thuron Geplaatst: 9 maart 2009 Rapport Geplaatst: 9 maart 2009 hallo, ik heb sinds een paar dagen een engine systeem in mn server zitten, maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de fietsen zonder motor en fuel te krijgenXD. hier is een voorbeeld van de fuel: public FuelUpdate() { new string[256]; for(new i=0;i<MAX_PLAYERS;i++) { new VID = GetPlayerVehicleID(i); new MOD = GetVehicleModel(i); if(GetPlayerState(i) == PLAYER_STATE_DRIVER) { if(IsPlayerConnected(i)) { if(Filling[i] == 0 && VehicleStarted[VID] == 1 && MOD != 510 && MOD != 509 && MOD != 481) { if(VehicleGas[VID] >= 1) { VehicleGas[VID] -= 1; format(string, sizeof(string),"~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~w~|~b~FUEL: ~w~%d%|",VehicleGas[VID]); GameTextForPlayer(i,string,11500,3); } else { TogglePlayerControllable(i,0); GameTextForPlayer(i,"~n~~n~~n~~n~~b~Your car is without fuel!",2500,3); SendClientMessage(i,WHITE,"* Your Vehicle is without an Gas! Use '/exitveh' to get out."); } } } } } return 1; } een van het refuelen: if(strcmp(cmdtext, "/gas", true) == 0) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid) || MOD == 510 || MOD == 509 || MOD == 481) { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* You are not in a Vehicle / You can't fill that Vehicle!"); return 1; } if(!IsAtGasStation(playerid)) { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* You are not at the Gas Station!"); return 1; } if(VehicleGas[VID] < MAX_GAS) { //ShowMenuForPlayer(Gas,playerid); GameTextForPlayer(playerid,"~w~Refueling vehicle ~n~~g~Please wait..",4000,3); RefillTimer = SetTimerEx("ReFill",2000,1,"i",playerid); Filling[playerid] = 1; } else { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* The Tank is full!"); } } return 1; } en van de motor: public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { new VID = GetPlayerVehicleID(playerid); new MOD = GetVehicleModel(playerid); new string[128]; if(newstate == PLAYER_STATE_DRIVER) { format(string, sizeof(string), "~g~%s",VehicleTittle[GetVehicleModel(VID)-400]); GameTextForPlayer(playerid,string,3500,1); if(VehicleStarted[VID] == 0 && MOD != 510 && MOD != 509 && MOD != 481) { TogglePlayerControllable(playerid,0); SendClientMessage(playerid,WHITE,"* This Vehicle is not Started yet. You can start it with key: 'SPRINT'"); } else { SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* This Vehicle is already started!"); } if(VehicleGas[VID] < 1) { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* No fuel in Vehicle!"); } } return 1; } zoals je ziet staan de fiets-id's er bij, maar het wil nog nie werken. ik hoop dat iemand me ermee kan helpen. Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Plaats dit voordat je de fuel ziet of krijgt: if(VehicleFuelAllowed(GetPlayerVehicleID(playerid))) { Plaats dit ergens onderaan: VehicleFuelAllowed(vehicleid) { vehicleid = GetVehicleModel(vehicleid); for(new i=0;i<sizeof(FuelAllowedVehicles);i++) { if(vehicleid == FuelAllowedVehicles[i]){return 1;} } return 0; } Plaats dit ergens anders (meestal bovenaan je script): new FuelAllowedVehicles[] = { 400,401,402,403,404,405,406,407,408,409,410}; Hier boven staan een paar id's als voorbeeld, maar je moet hier zelf maar invullen welke id's wel fuel mogen hebben Reageren
thuron Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 wél fuel??? da word een flink lijstje want alleen de fietsen hoeven geen fuelXD Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Da's ook omslachtig, kan je beter invullen welke vehicles geen fuel mogen hebben. Reageren
Sandra Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 if(VehicleFuelAllowed(GetPlayerVehicleID(playerid))) { Plaats dit ergens onderaan: VehicleFuelAllowed(vehicleid) { new Bikes[] = {481, 509, 510}; vehicleid = GetVehicleModel(vehicleid); for(new i=0;i<sizeof(Bikes);i++) { if(vehicleid == Bikes[i]){return 0;} } return 1; } Zo kan het ook Heb je geen grote array nodig Reageren
thuron Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 hmm, ik heb gwoon om ff te proberen alleen het engine gedeelte veranderd, maar hij zegt nog steeds dat de motor gestart moet worden. hier dat stukje script: public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { new VID = GetPlayerVehicleID(playerid); // new MOD = GetVehicleModel(playerid); new string[128]; if(newstate == PLAYER_STATE_DRIVER) { format(string, sizeof(string), "~g~%s",VehicleTittle[GetVehicleModel(VID)-400]); GameTextForPlayer(playerid,string,3500,1); if(VehicleFuelAllowed(GetPlayerVehicleID(playerid))) { TogglePlayerControllable(playerid,0); SendClientMessage(playerid,WHITE,"* This Vehicle is not Started yet. You can start it with key: 'SPRINT'"); } else { SendClientMessage(playerid,YELLOW,"* This Vehicle is already started!"); } if(VehicleGas[VID] < 1) { SendClientMessage(playerid,WHITE,"* No fuel in Vehicle!"); } } return 1; } geen errors of warnings, maar werkt niet Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Mag ik je OnPlayerKeyStateChange eens zien? Ik ben er namelijk niet helemaal zeker van of de Sprint Key wel werkt als je in een vehicle zit. Reageren
thuron Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 dat werkt wel, dat weet ik zeker, want het werkt wel in een auto, en op de fiets ook, maar dat wil ik er dus uit halen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.