Jump to content

Wat moet ik als eerste verbeteren aan mijn PC?


Jawzz

Recommended Posts

Hoi, ik heb gister GTA IV gekocht voor de PC, maar hij loopt een beetje traag als ik hem speel (Alles op medium, resolutie 1680x1050, en view distance/detail distance op +-25)

Ik vroeg me af wat ik het beste kan verbeteren aan mijn PC, al wil ik het spel soepeler draaien.

Mijn specs:

Videokaart: Ati Radeon HD4850 512mb

Processor: AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ ~2.6Ghz

Geheugen: 4Gb Ram

Stuursysteem: Windows XP of Windows 7 Beta, ik zie geen verschil tussen beide als ik het spel draai.

Hardeschijf: 320GB

Alvast bedankt :D

Bewerkt: door Jawzz
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, ik heb al eerder geprobeerd de resolutie lager te zetten maar er was geen merkbaar verschil.

De nieuwste drivers heb ik ook al, en zoals ik al zei, ik draai hem al op XP ;) maar er is alsnog geen merkbaar verschil tussen 7.

Link to comment
Delen op andere websites

dan is het probleem al wat ik dacht.... je proccesor is niet helemaal goed.

Je kan hem misschien overclocken.

Als dat niet helpt, kun je voor een nieuwe proccesor gaan. Maar ik denk niet dat je daar op zit te wachten.

Je kunt naturlijk ook een betere koeling op je proccesor kopen, zodat je nog meer kan overclocken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, bedankt voor de snelle reactie.

Ik was al een tijdje van plan om een quad core processor te gaan kopen, aangezien ik niet zo'n expert ben in overclocken, maar ik ga het wel eerst proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

als jij een quad core wilt kopen, zal dit waarschijnlijk niet op je mobo passen, check dit dus eerst.

ff wat info over het overclocken; neem een nieuwe koeler.

In je bios, unlock de multiplier, die staat standaard op het maximum(14.5) en zorg ook dat de VCore op 1.400V staat.

De cpu zelf kun je max met 230~240MHz overclocken, vanaf dan heeft hij meer stroom nodig dat hij niet kan krijgen. De FSB kun je daarintegen nog wel verhogen, doe dit ook en zet de multiplier met 1 lager, herhaal dit telkens en zorg dat de cpu clock niet met meer dan 250MHz boven zijn oude clock uitkomt, dan word hij namelijk drastisch instabiel. Herhaal deze stappen steeds verder.

Ik heb ongeveer dezelfde cpu als jij, mijn FSB staat nu op 260MHz waar hij origineel 200 was, de multiplier is bij mij nu terug gebragt naar 12 of lager. Momenteel ga ik niet verder want ik moet andere problemen fixen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...