Jump to content

[TUT] Games installeren op SGH J700/U600

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Mensen,

Als je geen Samsung SGH J700 of U600 hebt dan verzoek ik je weer weg te gaan aangezien je dan toch niets aan dit topic zult hebben. Het is alleen voor mensen met die mobiel (wat bof ik ook weer met die J700, kut mobiel). Dit doe ik omdat ik zelf niets kon vinden om games op mijn SGH J700 te zetten dus moest ik het zelf uitvogelen en ben er nu dus ook achter.

Samsung J700

1. Download een game (zijn gratis te downloaden maar weet niet of dit legaal is?). Je zou nu als het goed is een JAR. file moeten hebben (misschien ook een JAD. maar waarschijnlijk niet. De JAR. mag niet meer dan 300kb zijn (anders krijg je een foutmelding dat het te groot is qua kb's) en de JAD. is altijd 1kb. Verder is er geen manier om die JAR. files te verkleinen dus als dit aan de hand is dan heb je pech en kun je beter een andere zoeken. ;) Als je die wel hebt sla je stap 2 over.

2. Sommige mobiele apparaten hebben een JAD. nodig om de game te kunnen installeren en dat is ook het geval bij de SGH J700 en volgens mij ook bij de U600. Dus we downloaden eerst maar eens JADmaker zodat we onze game kunnen installeren.

3. Nu we een JAR. en JAD. hebben van onze game zijn we eigenlijk al bijna klaar. Als je deze mobiel hebt heb je het meest (moeilijke) gedaan en kun je bijna beginnen. Je zet zowel de JAR. en de JAD. op je mobiel (Bluetooth, of met een kabel aan je pc. Moet je zelf weten) zetten en zorgen dat deze vervolgens in "Other files/Overige bestanden" terecht komt.

4. Nu klikken we op JAD. en dan volg je de instructies (gewoon op "ja" drukken). Dan wordt hij geïnstalleerd en kun je hem spelen. Zorg echter wel dat je een game voor jouw beeld-afmetingen hebt. :puh:

Samsung U600

1. Download een game met de juiste afmetingen. Als je dat niet doet is de game te klein of te groot voor jouw beeldscherm en dan is het mooie eraf. Met een te klein beeldscherm is het ook niet te spelen. Je zou nu een JAR. file moeten hebben na het downloaden (als je ook een JAD. hebt dan mag je stap 2 overslaan.

2. Vervolgens maak je een JAD. file met JADmaker door de JAR. file in het programma te slepen.

3. Nu we een JAR hebben (die we hebben gedownload) en een JAD. van de JAR. (hebben we zelf gemaakt) kunnen we beginnen. Zet deze beiden op je mobiel (verzin zelf maar hoe, als je er echt niet uit komt. Vraag!) en zorg dat ze allebei in "Other Files/Overige Bestanden" komt te staan.

4. Nu ga je naar het startscherm van je mobiel en druk je: *#9998*4678255#

5. Java wordt "enabled" en je kan de game installeren.

6. Nu ga je naar Other Files/Overige bestanden en klik je op de JAD. en deze installeer je. Je volgt de instructies en drukt "Ja". Vervolgens wordt hij geïnstalleerd - zou niet lang moeten duren - en kun je beginnen.

7. Je kunt de game tussen de andere games terugvinden.

Veel plezier! Beeldafmetingen van deze 2 zijn trouwens 128x160 ofzo. U600 = 240x320 zegt Senneken!

Bewerkt: door Hackman

Dit is naar mijn weten niet illegaal, als het van die games zijn die niet betalend te krijgen zijn, maar gewoon overal gratis staan. :Y En dan bedoel ik niet bijvoorbeeld asphalt 4.

En uit ervaring dacht ik te weten dat er een .jar grootte grens opstaat, dus dat je enkel jars van onder 300kb kan installeren: bij grotere geeft ie een foutmelding. Althans, dit is het geval bij de J700.

En behalve dat van die jad maker is alles hetzelfde bij elke gsm: je download er een, zet het er op, installeert het en dat is het. :Y ook voor de J700 (behalve dat .jad maken maar da's in één seconde gebeurd), maar voor de U600 is het inderdaad wat gecompliceerder.

aniewee, nice tut. :tu:

O, en van de U600 is de resolutie 240 x 320.

Bewerkt: door senneken

@Beagle: Probeer eerst eens die JAR. en JAD. op je mobiel te zetten en kijk of je mobiel één van de 2 herkent (of beiden). Als hij ze beiden niet kent dan moeten we een Java enable code hebben zodat hij ze wel herkent. Anders kunnen we er niets mee. ;)

@Senneken: Een limiet is er inderdaad maar ik weet niet precies hoe hoog die ligt, ik zal wel in de tut vermelden dat dat het limiet is en dat 240x320 U600 afmetingen is.

Ik heb trouwens Asphalt 4 wel gedownload. Het is heel makkelijk om dat te doen maar dat mag ik niet vertellen want dan wordt ik door Thundercover opgerold en warn heb ik al genoeg.

Geplaatst:

Ik weet ook wel hoe makkelijk het is ( :7 ), maar die games moet je betalen, en dan wordt het illegaal.

Er zijn wel (meestal kut)games die niet tegen betaling te verkrijgen zijn, die je gratis kan downloaden. Dan is het niet illegaal. :D

en 't is BC7, niet Beagle :puh:

Geplaatst:

Te makkelijk inderdaad. Je bent echt een nerd als je dat niet weet. -.-

Je gaat naar google en je typt bijvoorbeeld: "Gratis game anders is dit illegaal.JAR" en dan vind je er al genoeg. Ik zou persoonlijk 4shared er achter zetten want dan zit je altijd wel goed. De JAD. maak je gewoon zelf als je die nodig hebt. ;)

Geplaatst:
Te makkelijk inderdaad. Je bent echt een nerd als je dat niet weet. -.-

Je gaat naar google en je typt bijvoorbeeld: "Gratis game anders is dit illegaal.JAR" en dan vind je er al genoeg. Ik zou persoonlijk 4shared er achter zetten want dan zit je altijd wel goed. De JAD. maak je gewoon zelf als je die nodig hebt. ;)

En als je helemaal slim bent zoek je gewoon op 'Gratis Mobiel Game'. Dan krijg je een super goede site zoals HOVR.com etc.

Moet jij weten. Dat jij jezelf echter de slimste vind is wel een beetje arrogant. Vooral als je bedenkt dat je bij mijn manier je nergens voor hoeft aan te melden en bij die van jou wel. Ik heb alleen niet gezien of ze de afmetingen bij jouw site wel vermelden. Als dat niet zo is dan is het een grote Fail. Maar zoals je weet heb ik niet de moeite genomen dus het zal me eerlijk gezegd ook niks schelen.

Spamgod, ik verbied je om hier nog verder te spammen. Ik verwijs je door naar De stroopwaffols.

>>> Door Thundercover: zamg0d1 heeft alle recht hier te posten, enkel in de gangscène kan de leider leden verbieden in zijn gang talk te posten. In Computer Talk geldt die regel vooralsnog niet.<<<

Het is wel mijn topic, en anders haal ik alle informatie toch gewoon weer weg?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...