Remi-X Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Ik heb zonet even een Jetpack Admin only scriptje in elkaar gezet, waarmee je met commands de jetpack kan spawnen. De jetpack spawnen gaat gewoon nog, maar het destroyen niet. Pawno geeft geen errors, en ingame is de enige error die ik krijg dat de jetpack niet verdwijnt. De teksten die de bedoeling zijn zijn wel goed. Iemand die de fout ziet? #include <a_samp> #pragma tabsize 0 #define GRAY 0xA9A9A9FF new jetpack[MAX_PLAYERS]; new bool:JetpackSpawned[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new Float:ax, Float:ay, Float:az; if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { if(JetpackSpawned[playerid] == true) { DestroyPickup(jetpack[playerid]); } JetpackSpawned[playerid] = true; GetPlayerPos(playerid, ax, ay, az); jetpack[playerid] = CreatePickup(370, 3, ax, ay, az); SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack Spawned, please destroy after use."); } else { SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command"); } return 1; } if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { if(JetpackSpawned[playerid] == true) { DestroyPickup(jetpack[playerid]); SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack destroyed."); JetpackSpawned[playerid] = false; } else { SendClientMessage(playerid, GRAY, "There's none jetpack to destroy!"); } } else { SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command"); } return 1; } return 1; } Reageren
Erryn Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 als ik het goed heb word alleen bij /jeton een waarde aan jetpack[playerid] gegeven en niet bij /jetoff dus als ik het goed heb moet je dus die pickup aan jetpack[playerid] linken Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Jetpack werkt niet met pickups Gebruik dit: SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK); Reageren
Remi-X Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) @ Erryn Nou, zo'n soort script gebruik ik ook voor voertuigen. Ik heb voor voertuigen dan alleen geen destroy command, maar je vorige voertuig word wel destroyed als je een nieuwe maakt. En zo dacht ik dus alleen te destroyen, en geen nieuwe maken. Dus, als ik een paar keer /jeton typ, als ik steeds de jetpack af doe, kan ik oneindig jetpacks spawnen... @Big Boss: Dus: jetpack[playerid] = SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK); Lijkt me toch niet toch? Bewerkt: 10 maart 2009 door Remi-X Reageren
Sandra Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK); return 1; } } if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { ClearAnimations(playerid); return 1; } } Thats all. Bewerkt: 10 maart 2009 door =>Sandra<= Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Maar als je dan de Jetpack afdoet d.m.v. de return toets, gaat die toch niet weg? En dat is juist wat hij probeert te doen (denk ik). Reageren
Remi-X Geplaatst: 10 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) ... Nou, ik wil dus dat je maximaal 1 jetpack kan hebben. Als je er nog een spawnt gaat die vorige weg. En dat lukt me dus niet... Maar misschien kan ik er wat mee Ik zal zo even kijken, nu moet ik even voor school leren. Bewerkt: 10 maart 2009 door Remi-X Reageren
Sandra Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) Oh, wacht SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE); lijkt niet te werken. ClearAnimations(playerid); wel. Edit: laat maar ik zie al wat je bedoeld met het blijven staan op de grond. Ik vrees dat het niet mogelijk is om de achtergebleven jetpack te vernietigen. Bewerkt: 10 maart 2009 door =>Sandra<= Reageren
Crusher!! Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 (bewerkt) if (strcmp("/jetpack", cmdtext, true) == 0) { if(!IsPlayerAdmin(playerid)) { GameTextForPlayer(playerid,"~w~this commands is ~r~Admin ~w~only ~n~ you ~r~cant ~w~use it.",3000,5); } if(IsPlayerAdmin(playerid)) { SetPlayerSpecialAction(playerid, 1); // action 1 = jetpack, als ik het goed heb xD } else { ClearAnimations(playerid); } } return 1; } is dit wat? Bewerkt: 10 maart 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Remi-X Geplaatst: 11 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 (bewerkt) @=>Sandra<= 6 Warnings, 'invalid function or declaration' op bijna alle regels van jeton.. En als het niet mogelijk is om ze te vernietigen, waarom bestaat die functie DestroyPickup dan @GTA_GAMER_JD Iets minder erg, maar werkt ook niet. 5 errors met dezelfde melding. EDIT: HUh, dit is raar. Hij geeft die error dus bij elke code die ik in voer, maakt niet uit welke... Pawno slaat op hol denk ik Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid En t is alleen bij dat script, andere doen et nog Bewerkt: 11 maart 2009 door Remi-X Reageren
Crusher!! Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid En t is alleen bij dat script, andere doen et nog heb je wel #include <a_samp> boven aan?? en welke fout meldingen krijg je over het script van sandra en van mij? Reageren
Remi-X Geplaatst: 11 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 (bewerkt) Ja natuurlijk staat het erin.. Ik zeg dat t niet werkt als ik dingen toevoeg, dus als ik alles houd zoals het wel werkte werkt het dus wel. En als je nou even wat beter leest zie je de foutmelding ook.. Oeps, had een sluit tag teveel, waardoor die odes buiten OnPlayerCommandText vielen Weer even proberen Edit2: Bedankt Sandra, het werkt Alleen, als je de jetpack af doet kan je hem niet destroyen, is er een mogelijkheid dat je de jetpack niet kan verlaten? Bewerkt: 11 maart 2009 door Remi-X Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.