Jump to content

DestroyPickup destroyed niet


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb zonet even een Jetpack Admin only scriptje in elkaar gezet, waarmee je met commands de jetpack kan spawnen. De jetpack spawnen gaat gewoon nog, maar het destroyen niet. Pawno geeft geen errors, en ingame is de enige error die ik krijg dat de jetpack niet verdwijnt. De teksten die de bedoeling zijn zijn wel goed. Iemand die de fout ziet?

#include <a_samp>
#pragma tabsize 0
#define GRAY		 0xA9A9A9FF
new jetpack[MAX_PLAYERS];
new bool:JetpackSpawned[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new Float:ax, Float:ay, Float:az;
if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		if(JetpackSpawned[playerid] == true)
		{
		DestroyPickup(jetpack[playerid]);
		}
		JetpackSpawned[playerid] = true;
		GetPlayerPos(playerid, ax, ay, az);
		jetpack[playerid] = CreatePickup(370, 3, ax, ay, az);
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack Spawned, please destroy after use.");
	}
	else
	{
	SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command");
	}
	return 1;
}
if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		if(JetpackSpawned[playerid] == true)
		{
		DestroyPickup(jetpack[playerid]);
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "Jetpack destroyed.");
		JetpackSpawned[playerid] = false;
		}
		else
		{
		SendClientMessage(playerid, GRAY, "There's none jetpack to destroy!");
		}
	}
	else
	{
	SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command");
	}
	return 1;
}
return 1;
}

Geplaatst:

als ik het goed heb

word alleen bij /jeton

een waarde aan jetpack[playerid] gegeven en niet bij /jetoff

dus als ik het goed heb moet je dus die pickup aan jetpack[playerid] linken

Geplaatst: (bewerkt)

@ Erryn

Nou, zo'n soort script gebruik ik ook voor voertuigen. Ik heb voor voertuigen dan alleen geen destroy command, maar je vorige voertuig word wel destroyed als je een nieuwe maakt. En zo dacht ik dus alleen te destroyen, en geen nieuwe maken.

Dus, als ik een paar keer /jeton typ, als ik steeds de jetpack af doe, kan ik oneindig jetpacks spawnen...

@Big Boss:

Dus:

jetpack[playerid] = SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK);

Lijkt me toch niet toch?

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst: (bewerkt)

if (strcmp("/jeton", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USEJETPACK);
	return 1;
}
}
if (strcmp("/jetoff", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	ClearAnimations(playerid);
	return 1;
}
}

Thats all.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:

Maar als je dan de Jetpack afdoet d.m.v. de return toets, gaat die toch niet weg? :? En dat is juist wat hij probeert te doen (denk ik).

Geplaatst: (bewerkt)
...

Nou, ik wil dus dat je maximaal 1 jetpack kan hebben. Als je er nog een spawnt gaat die vorige weg. En dat lukt me dus niet... Maar misschien kan ik er wat mee :puh: Ik zal zo even kijken, nu moet ik even voor school leren.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst: (bewerkt)

Oh, wacht SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_NONE); lijkt niet te werken.

ClearAnimations(playerid); wel.

Edit: laat maar ik zie al wat je bedoeld met het blijven staan op de grond.

Ik vrees dat het niet mogelijk is om de achtergebleven jetpack te vernietigen.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst: (bewerkt)

	if (strcmp("/jetpack", cmdtext, true) == 0)
{
	if(!IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		GameTextForPlayer(playerid,"~w~this commands is ~r~Admin ~w~only ~n~ you ~r~cant ~w~use it.",3000,5);
	}
	if(IsPlayerAdmin(playerid))
	{
		SetPlayerSpecialAction(playerid, 1); // action 1 = jetpack, als ik het goed heb xD
	}
	else
	{
		ClearAnimations(playerid);
	}
}
return 1;
}

is dit wat?

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: (bewerkt)

@=>Sandra<=

6 Warnings, 'invalid function or declaration' op bijna alle regels van jeton.. En als het niet mogelijk is om ze te vernietigen, waarom bestaat die functie DestroyPickup dan :?

@GTA_GAMER_JD

Iets minder erg, maar werkt ook niet. 5 errors met dezelfde melding.

EDIT:

HUh, dit is raar. Hij geeft die error dus bij elke code die ik in voer, maakt niet uit welke... Pawno slaat op hol denk ik :?

Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid :? En t is alleen bij dat script, andere doen et nog :?

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:
Zelfs een regeltje met alleen maar waar 'else' staat, is al invalid :? En t is alleen bij dat script, andere doen et nog :?

heb je wel

#include <a_samp>

boven aan??

en welke fout meldingen krijg je over het script van sandra en van mij?

Geplaatst: (bewerkt)

Ja natuurlijk staat het erin.. Ik zeg dat t niet werkt als ik dingen toevoeg, dus als ik alles houd zoals het wel werkte werkt het dus wel.

En als je nou even wat beter leest zie je de foutmelding ook..

Oeps, had een sluit tag teveel, waardoor die odes buiten OnPlayerCommandText vielen :7

Weer even proberen :puh:

Edit2:

Bedankt Sandra, het werkt :D

Alleen, als je de jetpack af doet kan je hem niet destroyen, is er een mogelijkheid dat je de jetpack niet kan verlaten?

Bewerkt: door Remi-X

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...