Jump to content

nieuwe videokaart


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Voor mij is het redelijk kinderspel, heb zelf al een paar PC's van de grond af gebouwd, en enkele componementen vervangen.

Er zijn alleen wel een paar dingen waar je op moet letten, zoals dat je jezelf eerst lading vrij moet maken, dat kun je doen door de 2 aardeplaatjes van een stopcontact aan te raken.

???? :? :? :? :? Moet je de hele tijd als je, iets vervangt aan je pc de aardeplaatjes aan blijven raken??? Als je gwn de stekker uit het stopcontact haalt kan er toch niks gebeuren?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TaartJJ~!

    25

  • GTA_MasterNL

    25

  • Galiorix

    6

  • Limbolander

    6

???? :? :? :? :? Moet je de hele tijd als je, iets vervangt aan je pc de aardeplaatjes aan blijven raken??? Als je gwn de stekker uit het stopcontact haalt kan er toch niks gebeuren?

Je hebt een lading statische elektriciteit in je lichaam,die kan je hardware vernielen. Daarom moet je voordat je de hardware aanraakt die aarde punten aanraken,je lading statische elektriciteit gaat dan via die punten de aarde in.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kon toch ook gewoon de metalen rand van de computer kast aanraken?

Met het installeren van de voeding moet je gewoon niet al te veel forceren, en zorgen dat je alle kabels goed aansluit.

Als je een kabeltje niet goed aansluit werkt de computer alleen niet goed, volgens mij kan er niks kapot gaan

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan alleen de kast aanraken om te aarden als de kast zelf geaard is.

Dus ik moet gewoon de aardeplaatjes aanraken op mn stekkerdoos en dan tegelijk ook de metalen rand van mn comp? Maar wat gebeurt er eigenlijk als je dat niet doet? Krijg je dan 2.000.000.000.000 volt door je heen? :puh:

Nee ff serieus kan er dan wat gebeuren?

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan alleen de kast aanraken om te aarden als de kast zelf geaard is.

Dus ik moet gewoon de aardeplaatjes aanraken op mn stekkerdoos en dan tegelijk ook de metalen rand van mn comp? Maar wat gebeurt er eigenlijk als je dat niet doet? Krijg je dan 2.000.000.000.000 volt door je heen? :puh:

Nee ff serieus kan er dan wat gebeuren?

Zoals iedereen al zegt, je kan de hardware vernielen.

Als je een verwarming aanraakt of iets anders van metaal is ook goed.

Dan voel je (soms) een klein schokje en dan ben je er vanaf. ^_^

Altijd nog beter dan hardware kapot.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan alleen de kast aanraken om te aarden als de kast zelf geaard is.

Dus ik moet gewoon de aardeplaatjes aanraken op mn stekkerdoos en dan tegelijk ook de metalen rand van mn comp? Maar wat gebeurt er eigenlijk als je dat niet doet? Krijg je dan 2.000.000.000.000 volt door je heen? :puh:

Nee ff serieus kan er dan wat gebeuren?

Zoals iedereen al zegt, je kan de hardware vernielen.

Als je een verwarming aanraakt of iets anders van metaal is ook goed.

Dan voel je (soms) een klein schokje en dan ben je er vanaf. ^_^

Altijd nog beter dan hardware kapot.

Ooow ik dacht mischien dat als je het niet doet dat je dan een dodelijke schok krijgt ofsow :schater:

Maar je moet dus eerst je verwarming aanraken en dan een keer het ijzer van je comp?

Link to comment
Delen op andere websites

wat wil je met je computer gaan doen? grafisch ontwerpen of alleen gamen/internetten?

Waarom deze vraag?

De HD4xx0 serie van ATi is geschikt voor zowel grafisch ontwerpen als gamen.

als ik het goed heb heb je voor grafisch ontwerpen een betere kaart nodig dan voor als je alleen gaat gamen/internetten. en als je alleen gamed/internet dan hoef je dus niet veel geld te betalen voor de nieuwste van de nieuwste kaarten omdat je ook met de al wat oudere kaarten kan gamen (8800gt,8600gt,hd3870)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...