon eerst een week op 260 kan draaien en daarna niet meer(dan wil de bios pas booten na 3 keer), de pc is dan ook veel trager dan normaal maar bij het opstarten lijkt alles normaal te werken.

@ikt; slaapt lekker met de pc naast je oor :puh:

Geplaatst:

okee ff ene update, de bios werkt nu zonder problemen alleen verder loopt mijn hardware waardeloos. NFS UG2 kon ik normaal zonder problemen op high spelen, nu lijkt het niet meer te lukken (ong 20 fps) en ook andere spellen willen ineens niet meer, wat is hier nu ene mogelijk probleem? ik zal zaterdag ff kijken met de drivers enzo(zonder drivers proberen, deed ik oook op mijn oude pc)

• 4 weken later...
Geplaatst:

ff een bump :puh:

Vandaag liep mijn pc achterlijk in de soep, en dat was echt niet normaal.

De bios liep zonder reden vast in het start menu, hij ckeckt alles zoals het hoort maar liep vast

bij het opnieuw proberen kan ik in het mnu komen maar daar niks doen, de data stond fout en hij liep hierin vast

opnieuw, ik kom in het menu maar als ik wil resetten loopt hij vast.

Nog ene keer proberen, het enigste wat ik zie is een wit streepje en de bios komt niet eens.

Nog een keer dus, er gebeurt echt helemaal niks, het witte streepje is ook verdwenen.

En hierna kon ik eindelijk in de bios en heel snel de settings resetten, hierna wou hij wel weer gewoon booten.

Het eigenaardige is is dat ik niks had veranderd, ik had alleen de 1394 netwerk kaart op disabled gezet en de hele bios liep in de soep. Wat is nou het probleem want dit lijkt me aardig serieus?

Geplaatst:

ja dat heb ik gedaan en nu loopt hij ook wel weer ok.

Maar er klopt iets heel erg niet, nu failt hij gewoon(en hoe) op een clock van 230, wat hij makkelijk moet hebben.

toen ik de pc net had, een half jaar geleden, draaide hij 260 probleemloos, en ineens bam wil hij het niet meer en nu wil hij clocks van 230 niet eens meer draaien.

Geplaatst:

Ik heb op mijn cpu zelf een asus chilly vent zitten, dus dat kan het probleem ook neit echt zijn lijkt mij.

Het zou mss kunnen komen doordat er veel stof in de heatsink zit, maar ik zou neit weten hoe je die eraf kunt halen om hem schoon te maken.

Geplaatst:

ik kreeg ook de 3.5ghz zonder me vcore omhoog te hoeven zetten, bij 3.6ghz moest ik pas de vcore omhoog zetten om het stabiel te houden, gewoon pech of geluk hebben met je chipset aangezien elke anders is.. Maar het is toch echt een must om je temperaturen in de gaten te houden dmv stresstests etc als je gaat overclocken, anders zie je wat er gebeurd..

Geplaatst:

ja dat begrijp ik, hij zou een verhoging van 30MHz in de settings en ene verlaging van de multiplier makkelijk aan kunnen, dat heeft hij eerst ook gedaan maar nu lijkt hij geen enkele vernadering meer toe te staan in de bios, als ik dat namelijk doe gaat de bios trippen met vastlopers enzo(wist niet eens dat je bios kon vastlopen).

Ik kan zometeen ff kijken met 1 klein dingetje veranderen of hij het dan wel gewoon doet, als hij het dan niet doet klopt er iets heel erg niet.

De temperaturen van mijn pc kloppen ook gewoon, mijn cpu op 20 graden en de rest van de kast zo rond de 36 graden als ik ff internet enzo, als ik dan een spel speel word het in de kast zelf ongeveer 55 gradne en rond de cpu 35(als je SIW moet geloven)

Bij een clock van 200 naar 230 weet ik zeker dat mijn pc stabiel blijft want dat heeft hij gewoon maanden goed gedaan, ook clocks naar 260 heeft hij goed gedaan, maar nu wil de bios dat ineens neit meer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...