Jump to content

nieuwe videokaart

Recommended Posts

Geplaatst:

De info over mijn moederbord heb ik gevonden op PC Wizard 2008. Mijn vraag is eigenlijk, hoe kom ik er achter wat voor voeding compatibel is met mijn moederbord en mijn kast. Verder ben ik nog niet echt een fan met mijn computer opmaken, ik heb overigens nog 2 van de 3 jaar garantie :D. Als mijn computer op gemaakt moet worden laat ik dat lekker aan een winkel over. Op de website van mijn fabrikant valt niet zoveel erover te vinden wat wel en wat niet kan op mijn moederbord (of ik ben gewoon te lui om goed te zoeken :puh: ). In ieder geval wel allemaal bedankt voor de vele hulp.

Grz GTA_MasterNL

• Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• TaartJJ~!

25

• GTA_MasterNL

25

• Galiorix

6

• Limbolander

6

Geplaatst:

Een computer openmaken is een kwestie van een schroefje eruit en het zijpaneel eraf schuiven. :puh: Niks moeilijks aan. ;) Wil je anders even de precieze naam van je moederbord geven? Misschien kan ik nog iets google'en.

Geplaatst:

Elke voeding is compatible met een kast, welke voeding zoek je, dan kan ik wel even zoeken of hij op jouw moederbord past, mits je het moederbord model nog een keer wilt posten s.v.p.

Geplaatst:

Ik heb de handleiding van je moederbord gevonden op 't internet (hier klikken). Uit die handleiding ben ik te weten gekomen dat je moederbord een ATX 24-pin power connector heeft. :) Ik post wel even een screentje uit die handleiding:

msipower.png

Hopelijk heb jij (of TaartJJ~!) hier wat aan. ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Oftwel, zo'n beetje elke moderne voeding past er op.

Ok dus deze voeding zo dus geen probleem zijn? http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020275 Deze is wel gemiddeld een tientje duurder, maar ik wil er hem er ook in laten zetten door die winkel, zelf heb ik geen verstand van inbouwen. 600 watt is toch genoeg voor een HD4870 1024mb ?

EDIT: Trouwens hoe wist je dat ik een medion pc heb? Of heb ik je dat verteld? Achja wat maakt het uit :puh:

EDIT 2: voor deze videokaart is 600 watt toch wel genoeg? http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...PCIe&l3=ATI

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

Met die 600 Watt kom je wel ver genoeg. Maar als je binnen een aanzienlijke tijd gaat upgraden naar een quad core is een 700 watt voeding meer aan te raden. Bovendien zijn er volgens mij nog goedkopere 600 watt voedingen van Coolermaster, die zijn alleen wat minder stil als de Silent Pro.

Geplaatst: (bewerkt)
Met die 600 Watt kom je wel ver genoeg. Maar als je binnen een aanzienlijke tijd gaat upgraden naar een quad core is een 700 watt voeding meer aan te raden. Bovendien zijn er volgens mij nog goedkopere 600 watt voedingen van Coolermaster, die zijn alleen wat minder stil als de Silent Pro.

Uhm sorry maar ik heb al een Intel Core 2 Quad, de Q6600 @ 2,4 Ghz ;)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

600W haal je het wel mee, en het inbouwen van een voeding is heel makkelijk hoor ;)

Oude voedingstekkers eruit, voeding eruit halen, nieuwe voeding erin en stekkers weer vast maken ^^.

Geplaatst:
600W haal je het wel mee, en het inbouwen van een voeding is heel makkelijk hoor ;)

Oude voedingstekkers eruit, voeding eruit halen, nieuwe voeding erin en stekkers weer vast maken ^^.

Alleen ik durf mijn computer nog niet open te maken, niet dat die mij gaat bijten ofzo :puh: Maar ik hoorde van iemand dat er een stickertje op je computer zit, dat als je die scheurt en je computer gaat kapot binnen de garantie termijn, de fabrikant kan zien dat je, je comp heb opengemaakt en dat je dan geen garantie meer heb. Ik heb geen idee of dit waar, maar ik vraag het maar even.

Grz GTA_MasterNL

Geplaatst:

Alleen ik durf mijn computer nog niet open te maken, niet dat die mij gaat bijten ofzo :puh: Maar ik hoorde van iemand dat er een stickertje op je computer zit, dat als je die scheurt en je computer gaat kapot binnen de garantie termijn, de fabrikant kan zien dat je, je comp heb opengemaakt en dat je dan geen garantie meer heb. Ik heb geen idee of dit waar, maar ik vraag het maar even.

Grz GTA_MasterNL

Dat was vroeger zo, ik zou je echt niet kunnen vertellen of je een stikkertje aan de zijkant hebt staan, moet je zelf even kijken.

Geplaatst:

Grz GTA_MasterNL

Dat was vroeger zo, ik zou je echt niet kunnen vertellen of je een stikkertje aan de zijkant hebt staan, moet je zelf even kijken.

Er zitten wel een boel stickers achter op mijn PC, alleen niet op een rand ofzoiets. Maar zit er b.v. dan geen stickertje aan de binnenkant van je P.C.? (wel een raare vraag, want ik zou het echt niet weten hoe ze zo een sticker aan de binnenkant krijgen) Ik had van de week op school gevraagd aan vrienden van me en die zeiden uit ervaring dat je wel heel goed moet opletten dat je de kabeltjes goed aansluit want anders kan je je computer uit het raam gooien :puh:

Grz GTA_MasterNL

Geplaatst:

Als er geen stikkertje op zit aan de buitenkant kan je hem makkelijk los maken.

Over het aansluiten, niet veel moeilijks aan. Er moet een 24pins en een 4pins (of 8pins) connector naar het moederbord, en de overige connectors moeten in componomenten zoals de DVD-drive, HDD, Videokaart.

Je moet gewoon kijken welke kabels je eruit haalt, en diezelfde kabels (maar dan van de nieuwe voeding) er weer op diezelfde plaats indoen.

Geplaatst:
Als er geen stikkertje op zit aan de buitenkant kan je hem makkelijk los maken.

Over het aansluiten, niet veel moeilijks aan. Er moet een 24pins en een 4pins (of 8pins) connector naar het moederbord, en de overige connectors moeten in componomenten zoals de DVD-drive, HDD, Videokaart.

Je moet gewoon kijken welke kabels je eruit haalt, en diezelfde kabels (maar dan van de nieuwe voeding) er weer op diezelfde plaats indoen.

Oke, dus wat is nu handiger, een voeding op het internet bestellen en een tientje besparen en hem er zelf in doen, of een voeding in de winkel kopen en hem door de winkel erin laten zetten voor een tientje meer. Kijk een tientje is wel mooi meegenomen, maar of ik het risico neem dat ik het zo erg verkloot dat mijn computer overlijd, tja... dan kies ik toch liever voor hem in de winkel te kopen. Maar als jij zegt, Nee joh een voeding installeren is kinderspel, dan doe ik het wel.

P.S. als ik die HD 4870 waarschijnlijk op alternate ga kopen, dan laat ik hem wel door een winkel er in zetten, dat kost wel wat geld, maar zelf een videokaart erin zetten, dat gaat voormij nog even te ver. :N

Geplaatst:

Voor mij is het redelijk kinderspel, heb zelf al een paar PC's van de grond af gebouwd, en enkele componementen vervangen.

Er zijn alleen wel een paar dingen waar je op moet letten, zoals dat je jezelf eerst lading vrij moet maken, dat kun je doen door de 2 aardeplaatjes van een stopcontact aan te raken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...