Woetsha Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Ik ben nu al een tijdje bezig met Visual Basic 2008 Express Edition. Ik ken tot nu toe alle basis dingen al, maar ik wil een stapje verder. Ik wil een soort van beheerders paneel maken waarmee ik gegevens van mijn database (website) kan wijzigen/aanmaken/verwijderen. Nu heb ik al gevonden dat ik eerst MySQL Connector moet installeren, dat heb ik ook gedaan. En dan heb ik deze tutorial gevonden. Ik moet de gegevens van mij database invullen, alleen kan ik nooit connecten met mijn database. Deze code heb ik nu Imports MySql.Data.MySqlClient Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim sqlConn As New MySqlConnection("Database=DATABASE; Data Source=localhost; User Id='NAAM'; Password='WACHTWOORD'") Try sqlConn.Open() If sqlConn.State = ConnectionState.Open Then MessageBox.Show("Verbinding gemaakt", "Info", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information) End If Catch x As Exception MessageBox.Show(x.Message, "Fout", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error) End Try End Sub End Class Visual Basic zelf geeft geen foutmeldingen. Ik denk dat het waarschijnlijk komt, omdat ik gebruik maak van localhost maar ik gebruik de database van mijn website. Is er een manier hoe ik toch kan verbinden met de database van mijn website, gewoon de domeinnaam heb ik al geprobeerd. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Je moet denk ik ergens bij je account info zoeken waar de server met de MySQL staat, want dit is vaak niet de host. Misschien iets zoals server**.{{webhost}}.com ofzoiets, waar ** een getal is. Reageren
Woetsha Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Je moet denk ik ergens bij je account info zoeken waar de server met de MySQL staat, want dit is vaak niet de host. Misschien iets zoals server**.{{webhost}}.com ofzoiets, waar ** een getal is.Bij mijn host (antagonist) staat er duidelijk localhost en het werkt ook in PHP scripts, maar in Visual Basic kan ik niet verbinden met mijn database. Ik ga nu proberen Xampp installeren op mijn computer en dan zien of ik kan verbinden met de database op mijn computer. Reageren
Woetsha Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 maart 2009 Ik heb de fout ondertussen al gevonden. Het komt omdat mijn host geen externe MySQL verbinding toelaat. Ik heb het getest met db4free.net en het werkt. Dus controleer eerst of je host externe MySQL verbinding toelaat. (De meeste hosts laten het niet toe omwille van veiligheidsredenen) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.